|

دور ایران با آمار

در این مطلب به گوشه‌و‌کنار ایران سر می‌زنیم و چند آمار را درباره اتفاقاتی که این روزها در گوشه‌وکنار کشور رخ می‌دهد، مورد توجه قرار می‌دهیم.

اجاره اتوبوس از ترکیه

خبرگزاری مهر از اجاره دو هزار اتوبوس برای زائران اربعین خبر داد. علی‌اکبر حسینی‌محراب، فرماندار و رئیس ستاد اربعین حسینی استان خوزستان گفت: برای حمل‌ونقل زائران بنا شده دو هزار اتوبوس از ترکیه اجاره شود. همچنین اتوبوس‌های بخش خصوصی از سراسر کشور ساماندهی و در مرزها مستقر خواهند شد. البته مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از خدمات‌رسانی بیش از ۱۲ هزار ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفرهای اربعین  خبر داد.

ادامه حذف شیر از مدارس

ایسنا از قول محمدرضا بنی‌طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی به ادامه روند حذف شیر از مدارس اشاره کرد. در دولت احمدی‌نژاد با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها شیر مدارس حذف شد. این مسئول با بیان اینکه شیر مدارس در کشورها صد سال یا حتی بیشتر قدمت دارد،‌ گفت: در ترکیه ۲۷۰ نوبت شیر رایگان در مدارس توزیع می‌شود و حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز از آن بهره‌مند می‌شوند. در چین حدود ۳۰ میلیون دانش‌آموزش تحت پوشش شیر مدارس قرار دارند و سرانه مصرف آنها رو به افزایش است.

یک میلیون مسکنی که ساخته نشد

دیروز رسانه‌ها گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی منتشر کردند. ابراهیم رئیس قول ساخت هرسال یک میلیون مسکن را داده بود. با‌این‌حال در این گزارش دوساله اعلام شده بود بیش از یک میلیون مسکن ساخته می‌شود. اما وقتی به جزئیات توجه می‌کنید، به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از این مسکن‌ها هنوز ساخته و کامل نشده است و زمان نهایی‌شدن آنها هنوز معلوم نیست. طرح نهضت ملی مسکن در مجموع یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۹۹۱ واحد است که جزئیات آنها بدین شرح است: ۱۲۳ هزار و ۹۷۲ واحد در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده، ۱۲۴ هزار و ۱۵۴ واحد در دست ساخت برای تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح، ۱۱۹ هزار و ۵۷۹ واحد ظرفیت واحد مسکونی قراردادهای منعقده برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به اشخاص دارای زمین (خودمالکی) و ۲۹۵ هزار و ۳۱۹ واحد تعداد واحدهای مسکونی در دست ساخت جهت نوسازی مسکن روستایی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها