|

جمعیت دانش‌آموزی از سال ۱۴۰۸ نزولی می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش جمعیت دانش‌آموزی کشور را حدود ۱۷ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانش‌آموزان تا سال ۱۴۰۸ تقریبا ثابت خواهند ماند اما پس از آن و تا سال ۱۴۱۲ دوباره به عدد ۱۲‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

جمعیت دانش‌آموزی از سال ۱۴۰۸ نزولی می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش جمعیت دانش‌آموزی کشور را حدود ۱۷ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانش‌آموزان تا سال ۱۴۰۸ تقریبا ثابت خواهند ماند اما پس از آن و تا سال ۱۴۱۲ دوباره به عدد ۱۲‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت. علی فرهادی در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۹۲ جمعیت دانش‌آموزی کشور ۱۲ میلیون نفر بود در‌حالی‌که اکنون نزدیک ۱۷ میلیون نفر است.

تعداد دانش‌آموزان تا سال ۱۴۰۸ تقریبا ثابت خواهند ماند و تغییر چندانی نخواهد کرد اما از سال ۱۴۰۸ به بعد و تا سال ۱۴۱۲ دوباره به عدد ۱۲‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید. او با بیان اینکه در یک دهه گذشته بیش از ۲۴ هزار مدرسه در کشور ساخته شده است، گفت: در سال ۹۲ جمعیت دانش‌آموزی کشور ۱۲ میلیون نفر بود در‌حالی‌که اکنون نزدیک ۱۷ میلیون نفر است.

فرهادی درباره تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای تأمین زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۲۴‌هزار‌و ۱۵۰ مدرسه ساخته شده که شامل ۱۱۷‌هزار‌و ۶۱۸ کلاس درس است.

فرهادی با بیان اینکه برای حوزه آموزش باید به تعداد و جنسیت و پایه تحصیلی دانش‌آموز توجه کرد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید سه عنصر در کنار هم دیده شود؛ عنصر اول تعداد دانش‌آموزان است که به جنسیت‌های دختران و پسران و پایه‌های تحصیلی برمی‌گردد، عنصر دوم معلم و نیروی انسانی است که باید تأمین باشد و سوم تأمین فضای آموزشی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه را تأمین معلم ماهر و توانمند براساس سند تحول بنیادین دانست و درباره تأمین فضای آموزشی نیز گفت: در یک فضای آموزشی بانشاط باید پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین فضای ورزشی و آزمایشگاهی انجام شود.

او با بیان اینکه استخدام از طریق ماده ۲۸ آموزش و پرورش یک امر قانونی است، بر بومی‌گزینی معلمان برای کاهش نقل و انتقالات تأکید کرد و گفت: در ماده ۲۸ بحث بومی‌گزینی مطرح نیست و هرکس که در این آزمون در هر استانی قبول شود، باید بپذیریم؛ در‌حالی‌که افراد به طور معمول پس از استخدام درخواست نقل و انتقال می‌کنند. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام‌نکردن فرزندان در مدارس دولتی گفت: ۱۷ میلیون نفر در مدارس دولتی و غیردولتی ثبت‌نام می‌کنند که از این میان حدود ۱۶ میلیون نفر در مدارس دولتی هستند. او افزود: امسال دوره ثبت‌نام افزایش یافته است و برخی از مدارس هم مانند شاهد و نمونه‌دولتی با شرایط خاص ثبت‌نام می‌کنند و از سوی دیگر مدارس به دلیل محدوده جغرافیایی فقط می‌توانند در محدوده‌بندی مدارس ثبت‌نام کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها