|

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه :

ادغام شرکت‌های کوچک و بزرگ صنایع معدنی از راهکارهای مهم برای حفظ صنعت فولاد کشور و رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی است

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: نرخ حمل‌ونقل در کشور ما بسیار تعیین‌کننده است و ادغام شرکت‌های کوچک و بزرگ صنایع معدنی از راهکارهای مهم برای حفظ صنعت فولاد کشور و رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی است.

ادغام شرکت‌های کوچک و بزرگ صنایع معدنی از راهکارهای مهم برای حفظ صنعت فولاد کشور و رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی است

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: نرخ حمل‌ونقل در کشور ما بسیار تعیین‌کننده است و ادغام شرکت‌های کوچک و بزرگ صنایع معدنی از راهکارهای مهم برای حفظ صنعت فولاد کشور و رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی است. محمدیاسر طیب‌نیا افزود‌: امروز شرکت‌های بزرگی در جهان شکل گرفته که بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تن فولاد تولید کرده و با یکدیگر در حال رقابت هستند؛ بنابراین ما نیز باید شرکت‌های بزرگی با ظرفیت تولید چند‌ده میلیون تن فولاد داشته باشیم، چراکه در غیر این صورت نمی‌توانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم. وی در ادامه پنل پیشنهادهای خود را این‌گونه مطرح کرد: ادغام شرکت‌های کوچک فولادی کشور منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد. امروز شرکت‌های بزرگ‌تر زنجیره فولاد ازجمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و گل‌گهر، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در حوزه حمل‌ونقل و تأمین انرژی داشته‌اند، این در حالی است که شرکت‌های فولادی در مقیاس کوچک‌تر این ظرفیت را ندارند اما با ادغام آنها می‌توانیم شاهد کاهش رقابت‌های مخرب در زنجیره فولاد کشور باشیم. همچنین شرکت‌های فولادی زیادی در یک منطقه خاص جغرافیایی کشور فعال هستند که می‌توانند ادغام شوند و شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی نیز می‌توانند با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند. 

گفتنی است این پنل‌های تخصصی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین ‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان (متالکس ۲۰۲۴) در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها