|

با هوش مصنوعی مؤدب صحبت کنید

طبق ادعای برخی از کاربران، چت‌بات‌های هوش مصنوعی احساسات انسانی ندارند، اما به‌ نظر می‌رسد لحن مؤدبانه در پرامپت‌ها می‌تواند بر عملکرد آنها تأثیرگذار باشد.

با هوش مصنوعی مؤدب صحبت کنید

طبق ادعای برخی از کاربران، چت‌بات‌های هوش مصنوعی احساسات انسانی ندارند، اما به‌ نظر می‌رسد لحن مؤدبانه در پرامپت‌ها می‌تواند بر عملکرد آنها تأثیرگذار باشد. به گزارش زومیت، به ادعای این کاربران، لحن درخواست‌ها می‌تواند روی پاسخ‌های دریافتی تأثیرگذار باشد و با دستورات متنی مؤدبانه می‌توانیم نتایج بهتری را به دست آوریم. یکی از کاربران در ردیت مدعی شد که با تشویق چت‌جی‌پی‌تی با وعده دریافت پاداش صد هزار دلاری، این چت‌بات را تحریک کرده است تا پاسخ دقیق‌تر و کامل‌تری به او بدهد. 

برخی دیگر از کاربران هم اعلام کردند که با برخورد مؤدبانه، متوجه تفاوت کیفیت پاسخ‌ها شده‌اند. طبق نظر پژوهشگران چند دانشگاه، مدل‌های هوش مصنوعی متن‌محور در پاسخ به لحن‌های حاوی فوریت و دارای اهمیت، عملکرد بهتری دارند؛ مثلا اگر دستورهایی با عنوان «برای دفاع از پایان‌نامه‌ام حیاتی است که این کار را انجام دهم یا این موضوع برای حرفه‌ام بسیار مهم است» به چت‌بات‌ها داده شود، می‌توان پاسخ‌های بهتری از آنها دریافت کرد. 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها