|

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

ماجرای «ژینا» حاصل یک برنامه دو ساله بود/امام با اجباری شدن چادر مخالفت کردند/مگر می‌شود چون کسی اسلام را قبول ندارد به او یارانه ندهیم؟

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گویی از طرح محدودسازی ارائه خدمات اجتماعی به زنان بی حجاب انتقاد کرد و گفت امام حجاب اجباری را نفی کردند.

ماجرای «ژینا» حاصل یک برنامه دو ساله بود/امام با اجباری شدن چادر مخالفت کردند/مگر می‌شود چون کسی اسلام را قبول ندارد به او یارانه ندهیم؟

به گزارش شبکه شرق، اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگویی به حوادث و اعتراضات اخیر اشاره کرد و گفت: «خانمی که به اسم «ژینا» اینجا آوردند، این طعمه و حاصل یک برنامه دو ساله بود. طراحی هم طراحی بسیار گسترده‌ای بود. به طوری که حضرت آقا گفتند من در دلم به این طراحی تحسین گفتم! ولی این طراحی در برابر اسلام، در برابر امامت و ولایت فقیه، در برابر هوشمندی ملت که با اغتشاشگرها همراهی نکردند، شکست خورد. اوایل عده‌ای همراهی کردند چون تصور می‌کردند مطالبه درستی در میان است. اما بعد اغتشاشگرها مجبور شدند ناسزا بگویند و مردم را بُکشند و داعش‌وار هم بکُشند اما مردم صف‌شان را از آنها جدا کردند.»

او در مورد ربط دادن ریشه اعتراضات اخیر به مسئله حجاب و مخالفت با حجاب اجباری تصریح کرد: «بعد از پیروزی انقلاب، صحبت‌هایی مطرح بود که چادر اجباری شود و اعلام شد چادر اجباری است. مدتی بعد وقتی آقای ناطق ‌نوری رئیس مجلس بود، اکبر گنجی که الان فراری شده با عده‌ای دیگر، به لباس برخی‌ها تیغ می‌کشید. اینها می‌رفتند جبهه و وقتی از جبهه برمی‌گشتند، در تهران این کارها را می‌کردند. امام از طریق آقای اشراقی که داماد ایشان بود، این موضوع را نفی کردند. کمااینکه آقای خامنه‌ای هم همین را می‌فرمایند. بنابراین سیاست نظام و رهبری روشن است.»

بادامچیان افزود: «در کشورمان گستره عقاید و تفکرات مختلف داریم و چون نظام مردم‌سالار داریم، به این‌ها میدان داده می‌شود. رهبر انقلاب در نمازجمعه می‌فرماید «شما اگر مرا قبول ندارید و نظام را هم قبول ندارید ولی در انتخابات شرکت کنید و از رأی خود استفاده کنید»؛ ولی در مقابل از قول مرحوم صابری معروف به گل‌آقا شایعه می‌کنند «می‌نویسند خاتمی، می‌خوانند ناطق». بعد دیدند که نه؛ نوشتند خاتمی و خاتمی هم درآمد. حضرت آقا هم همان شب با اینکه هنوز شورای نگهبان انتخابات را تأیید نکرده بود، فرمودند «این ستاره درخشانی است».

او گفت: «ولی این دوستان بعد از اینکه رأی آوردند، چه کردند؟ به تدریج نشان دادند که نه مطابق خواست مردم و نه خواست نظام و نه قانون اساسی نمی‌توانند کاری انجام دهند. دو دوره هم ریاست جمهوری‌شان ادامه پیدا کرد و بعد هم منزوی شدند. حتی رسیدند به اینجا که در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی حرف از اصلاح‌طلب اعتدالی زدند. این یعنی نفی اصلاح‌طلب افراطی. اما این در جامعه به دلیل مدارایی که در سطح کلان نظام هست، خیلی مطرح نمی‌شود. برای اینکه نمی‌خواهند جامعه را تحت فشار قرار دهند.»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو طرح محدودسازی ارائه خدمات اجتماعی به زنان بی حجاب را رد کرد و گفت: «در بین بانوان انواع پوشش‌ها وجود دارد؛ از خانم نقاب زده هست تا کسی که پوشش کمتری دارد؛ مانند اینکه در کشور از مسلمان و مسیحی گرفته تا ارمنی، آشوری، درویش و شیطان‌پرست دارند زندگی می‌کنند. آیا درست است که بگوییم چون توحید و اسلام را قبول ندارد به او کوپن ندهیم؟ غذا ندهیم یا یارانه ندهیم؟»

بادامچیان تصریح کرد: «یک موقع است که ما توقع داریم تیپی که مورد نظر ما هست در کشور حاکم شود. همین بحث که باید چادر اجباری شود؛ می‌گوییم چادر اجباری نیست، چادر اختیاری است. ولی اگر می‌خواهی مسلمان باشی، حجاب ضروری اسلام است و حجاب برترش هم چادر است. از آن طرف عده‌ای می‌گویند که باید بی‌حجابی باشد و کسی هم از حجاب حرفی نزند. من اگر دلم خواست برهنه هم به خیابان بروم، آزاد باشم. خب اگر اینطور شود که هرج و مرج و نظم اجتماعی مخدوش می‌شود. فلاسفه اجتماعی و مسئولان سیاسی تأکید دارند که امنیت اجتماعی وابسته به نظم است و نظم با قانون اجرا می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهیم کار کنیم باید به قانون و نظم پایبند باشیم.»

 

 

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها