|

محمد نادری رسما تراکتوری شد

مصوبات جدید سازمان لیگ به سود تبریزی‌ها

کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی دیروز در اولین جلسه خود تصمیمات مهمی گرفت که سهم اصلی این تصمیمات به باشگاه تراکتور رسید؛ به طوری که آنها موفق شدند پس از رایزنی‌های فراوان بالاخره جواز حضور محمد نادری، بازیکن جدیدی را که خریده بودند؛

مصوبات جدید سازمان لیگ به سود  تبریزی‌ها

کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی دیروز در اولین جلسه خود تصمیمات مهمی گرفت که سهم اصلی این تصمیمات به باشگاه تراکتور رسید؛ به طوری که آنها موفق شدند پس از رایزنی‌های فراوان بالاخره جواز حضور محمد نادری، بازیکن جدیدی را که خریده بودند؛ ولی نمی‌توانستند از او استفاده کنند، به طور رسمی بگیرند. ماجرا از این قرار است که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، روز شنبه در احکامی جدید، در راستای حسن نظارت بر اجرای دستورالعمل ناظر بر قرارداد و سقف بودجه باشگاه‌ها، کارگروهی را تشکیل داد و منصور قنبرزاده، محمدرضا کشوری‌فرد، جمشید نورشرق، محمدحسین حمیسی، مهدی کردانی و جواد محمودزاده را به‌عنوان اعضای جدید این کارگروه معرفی کرد. این کارگروه در راستای بررسی پیشنهادهای مطرح‌شده از سوی باشگاه‌های لیگ‌برتری، تشکیل جلسه داد و تصمیمات مهمی گرفت. مسئولان تیم‌های لیگ‌برتری در روزهای گذشته به چند قانون از‌جمله محدودیت ثبت بازیکن بزرگسال و البته مشمول‌شدن بازیکن زیر 25 سال طبق قوانین جدید در سهمیه بزرگسال اعتراض داشتند و همین مسئله باعث برگزاری جلسه فوق‌العاده کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی شد. در این جلسه قرار بود به طور ویژه درخواست تراکتوری‌ها مبنی بر رفع محدودیت ایجاد‌شده در زمینه امضای قرارداد با محمد نادری هم بررسی شود که این موضوع نیز در جلسه بررسی شد.

پاسخ   منفی   به   درخواست   تیم‌های   لیگ‌ برتری

کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی در جلسه خود مصوبات مهمی داشت که یکی از مصوبات مرتبط با افزایش سهمیه فهرست بازیکنان بود؛ به‌ طوری‌ که در این مصوبه آمده است: «حسب تقاضای برخی باشگاه‌ها و به منظور تقویت تیم‌های ملی امید و جوانان به هر‌کدام از گروه سنی سهمیه زیر ۲۳ سال یک نفر و زیر ۲۱ سال یک نفر به سهمیه ابلاغی برای همه باشگاه‌ها با رعایت سقف بودجه اضافه شود». جالب آنکه باشگاه‌ها درخواست اضافه‌شدن سهمیه به فهرست بزرگسال یا تشکیل دوباره سهمیه زیر 25 سال را داشتند که در کارگروه این مسئله مصوب نشد. مسئولان این کارگروه در قبال موضوع رضایت‌نامه بازیکنان هم مصوبه جدیدی داشتند. تیم‌های پرشماری در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه اقدام به خرید بازیکن کردند و در ازای جذب آن بازیکن، هزینه رضایت‌نامه پرداخت کردند که این هزینه جزء سقف بودجه به شمار نمی‌آمد؛ اما با توجه به قوانین جدید شرایط تغییر کرده است؛ به‌ طوری‌ که در مصوبه جدید کارگروه آمده: «با توجه به بررسی‌های انجام‌شده و استعلام از دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای بر‌اساس استانداردهای مالی مبلغ رضایت‌نامه بازیکنان به تناسب مدت‌زمان قرارداد بازیکنان و باشگاه مقصد به مدت‌زمان سالانه قرارداد تقسیم و «مستهلک» شود و سالانه از سقف بودجه آن باشگاه به تناسب مدت‌زمان قرارداد کسر خواهد شد».

به نام  نادری، به  کام  تراکتور

محمد نادری در روزهای گذشته در تمرینات تیم تراکتور تبریز حضور داشت؛ اما با توجه به پرشدن سهمیه جذب بازیکن خارجی سرخ‌پوشان تبریزی و حضور نادری در تیم ترکیه‌ای در فصل گذشته، این موضوع باعث شد تراکتوری‌ها شانس استفاده از نادری را در فهرست خود نداشته باشند. در این زمینه مسئولان باشگاه تبریزی درخواستی را به سازمان لیگ ارائه دادند که این درخواست به کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی ارجاع داده شد و در جلسه دیروز بررسی شد. مسئولان کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی با درخواست تراکتوری‌ها موافقت کردند تا عملا موانع امضای قرارداد نادری با تراکتور برطرف شود. در مصوبه کارگروه دراین‌باره توضیح داده شده: «با توجه به استعلام از دپارتمان بین‌المللی فدراسیون فوتبال و پاسخ این دپارتمان مقرر شد بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر کشور مبدأ که قصد حضور در مسابقات «لیگ برتر و لیگ یک» کشور را دارند، مشمول بند ۲۳ دستورالعمل ناظر به انعقاد قراردادها نشوند». با این اوصاف، نادری که فصل گذشته در تیم آلتای‌اسپور ترکیه حضور داشت، مشکلی برای همراهی تراکتور در فصل جدید ندارد و به‌زودی از قرارداد سه‌ساله او با سرخ‌پوشان تبریزی به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها