|

بازنشستگان بیمه تکمیلی ندارند

بیمه تکمیلی برای بازنشستگان از جمله واجبات حوزه سلامت است. درست در زمانی که دوره گرفتاری با انواع و اقسام بیماری‌ها، فرا می‌رسد و بیمه‌های معمول نیز با هزار زحمت حتی مسئولیت‌های عادی خود را در حوزه درمان انجام نمی‌دهند، نیاز به بیمه تکمیلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود. حالا در تأکید این موضوع جمعی از بازنشستگان کشوری در نامه‌ای به وزیر کار، از بیمه‌گذار تکمیلی انتقاد کرده‌اند.

بازنشستگان  بیمه تکمیلی ندارند

شرق: بیمه تکمیلی برای بازنشستگان از جمله واجبات حوزه سلامت است. درست در زمانی که دوره گرفتاری با انواع و اقسام بیماری‌ها، فرا می‌رسد و بیمه‌های معمول نیز با هزار زحمت حتی مسئولیت‌های عادی خود را در حوزه درمان انجام نمی‌دهند، نیاز به بیمه تکمیلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود. حالا در تأکید این موضوع جمعی از بازنشستگان کشوری در نامه‌ای به وزیر کار، از بیمه‌گذار تکمیلی انتقاد کرده‌اند.

در نامه بازنشستگان که در رسانه‌ها منتشر شده و رونوشتی از آن برای نمایندگان مجلس شورا ارسال شده، آمده است: در حوزه درمانی ما بازنشستگان کشوری، هیچ‌گونه اتفاقات امیدآفرینی رخ نداده، فقط یک نام عوض شده است؛ با بیمه‌گری قرارداد منعقد شده که نزد مراکز درمانی ناشناخته است، حتی زیرساخت‌های لازم جهت پاسخ‌گویی ارباب‌رجوع به اندازه کافی ندارد. باز روال غلط گذشته و سیکل معیوب قرار است انجام شود، اوراق درمانی به دفاتر این بیمه‌گر داده شود تا پس از بررسی‌های لازم با تأخیر کسری به حساب بازنشسته بیمار واریز شود.

این گروه از بازنشستگان کشوری با تأکید چندباره بر اینکه هیچ روزنه امیدی برای رفع مشکلات درمانی در صندوق بازنشستگی کشوری وجود ندارد؛ اعلام کردند: این‌همه بیمه‌گر معروف و شناخته‌شده در کشور ما فعال هستند، اما این چه معمای ابهام‌انگیزی‌ است که بدترین آنان برای دومین صندوق‌ بازنشستگی کشور انتخاب می‌شود؛ این حرکات تردیدآمیز موجب بی‌اعتمادی ما بازنشستگان از مدیران این صندوق می‌شود.

این وضعیت در بیمه‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی به نظر نیاز به رسیدگی بیشتری دارد. در بیمه‌های اجتماعی بخش زیادی از خدمات سلامت زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها