|

کودکان را در‌یابیم

انجمن حمایت از حقوق کودکان برای روز و هفته ملی کودک بیانیه‌ای به مناسبت هفته ملی کودک منتشر کرده است. عنوان این بیانیه «‌کودکان سرمایه‌های بی‌بدیل آینده میهن را دریابیم» است.

انجمن حمایت از حقوق کودکان برای روز و هفته ملی کودک بیانیه‌ای به مناسبت هفته ملی کودک منتشر کرده است. عنوان این بیانیه «‌کودکان سرمایه‌های بی‌بدیل آینده میهن را دریابیم» است. در این بیانیه آمده است: «روز ملی و هفته ملی کودک را در زمانی گرامی می‌داریم که سایه دهشتناک جنگ، بقای کودکان را به‌عنوان اساسی‌ترین حقوق فردی، مورد تهدید قرار داده است. گذشته از نداشتن محیط زیست سالم که حق هر کودکی است برای حیات و فارغ از تبعیض فاجعه‌بار تحصیلی و تعداد میلیونی کودکان بازمانده از تحصیل، همچنان دنیای کودکی، دنیایی پرنشاط، پرامید و سرشار از انرژی است. انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه آگاهی‌رسانی و حمایت از حقوق کودکان‌ طبق مفاد کنوانسیون حقوق کودک و پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک که جمهوری اسلامی نیز آن را تأیید و بدان متعهد گردیده است، بر ایجاد محیطی صلح‌آمیز برای تداوم حیات جمعیت کودکان در ایران تأکید می‌ورزد و از تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران اداره امور کشور درخواست دارد تا با رویکرد حفاظت از آینده‌سازان سرزمین و با نگاه توسعه‌گرا، به حیات کودکان ایران در شرایط صلح و امنیت و آرامش و برای داشتن ایرانی آباد و آزاد اهتمام بورزد.

انجمن حمایت از حقوق کودکان همچنین بر تغییر رویکرد حکمرانی در سیستم آموزشی و جاری‌نمودن عدالت آموزشی برای همه کودکان اعم از ایرانی و مهاجر، بر حق آموزش رایگان فراگیر کودکان طبق مفاد مندرج در قانون اساسی ایران تأکید می‌ورزد.

انجمن حمایت از حقوق کودکان باور دارد که توسعه تنها در صلح و امنیت و در رابطه پایدار و برابر با دیگر کشورها امکان‌پذیر است و در این صورت است که کودکان به انسان‌های توسعه‌یافته‌ای برای ساختن آینده‌ای درخور خود و میهن‌ تبدیل خواهند شد و مؤکدا خواستار تأمین امنیت و حفاظت از زندگی کودکان و منابع سرزمین برای سپردن‌ آینده ایران به دستان پرتوان آنان است».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها