|

پیشگیری از کلاهبرداری در دیوار با افزونه‌های تأیید هویت

افزونه‌های تأیید هویت دیوار به خریداران کمک می‌کنند تا با فروشندگان معتبر و مطمئن معامله داشته باشند و فروشندگان می‌توانند با جلب اطمینان کاربران شانس فروش‌شان را بیشتر کنند. افزایش امنیت و ایجاد اطمینان حین معامله برای کاربران، همیشه یکی از دغدغه‌های دیوار بوده است، به همین دلیل از مدتی قبل افزونه‌های مختلف احراز هویت به دیوار اضافه شده‌اند.

پیشگیری  از  کلاهبرداری  در  دیوار  با  افزونه‌های تأیید هویت

افزونه‌های تأیید هویت دیوار به خریداران کمک می‌کنند تا با فروشندگان معتبر و مطمئن معامله داشته باشند و فروشندگان می‌توانند با جلب اطمینان کاربران شانس فروش‌شان را بیشتر کنند. افزایش امنیت و ایجاد اطمینان حین معامله برای کاربران، همیشه یکی از دغدغه‌های دیوار بوده است، به همین دلیل از مدتی قبل افزونه‌های مختلف احراز هویت به دیوار اضافه شده‌اند. دیوار با اضافه‌کردن افزونه‌های احراز یا تأیید هویت، تلاش می‌کند محیطی امن و مطمئن برای کاربران خود فراهم کند. تأیید هویت کمکی به هر دو طرف معامله، یعنی هم فروشنده و هم خریدار کرده است؛ خریداران با اطمینان بیشتری می‌توانند با آگهی‌گذارانی که هویت یا کسب‌وکارشان تأیید شده معامله کنند و فروشنده‌ها با تأیید هویت‌شان می‌توانند شانس دیده‌شدن و فروش‌شان را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهند. احراز یا تأیید هویت فرایندی است که در آن هویت کاربران از طریق سامانه‌های معتبری مانند سامانه‌‌ سازمان ثبت احوال، سامانه‌ ثنا و دیگر منابع رسمی تأیید می‌شود. این خدمات توسط برخی از شرکت‌های سرویس‌دهنده به دیوار از جمله اینفوچک، عصر داده (ونیفای)، یو‌آیدی و... در دیوار ارائه می‌شود. با اضافه‌شدن احراز هویت که مانند احراز هویت آنلاین برای باز‌کردن حساب بانکی است، فروشنده کالا یا ارائه‌دهنده خدمات، می‌تواند با ارسال ویدیوئی کوتاه، افزونه‌ احراز هویت تصویری را از سرویس‌های همکار دیوار دریافت کند. استفاده از این ویژگی در همه دسته‌های دیوار برای کاربران فراهم شده است و فقط محدود به احراز هویت ویدیوئی نیست و علاوه‌بر‌آن، استعلام سوء‌پیشینه، گواهی یا پروانه‌ کسب‌و‌کار، خوش‌حسابی بانکی و اعتبار معاملاتی را هم شامل می‌شود. کسانی که از طریق دیوار اقدام به فروش کالا یا ارائه خدماتی مانند تعمیرات و... می‌کنند، به این شکل هویت‌شان به‌ صورت رسمی تأیید و ثبت می‌شود و دیگر کاربران هم با مشاهده احراز هویت تصویری آگهی‌گذار، مطمئن می‌شوند آگهی‌گذار همان فردی است که تصویرش در آگهی وجود دارد؛ شبیه تأیید هویت راننده‌‌های تاکسی اینترنتی. احراز هویت، کمکی به هر دو طرف یک معامله یعنی هم فروشنده و هم خریدار است. مشخص است که خریدارها می‌توانند با اطمینان بیشتری با آگهی‌گذارانی که احراز هویت خود را انجام دهند معامله کنند و احتمال کلاهبرداری در این مسیر تقریبا نزدیک به صفر می‌شود. علاوه‌بر‌این، فروشندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات با استفاده از این سرویس‌ها و تأیید هویت خود، می‌توانند اعتماد بیشتری را‌ میان خریداران ایجاد کنند. با استفاده از این سرویس‌‌ها، کاربران فروشنده می‌توانند شانس دیده‌شدن و انجام معاملات مربوط به آگهی خود را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهند و کاربران خریدار هم می‌توانند خرید امن‌تری را در دیوار تجربه کنند.

افزایش اطمینان خریداران: با تأیید هویت فروشنده، خریداران با اطمینان بیشتری می‌توانند معاملات خود را انجام دهند و مطمئن باشند که با فرد معتبری  در ارتباط هستند.

کاهش کلاهبرداری: با تأیید هویت کاربران، امکان سوءاستفاده و کلاهبرداری در پلتفرم دیوار کاهش پیدا می‌کند.

افزایش بازدید و فروش: آگهی‌هایی که دارای نشان «احرازشده» یا «تأییدشده» هستند، بازدید و تماس بیشتری دارند و احتمال فروش کالا یا خدمات در آنها  افزایش می‌یابد.

اعتبار بیشتر برای کسب‌وکارها: با تأیید اطلاعات کسب‌وکار، ارائه‌دهندگان خدمات می‌توانند اعتماد بیشتری را‌ میان مشتریان ایجاد کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها