|

با ورود دستگاه قضا در گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) رخ داد

رفع موانع در ترخیص داروها

دیروز تور نظارتی اصحاب رسانه برای بازدید از اقدامات انجام‌شده در راستای تعیین‌تکلیف کالا‌های گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) با حضور علی صالحی، دادستان تهران برگزار شد. در این تور نظارتی بخش‌های مختلف گمرک امام خمینی مورد بازدید قرار گرفت که بر اثر ورود دستگاه قضا، اموال متروک در گمرک که عمری بالای 10 سال داشتند تعیین‌تکلیف شده و ترخیص کالاهای اساسی و دارو، گوشت گرم و‌... با سرعت پیگیری شد.

رفع موانع  در ترخیص داروها

شرق: دیروز تور نظارتی اصحاب رسانه برای بازدید از اقدامات انجام‌شده در راستای تعیین‌تکلیف کالا‌های گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) با حضور علی صالحی، دادستان تهران برگزار شد. در این تور نظارتی بخش‌های مختلف گمرک امام خمینی مورد بازدید قرار گرفت که بر اثر ورود دستگاه قضا، اموال متروک در گمرک که عمری بالای 10 سال داشتند تعیین‌تکلیف شده و ترخیص کالاهای اساسی و دارو، گوشت گرم و‌... با سرعت پیگیری شد.

۲۷ دستگاه آمبولانس ترخیص شد

علی صالحی، دادستان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه که در جریان این تور رسانه‌‌ای برگزار شد، بیان کرد: رئیس قوه قضائیه در بیشتر جلسات در صحبت‌های خود به حفظ حقوق عامه تأکید دارد. یکی از مسائلی که پیرو این صحبت‌ها دنبال می‌کنیم، تعیین‌تکلیف کالا‌های اموال تملیکی، گمرکات و انبار‌های عمومی است. او افزود: تعیین‌تکلیف این کالا‌ها به عنوان حقوق عامه و صیانت از آن مورد تأکید رئیس قوه قضائیه بوده و ما هم در این راستا این موضوع مهم را در دادستانی تهران مورد پیگیری قرار دادیم. نظارت‌ها و پیگیری‌های مستمری در این راستا داریم و بازدید‌های مؤثری انجام شده است. دادستان تهران گفت: تعداد ۲۷ دستگاه خودرو آمبولانس که مدت‌ها در پارکینگ‌های گمرکات غرب تهران بود و به علت مشکلاتی ترخیص نشده بودند، با برگزاری جلسات متعدد با وزارت بهداشت این آمبولانس‌ها ترخیص شدند.

ترخیص ۱۲۰۰ دستگاه خودروی سواری چانگان

او افزود: تعداد ۱۲۰۰ دستگاه خودروی سواری چانگان در پارکینگ‌های گمرک غرب تهران از تاریخ 24/3/۱۴۰۲ به دلیل مشکلاتی ترخیص نشده بودند که با پیگیری انجام‌شده و برگزاری جلسات با نمایندگان شرکت سایپا، تعداد ۱۱۷۵ دستگاه تا 30/7/۱۴۰۲ ترخیص شد. دادستان تهران بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، از دادگاه تعداد ۲۶۷ ردیف کالای بلاصاحب در فرودگاه مهرآباد تعیین‌تکلیف و رأی قطعی صادر و تحویل ستاد اجرائی فرمان امام (ره) شد. صالحی عنوان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام‌شده از دادگاه، تعداد ۱۰۵۰ ردیف کالای بلاصاحب در فرودگاه امام خمینی تعیین‌تکلیف و رأی قطعی صادر و تحویل ستاد اجرائی فرمان امام (ره) شد. دادستان تهران افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده از اداره‌کل گمرک تهران، مواد اولیه وارد‌شده صنایع داروسازی به وزن ۲ هزار کیلوگرم که برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در تاریخ 10/5/۱۴۰۲ ترخیص شد. ۱۸۰ تن سرم وارداتی در شرایطی که کشور به این کالا نیاز داشت، ترخیص شد. او گفت: صدور دستور استقرار نمایندگی سازمان غذا و دارو و استاندارد در محل مدیریت اموال تملیکی استان و پاسخ‌گویی برخط به استعلامات لازم قبل از فروش و انهدام کالاها، همچنین صدور دستور انتقال کالا‌های سلامت‌محور دارای شرایط خاص دمایی، نگهداری از انبار‌های عمومی به انبار‌های دارای دمای منفی از دیگر دستورات صادرشده در این راستا بود. صالحی عنوان کرد: پیگیری و تخصیص هفت انبار مجموعا به متراژ ۱۱‌هزار‌و ۳۰۰ متر‌مربع به مدیریت اموال تملیکی استان تهران و پیگیری و تخصیص انبار دارای امکان سرمایش برای تخلیه و بارگیری گوشت‌های وارداتی در فرودگاه امام (ره) نیز از دیگر دستورات و اقدامات بوده است. دادستان تهران به انجام ۱۴۲ مرحله بازدید از انبار‌های گمرک و اموال تملیکی اشاره کرد و گفت: ۳۶ مرحله جلسه در ستاد دادستانی و تنظیم ۳۰۴ مصوبه از دیگر اقدامات بوده است. صالحی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده، گفت: همچنین پیگیری و ترخیص دو میلیون‌و ۲۶۳ هزار قلم کالای وزارت بهداشت و تعیین تکلیف دو هزارو ۴۳۵ دستگاه کشنده در گمرک تهران و ۶‌هزار‌و ۷۷۱ کشنده در گمرکات غرب تهران در مجموع ۹‌هزار‌و ۲۰۶ دستگاه تعیین‌تکلیف و ترخیص شدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها