|

العالم فی 60 ثانیة

از طرح ها‌ى عراق برای افزایش جذب گردشگر وتولید برق بدون نیاز به گاز تا شرایط دریافت ویزای گردشگری امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الصباح، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

از طرح ها‌ى عراق برای افزایش جذب گردشگر وتولید برق بدون نیاز به گاز تا شرایط دریافت ویزای گردشگری امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

الصباح:

 طرح عراق برای افزایش جذب گردشگر

احمد فکاک البدرانی، وزیر گردشگری عراق گفت که وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق به دنبال طرحی امیدبخش برای جذب گردشگران به تنوع تاریخی، دینی، فرهنگی و مناطق گردشگری عراق است.

البدرانی گفت این طرح که توسط وزارت فرهنگ و گردشگری عراق تصویب شده با ثبات امنیت در کشور و سهولت حمل و نقل بین استان ها مورد حمایت قرار خواهد گرفت. همچنین ویزای الکترونیک که در روزهای آتی راه اندازی می شود به این طرح کمک می کند ودستگاه های مربوطه در وزارتخانه در حال حاضر ورود به کشور با ویزای الکترونیک و ویزای عادی را بررسی می کنند.

البدرانی اظهار داشت که پربازدیدترین استان های عراق از سوی گردشگران، استان بابل، استان ذی قار،نیز نجف اشرف و کربلای معلی، تالاب های جنوب عراق و استان نینوا است.

 

الخلیج: 

شرایط دریافت ویزای گردشگری 5 ساله امارات اعلام شد

سازمان مرکزی هویت، تابعیت، گمرک و امنیت مرزهای امارات اعلام کرد ویزای 5 ساله ویزای چندبار ورود است و می توان با آن بیش از یک بار و مجموعا تا سقف 90 روز در امارات اقامت داشت، دریافت کننده باید حداکثر 60 روز بعد از صدور روادید اولین سفر خود را به امارات انجام دهد.

هزینه این نوع ویزا حدود هزار و 27 دلاراست که شامل 3 هزار و 25 درهم هزینه ضمانت نامه های بانکی، 500 درهم هزینه صدور ویزا، 100 درهم هزینه خدمات هوشمند و 50 درهم نیز هزینه خدمات اداری و الکترونیکی است.

از جمله شرایط این نوع ویزا ارائه صورتحساب بانکی است که به عنوان سندی رسمی از بانک برای 6 ماه اخیر و با موجودی 4 هزار دلار است. بیمه درمانی  برای مدت 180 روز انجام شود. کودکان زیر 18 سال نیز مشمول ویزای خانوادگی می شوند.

 

الخلیج اونلاین: 

کاهش صادرات غیرنفتی عربستان در ماه مه

صادرات غیر نفتی عربستان در ماه مه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8.7 درصد کاهش یافت.

طبق گزارش روز سه شنبه اداره کل آمار عربستان، صادرات غیرنفتی این کشور در ماه مه حدود 6.7 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 620 میلیون دلار کاهش داشته است.

گفتنی است صادرات غیرنفتی عربستان در ماه مه در مقایسه با ماه پیش از آن یعنی آوریل، حدود 24 درصد افزایش داشته است.

همچنین درآمد صادرات نفت عربستان کاهش 37.7 درصدی معادل 11.6 میلیارد دلار را ثبت کرده و نسبت صادرات نفتی این کشور از مجموع صادرات از 80.8 درصد در ماه مه 2022 به 74.1 درصد در مه 2023 کاهش یافته است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا): 

مذاکرات سوریه و عربستان برای افزایش همکاری‌ها در عرصه کشاورزی

 وزیر کشاورزی سوریه عربستان را به پیوستن به توافق چهارجانبه امضا شده توسط سوریه، اردن، عراق و لبنان برای تقویت همکاری تجاری، تامین امنیت غذایی دعوت کرد.

در حاشیه اجلاس نظام های غذایی سازمان ملل متحد که در رم برگزار می شود، محمد حسان قطنا، وزیر کشاورزی سوریه و عبدالرحمن الفضلی، همتای سعودی اش با یکدیگر دیدار کردند.

وزیر سوری در این دیدار به موانع و چالش هایی که بخش کشاورزی سوریه از آن رنج می برد و نتیجه اقدامات قهری و یکجانبه تحمیل شده بر مردم سوریه است، اشاره و بر اهمیت تقویت تجارت فیمابین و ورود مستقیم محصولات کشاورزی سوریه به بازارهای عربستان تاکید کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

طرح عراق برای تولید برق بدون نیاز به گاز

وزیر برق عراق از طرحی برای افزایش بیش از 11 هزار مگاواتی تولید برق بدون نیاز به گاز خبر داد.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق گفت که برق تولیدی برای تابستان فعلی وابسته به گاز ایران است اما پس از تکمیل طرح بهره برداری از گاز در وزارت نفت، به خودکفایی گاز خواهیم رسید.

وی افزود: گاز داخلی پاسخگوی نیاز واحدهای تولیدی نیست؛ چراکه تولید گاز ما در جنوب حدود 900 میلیون و در شمال حدود 300 میلیون تن است و این مقادیر پاسخگوی نیاز  عراق نیست وعراق به 40 هزار مگاوات برای ثبات کامل در انرژی برق نیاز دارد که 26 هزار مگاوات آن با تکیه بر گاز وارداتی تولید می شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها