|

حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان در نماز جمعه سیزدهم مهرماه، به امامت رهبر انقلاب و در پاسداشت یاد شهید مقاومت

قاب تاریخی ملت

سحرگاه جمعه درهای مصلا به روی نمازگزارانی که پنج‌ سال در انتظار اقامه نماز با رهبر انقلاب بودند باز شد. نمازی که مانند پنج سال پیش و مانند همیشه حال‌وهوای متفاوت و خاص خود را داشت. از ساعت ۵:۳۰ فوج‌فوج جمعیت وارد مصلا شد. هنوز خورشید کامل طلوع نکرده بود که فضای داخلی مصلا مملو از جمعیت شد، اما حضور نمازگزاران ادامه داشت. ابتدا محوطه بیرونی و بعد خیابان‌های اطراف مصلا با سجاده‌های رنگین نمازگزاران فرش شد. حضوری باورنکردنی از زنان و مردانی که بدون ترس از تهدیدهای اسرائیل صفوفی را به نمایش گذاشتند که در قاب دوربین‌ها نمی‌گنجید و یک پیام واضح داشت: پای وطن که در میان باشد، هیچ تفاوت رنگی وجود ندارد و همه یک‌دل و یک‌صدا می‌شوند و در چنین لحظات حساسی همه یک‌صدا برای ایران خواهند ایستاد.


قاب تاریخی ملت

شرق: سحرگاه جمعه درهای مصلا به روی نمازگزارانی که پنج‌ سال در انتظار اقامه نماز با رهبر انقلاب بودند باز شد. نمازی که مانند پنج سال پیش و مانند همیشه حال‌وهوای متفاوت و خاص خود را داشت. از ساعت ۵:۳۰ فوج‌فوج جمعیت وارد مصلا شد. هنوز خورشید کامل طلوع نکرده بود که فضای داخلی مصلا مملو از جمعیت شد، اما حضور نمازگزاران ادامه داشت. ابتدا محوطه بیرونی و بعد خیابان‌های اطراف مصلا با سجاده‌های رنگین نمازگزاران فرش شد. حضوری باورنکردنی از زنان و مردانی که بدون ترس از تهدیدهای اسرائیل صفوفی را به نمایش گذاشتند که در قاب دوربین‌ها نمی‌گنجید و یک پیام واضح داشت: پای وطن که در میان باشد، هیچ تفاوت رنگی وجود ندارد و همه یک‌دل و یک‌صدا می‌شوند و در چنین لحظات حساسی همه یک‌صدا برای ایران خواهند ایستاد.

این حضور حماسی اما فقط مخصوص تهرانی‌ها و ایرانی‌ها نبود، بلکه از کشورهای هند، عراق و پاکستان هم در گردهمایی بزرگ مقاومت در پایتخت ایران شرکت کرده بودند. آنها آماده‌ بودند تا بگویند پس از شهادت «سید مقاومت» عزاداریم و در مقابل جنایت‌ها، نسل‌کشی و آتش‌افروزی‌های اسرائیل با شما و در کنار شما هستیم.

نماز جمعه دیروز که همراه شده بود با مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله، از ساعت ۱۰:۳۰ در مصلای تهران آغاز شد و بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری از جمله مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای، سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه، در این مراسم حضور یافتند.

اکثریت اعضای کابینه چهاردهم، برخی از چهره‌های دولت سیزدهم و دولت‌های قبلی، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، امیر موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر رحیم‌ صفوی نیز در مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله و سرلشکر «عباس نیل‌فروشان» شرکت کردند.

در ابتدای این مراسم که از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شد، مهدی رسولی از مداحان برجسته کشور، دقایقی را به روضه‌خوانی پرداخت و سپس شعری را در وصف جهاد مسلمین خواند:

برخیزید حجم جهاد آمده است

برخیزید که فرصت درنگ نیست

دشمن را وحشی و خون‌خوار ببین

برخیزید که چاره‌ای غیر جنگ نیست

سپس محمد رسولی از شعرای آیینی به شعرخوانی در وصف سیدحسن نصرالله پرداخت:

ز دست ما در این مدت چه جان‌های نفیسی رفت

همین دیروز بود آری خبر آمد رئیسی رفت

ببین یکرنگی ما را که با آن یار لبنانی

گذشت در ضاحیه از جان خود سردار لبنانی

اگرچه خون به دل داریم اگرچه چشم‌ها خیس است

بدان که ناامیدی آخرین نیرنگ ابلیس است

در‌این‌میان، مردم حاضر در نماز‌جمعه مکررا با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از جنگ‌افروزی‌های اسرائیل به تصویر کشیدند.

‌همچنین حسین الاکرف از کشور بحرین در مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله از سوی رهبر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) به مداحی پرداخت.

‌در ادامه، احمد بابایی شاعر کشورمان هم دقایقی را شعرخوانی کرد:

گفتی این زخم‌ها پر و بال است

شیعه اوجش میان گودال است

تو خودت گفتی امر، امر ولی است

یاد دادی که عشق سیدعلی است

پس از این شعرخوانی نوبت به قاری مراسم مهدی غلام‌نژاد رسید. او سوره صف را برای قرائت خود انتخاب کرد.

سوره‌ای که آیه ۱۳ آن یعنی «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیبٌ» بسیار معروف است. آیه ۱۳ سوره صف مؤمنان را به یاری از جانب خداوند و پیروزی بر دشمنان در آینده نزدیک بشارت می‌دهد. خداوند در آیات قبل، ایمان و جهاد را تجارتی پرسود قلمداد کرده و به ثمرات اخروی آن اشاره می‌کند و سپس در این آیه به ثمرات دنیوی آن می‌پردازد.

پس از آن رهبر معظم انقلاب خطبه‌های‌شان را در دو بخش به زبان فارسی و عربی قرائت کردند و برای نخستین بار نماز عصر را نیز خود ایشان اقامه فرمودند. با پایان نماز هم رهبر انقلاب به گپ‌و‌گفت با مسئولان پرداختند و عجله‌ای برای خروج از مصلا نداشتند که نشان داد برخلاف آنچه رسانه‌های بیگانه القا کرده‌اند، نگرانی و ناامنی در مصلا وجود نداشته است.

‌دیروز سیزدهم مهرماه بی‌شک می‌تواند یک روز تاریخی باشد. از آن روزهایی که متعلق به همه مردم و به عبارتی دیگر متعلق به ملت است. همان‌طور‌که تأکید شد، حضور مردم در شرایطی شکل گرفت که اسرائیل در قالب روش و مسلک غیرانسانی خود همواره تهدید به ترور و نسل‌کشی داشته است؛ اما مردم صحنه نماز‌جمعه دیروز را به امامت رهبر انقلاب به تصویری از فوج حضور خود بدل کردند. نمادی که رهبر انقلاب نیز بر بلندای آن ایستاد و از این طریق پیامی تاریخی برای اسرائیل و حامیان او ارسال کرد. ما شاهد یکی از بی‌نظیرترین صفوف نمازجمعه بودیم که قطعا یکی از بی‌نظیرترین پیام‌های سیاسی را از سوی مردم تولید کرد. قاب دیروز، قاب تاریخی ملت شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها