|

پیامدهای جلسه رئیس سرویس مخفی آمریکا در کنگره

کناره‌گیری «چیتل»

کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، در جلسه ادای شهادت به کنگره به قصور و ناکامی این نهاد در حادثه سوءقصد به جان دونالد ترامپ اذعان کرد و در نهایت روز گذشته پذیرفت که از سمت خود استعفا دهد. خانم چیتل در جلسه کمیسیون بازرسی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ما ناموفق بودیم. سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، در روز 13 جولای مهم‌ترین ناکامی عملیاتی سرویس مخفی در دهه‌های اخیر بود».

کناره‌گیری «چیتل»

کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، در جلسه ادای شهادت به کنگره به قصور و ناکامی این نهاد در حادثه سوءقصد به جان دونالد ترامپ اذعان کرد و در نهایت روز گذشته پذیرفت که از سمت خود استعفا دهد. خانم چیتل در جلسه کمیسیون بازرسی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ما ناموفق بودیم. سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، در روز 13 جولای مهم‌ترین ناکامی عملیاتی سرویس مخفی در دهه‌های اخیر بود».

او ابتدا و قبل از اعلام استعفا، درخواست اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کمیسیون برای استعفا از این مقام را رد کرد و گفت: «معتقدم ‌در‌حال‌حاضر من بهترین فرد برای رهبری این نهاد هستم». کیمبرلی چیتل در پاسخ به ادعای نمایندگان جمهوری‌خواه که می‌گویند سرویس مخفی حاضر نشده منابع لازم را به تأمین امنیت دونالد ترامپ اختصاص دهد، گفت اقدامات امنیتی برای حفاظت از رئیس‌جمهور پیشین قبل از حادثه سوءقصد افزایش یافته بود. او گفت: «سطح اقدامات امنیتی برای حفاظت از رئیس‌جمهور پیشین مدت‌ها قبل از شروع کارزار انتخاباتی افزایش یافت و هم‌زمان با تشدید تهدیدها به مرور افزایش بیشتری پیدا کرد». او افزود سرویس مخفی اقدامات حفاظتی مورد نظر کارزار انتخاباتی ترامپ برای اجتماع روز وقوع حادثه را تأمین کرد.

چیتل به سؤالات اعضای کمیته بازرسی مجلس نمایندگان در مورد جزئیات عملیات امنیتی در روز حادثه پاسخ نداد و گفت تحقیقات داخلی در مورد این حادثه ادامه دارد. این جلسه اولین بخش از تحقیقات مجالس قانون‌گذاری در مورد حادثه سوءقصد به جان دونالد ترامپ است. امروز نیز رئیس اف‌بی‌آی در جلسه کمیسیون قضائی این مجلس شهادت می‌دهد. مایکل جانسون، رئیس مجلس نمایندگان نیز قرار است به‌زودی هیئتی متشکل از نمایندگان دو حزب را به‌عنوان مرجع تحقیقات در این زمینه معرفی کند. جانسون پیش‌تر خواستار استعفای رئیس سرویس مخفی شده بود.

جیمز کومر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی و عضو کمیسیون بازرسی مجلس نمایندگان، در جلسه روز دوشنبه خطاب به رئیس سرویس مخفی گفت: «من عمیقا معتقدم که شما باید استعفا بدهید. سرویس مخفی هزاران کارمند و بودجه هنگفتی دارد، ولی اکنون به نماد ناکارآمدی بدل شده است». رو کانا، عضو دموکرات این کمیته‌ نیز خواستار استعفای رئیس سرویس مخفی شد. او گفت: «اگر سوءقصدی علیه جان یک رئیس‌جمهور، یک رئیس‌جمهور پیشین یا نامزد مقام ریاست‌جمهوری روی دهد، شما باید کناره‌گیری کنید. وقتی سوء‌قصدی علیه یک نامزد ریاست‌جمهوری روی داده است شما نمی‌توانید به ریاست سرویس مخفی ادامه دهید».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها