|

پنتاگون درگیر یوفوها

‌وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد د‌رحال راه‌اندازی یک وب‌سایت برای ارائه اطلاعات درباره تمام سوابق طبقه‌بندی‌شده درباره یوفوها‌ست. یوفوها (اشیای پرنده ناشناس) همچنین UAP (پدیده‌های غیرعادی ناشناس) اصطلاح رسمی دولت ایالات متحده است. این اصطلاح به اشیای نامشخص در هر محیطی مانند زمین، دریا، فضا و زیر دریا اشاره دارد.

پنتاگون درگیر  یوفوها

‌وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد د‌رحال راه‌اندازی یک وب‌سایت برای ارائه اطلاعات درباره تمام سوابق طبقه‌بندی‌شده درباره یوفوها‌ست. یوفوها (اشیای پرنده ناشناس) همچنین UAP (پدیده‌های غیرعادی ناشناس) اصطلاح رسمی دولت ایالات متحده است. این اصطلاح به اشیای نامشخص در هر محیطی مانند زمین، دریا، فضا و زیر دریا اشاره دارد. ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اعلام کرد این وب‌سایت زیر نظر دفتر «حل‌وفصل ناهنجاری‌های همه دامنه‌ها»، اطلاعات مرتبط به پدیده‌های غیرعادی ناشناس را منتشر خواهد کرد. این دفتر برای «تشخیص و شناسایی اشیای قابل توجه» در همه حوزه‌ها، از‌جمله هوا، زمین، دریا یا فضا و برای کمک به مقابله با «هر‌گونه تهدید مرتبط برای ایمنی عملیات و امنیت ملی» در ارتش ایالات متحده تأسیس شده است.

طبق بیانیه مطبوعاتی پنتاگون، وب‌سایت جدید «اطلاعاتی از‌جمله عکس‌ها و ویدئوها را در مورد پرونده‌های حل‌وفصل‌شده UAP ارائه می‌کند؛ زیرا آنها از حالت طبقه‌بندی خارج شده و برای انتشار عمومی تأیید شده‌اند». محتوای دیگر این وب‌سایت شامل روندهای گزارش و بخش سؤالات متداول و همچنین پیوندهایی به گزارش‌های رسمی، رونوشت‌ها، بیانیه‌های مطبوعاتی و سایر منابع از‌جمله آیین‌نامه‌های مرتبط و سایت‌های ردیابی هواپیما، بالن و ماهواره است.

به گزارش اپک‌تایمز، اعلام راه‌اندازی این وب‌سایت در بحبوحه افزایش درخواست‌های کنگره برای شفافیت بیشتر از سوی دولت ایالات متحده درباره UAP صورت می‌گیرد. شش عضو کنگره در ۲۱ آگوست با ارسال نامه‌ای، از جامعه اطلاعاتی آمریکا خواستند جزئیات بیشتری درباره برنامه‌هایی که «‌پدیده‌های غیرعادی ناشناس» را بازیابی و مهندسی معکوس می‌کنند، ارائه کنند. کنگره ایالات متحده در اوایل مرداد جلسه استماع عمومی در مورد ادعاهایی مبنی بر سرپوش‌گذاری دولت بر دانش خود از فرازمینی‌ها برگزار کرد و در آن سه افسر نظامی سابق ایالات متحده شهادت دادند که دولت درباره اشیای پرنده ناشناس اطلاعات بسیاری دارد که منتشر نکرده است. در جریان این جلسه، دیوید گروش، افسر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا که سرپرست تحلیل داده‌ها درباره بشقاب‌پرنده‌ها در پنتاگون بود، به نمایندگان کنگره آمریکا گفت وزارت دفاع تلاش می‌کند بقایای اشیای پرنده ناشناسی را که سقوط کرده‌اند، جمع‌آوری و آنها را بازسازی کند. او گفت: «من در حین انجام وظایف رسمی خود مطلع شدم که طی چندین دهه برنامه‌ای برای بازیابی و مهندسی معکوس شیء پدیده‌ای ناشناخته وجود داشته است که به من اجازه دسترسی به این برنامه داده نشده است».

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا نیز در اوایل جولای طرحی دو‌حزبی را برای از حالت طبقه‌بندی‌ خارج‌کردن سوابق مربوط به UAP ارائه کرد. رهبر اکثریت در بیانیه‌ای گفت: برای دهه‌ها، بسیاری از آمریکایی‌ها مجذوب اشیای مرموز و غیر قابل توضیح شده‌اند و زمان زیادی گذشته و سؤال‌ها بی‌پاسخ مانده است. او ادامه داد: «مردم آمریکا حق دارند درباره فناوری‌هایی با منشأ ناشناخته، هوش غیرانسانی و پدیده‌های غیر قابل توضیح مطلع شوند. ما نه‌تنها در حال کار برای افشای اطلاعاتی هستیم که دولت پیش‌تر درباره این پدیده‌ها آموخته است‌ بلکه یک مسیر برای انتشار تحقیقات آینده را نیز ایجاد می‌کنیم».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها