|

جذابیت سریال در گرو اجرای درخشان بازیگران

مینی‌سریال شش‌اپیزودی مرد کامل A Man In Full که در تاریخ ۲ می ‌۲۰۲۴ از نتفلیکس پخش شد و ساخت آمریکا و در ژانر درام است، نتوانست مینی‌سریال موفقی باشد. جذابیت «مرد کامل» مدیون بازی نقش‌های اصلی مخصوصا نقش اول مرد است. در این مجموعه جف دانلیز، دایان لین، امل امین، بیل کمپ و ویلیام جکسون به ایفای نقش پرداختند و با صراحت می‌توان گفت جف دانیلز در نقش چارلی کراکر، یک‌تنه سریال را بر دوش می‌کشد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

جذابیت سریال در گرو اجرای درخشان بازیگران

فرزانه متین: مینی‌سریال شش‌اپیزودی مرد کامل A Man In Full که در تاریخ ۲ می ‌۲۰۲۴ از نتفلیکس پخش شد و ساخت آمریکا و در ژانر درام است، نتوانست مینی‌سریال موفقی باشد. جذابیت «مرد کامل» مدیون بازی نقش‌های اصلی مخصوصا نقش اول مرد است. در این مجموعه جف دانلیز، دایان لین، امل امین، بیل کمپ و ویلیام جکسون به ایفای نقش پرداختند و با صراحت می‌توان گفت جف دانیلز در نقش چارلی کراکر، یک‌تنه سریال را بر دوش می‌کشد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

داستان روایت‌کننده یکی از بزرگ‌ترین کارگزاران معاملات املاک در آتلانتاست که در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند از امپراتوری خود در برابر افراد سود‌جو دفاع کند.

کارگردانی این مینی‌سریال بر‌عهده رجینا کینگ (سه قسمت نخست) و توماس شلم (سه قسمت پایانی) بود. مرد کامل بر‌اساس کتابی به همین نام نوشه تام ولف در سال ۱۹۹۸ است که فیلم‌نامه آن برعهده دیوید ای کلی است؛ البته گفته می‌شود فیلم‌نامه نسبت به کتاب به‌شدت اصلاح شده است. مخاطبان خارجی معتقدند اول باید کتاب را بخوانید تا به‌خوبی از پس تماشای این مجموعه برآیید.

فیلم به دلیل موضوع و دیالوگ‌های قوی‌اش به‌شدت در قسمت اول، مخاطب را جذب می‌کند، اما در میانه‌ راه ممکن است نخواهید به تماشای آن ادامه دهید. سریال با نمایش ناگهانی جشن تولد ۶۰‌سالگی امپراتور سازه‌های آتلانتا، چارلی کراکر آغاز می‌شود و در ابتدا اطلاعات چندانی از شغل چارلی به ما داده نمی‌شود تا اینکه بعد از تولد برای نشان‌دادن قدرت او، مخاطب شاهد درگیری شدید بین چارلی و هری زیل با بازی بیل کمپ می‌شود؛ مدیر بانکی که مأموریت خود را برای از‌بین‌بردن چارلی با درخواست پرداخت ۸۰۰ میلیون دلار وام انجام داده است. چارلی و هری ممکن است در تجارت رقیب هم باشند اما به طور یکنواخت به عنوان دو مرد عادی، جسارت‌های مضحک مردانه را روی میز اتاق کنفرانس به وجود می‌آورند و از این لحظه بیننده کل داستان را  به دست می‌گیرد.

چارلی کراکر به عنوان یک میلیاردر آمریکایی به‌خوبی از پس نقشش برمی‌آید. او مرد شروری نیست، اما به‌شدت اهل رقابت است. برخی شخصیت او را مشابه ترامپ دانسته‌اند که از اساس مشکل دارد. او خودشیفتگی مخصوص به خودش را دارد، اما هرگز به دیگران توهین نمی‌کند. در عین مشکلات مالی، چون یکی از کارمندانش با افسر پلیس درگیر می‌شود و موضوعات نژادپرستانه به میان می‌آید و همسر این مرد سیاهپوست، منشی چارلی است که از او تقاضای کمک می‌کند، او بلافاصله وکیلش، راجر را راهی کمک به جیل و همسرش می‌کند؛ از این رو نمی‌توان او را مرد بدی دانست.

پایان این مجموعه پیچیده و چند‌بعدی به‌شدت تکان‌دهنده است و چارلی که یک‌تنه در برابر دشمنانش ایستاده بود و حتی اعلام ورشکستگی نکرد، ناگهان با حمله قبلی، زندگی‌اش خاتمه پیدا می‌کند، بدون اینکه ما بدانیم سرانجام بدهی‌های او چه می‌شود.

دیالوگ‌های هوشمندانه، بازیگری‌های برجسته و چرخش‌های طنز توسط کلی بسیار خوب نوشته شده است. تمامی بازیگران در این مجموعه خوش درخشیدند و هر‌کدام در جایگاه خودشان به‌خوبی از پس نقش‌شان برآمدند. ناگفته نماند خط داستانی تکراری است، اما با فیلم‌برداری درخشان و تدوین عالی، قصه را تا حدودی منحصر‌به‌فرد کرده است. این مینی‌سریال می‌توانست با یک فیلم سینمایی ۱۰۰دقیقه‌ای، حق مطلب را ادا کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها