|

تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا رسید

عبور از برزخ ازبکستان

تیم ملی فوتسال ایران به فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رسید. شاگردان وحید شمسایی که عصر روز گذشته در تایلند و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ازبکستان رفته بودند در دیداری دشوار و سخت، موفق شدند با برتری در ضربات پنالتی، رقیب گردن‌کلفت خود را از پیش‌رو برداشته و در اتفاقی تکراری دوباره به فینال آسیا برسند.

عبور از برزخ ازبکستان

تیم ملی فوتسال ایران به فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رسید. شاگردان وحید شمسایی که عصر روز گذشته در تایلند و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ازبکستان رفته بودند در دیداری دشوار و سخت، موفق شدند با برتری در ضربات پنالتی، رقیب گردن‌کلفت خود را از پیش‌رو برداشته و در اتفاقی تکراری دوباره به فینال آسیا برسند. ایران و ازبکستان پیش از این 6 بار به مصاف یکدیگر رفته بودند که تیم ملی ما هرگز در هیچ‌کدام از آنها شکست نخورده بود و در 4 مورد هم با برتری پرگل تیم ملی فوتسال ایران همراه شده بود. این بار ولی شرایط کاملا متفاوت شد؛ چراکه ازبک‌ها با آنالیز دقیق تیم ملی فوتسال ایران کار را حسابی دشوار کردند. بازی در وقت‌های معمول 3 بر 3 شد تا این‌بار ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم صعودکننده به فینال باشد. جایی که ایران با درخشش دروازه‌بانش که دو ضربه پنالتی را مهار کرد، عملکرد بهتری داشت و فینالیست شد. این برای دومین‌بار بود که تیم ملی فوتسال ایران در نیمه‌نهایی آسیا به مصاف ازبکستان می‌رفت. بار قبل ایران در دیداری یک‌طرفه با نتیجه 7 بر یک به برتری رسیده بود ولی این‌بار شاگردان شمسایی زجر زیادی کشیدند تا حالا در آستانه بازی فینال، زنگ خطر برای تیم ملی به صدا درآید. به هر روی ایران در بازی فینال در جایی که خبری از ژاپن نیست باید به مصاف تایلند، میزبان این دوره از بازی‌ها برود. قبل از بازی ایران تیم فوتسال تایلند توانست با برد برابر تاجیکستان، برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آسیا برسد. به عبارتی، در نخستین دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴، تایلند میزبان به مصاف تاجیکستان رفت و توانست با نتیجه ۶ بر ۵ (در مجموع ۹ بر ۸) در ضربات پنالتی به پیروزی برسد و برای سومین‌بار به فینال جام ملت‌های آسیا راه یابد. نکته درخور توجه اینکه این دیدار هم در پایان وقت‌های اضافه با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت. در نیمه نخست تاجیکستان توانست با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود و در همان ابتدای نیمه دوم بود که تاجیک‌ها گل سوم را هم به ثمر رساندند. تایلند بلافاصله وقت استراحت گرفت و بعد از وقت استراحت توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. این پایان کار نبود و در فاصله سه دقیقه به پایان بازی و در حالی که میزبان رو به بازی پاورپلی (۵ نفره) آورده بود، تایلند توانست به گل تساوی برسد و مانع شگفتی‌سازی تاجیک‌ها شود. در ادامه بازی گلی نداشت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در دو وقت اضافه ۵ دقیقه‌ای دو تیم از بازکردن دروازه یکدیگر عاجز بودند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، این تایلند بود که توانست با برتری ۶ بر ۵ حریفش را شکست دهد و به فینال برسد. پس از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ این سومین بار است که تایلند به فینال جام ملت‌های آسیا راه می‌یابد. این تیم در دو فینال گذشته‌اش نتوانسته به پیروزی برسد و این بار در خانه این شانس را دارد که به جام قهرمانی دست پیدا کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها