|

توصیه پزشکان به کسانی که از دستمال مرطوب استفاده می‌کنند:

به ماده (کیوتن) Q10 در دستمال مرطوب‌ها دقت کنید

امروزه دستمال‌های مرطوب به یکی از محصولات پرکاربرد و محبوب تبدیل شده است چرا که در هر موقعیت و مکانی به راحتی قابل استفاده‌اند. این محصول کاربردهای فراوانی دارد و می‌تواند به راحتی هرگونه آلودگی را از هر سطحی پاک کند.

به ماده (کیوتن) Q10 در دستمال مرطوب‌ها دقت کنید

با افزایش تعداد سفرها، مصرف این محصول به یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل سفر تبدیل شد چرا که از پاک کردن نوزاد تا ضدعفونی کردن دست‌های کودکان و بزرگسالان ، تمیز کردن و از بین بردن آرایش از روی صورت، تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح، همه و همه به راحتی با این دستمال‌ها میسر می‌شود. مهم‌ترین مزیت دستمال مرطوب این است که بدون نیاز به هیچ مکملی، تمام آلودگی‌ها، عرق، و حتی لوازم آرایش ضد آب را به راحتی از روی صورت پاک می‌کند.

اما برای اینکه بدانید دستمال مرطوب خوب دارای چه ویژگی و خصوصیاتی است خواندن این مطلب را ار دست ندهید. 

 

هنگام خرید دستمال مرطوب ارایشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهمترین ویژگی دستمال مرطوب خوب، ضدآب و تعریق بودن آن است که این قابلیت باعث می‌شود که هرگونه آلودگی و مواد آرایشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از روی صورت پاک شود.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن نیز فاکتور بسیار مهمی‌برای انتخاب دستمال مرطوب است.

بسته بندی مناسب، زیبا و جذاب، در هر سایز و اندازه‌ای، این امکان را به خریدار می‌دهد که بتواند با توجه به نیاز خود ، بهترین بسته‌بندی را انتخاب کند. برای مثال برای نوزادان باید بسته‌بندی‌های کوچک جهت استفاده در سفر و بسته بندی‌های بزرگ برای استفاده روزانه وجود داشته باشد.

مواد تشکیل دهنده دستمال مرطوب یکی از مهم‌ترین فاکتورها جهت ارزیابی کیفیت آن است. اکثر دستمال مرطوب‌ها حاوی آّب، الکل، مواد ضدعفونی کننده، اسانس‌ها، ویتامین‌ها و گلیسیرین هستند اما به تازگی وجود ماده‌ای به نام کیوتن، به علت مزایای بسیاری که به روی پوست دارد ، در این صنعت سر و صدای زیادی به پا کرده است.

 

کیوتن چیست؟

در حالی که این روزها همه توجهات به سمت لزوم رسیدگی به پوست متمرکز شده است و همه از خواص ویتامین‌ها و سرم‌ها و کرم‌های دورچشم سخن می‌گویند، کوآنزیم کیوتن آرام آرام وارد فضای زیبایی و مراقبت‌های پوستی شد.

کوآنزیم کیوتن یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که به طور طبیعی توسط اکثر سلول‌های بدن ساخته می‌شود و با افزایش متابولیسم ، به تولید انرژی در سلول‌های بدن کمک می‌کند .

در جوامع امروزی تصور عموم از کیوتن، محصور به مصرف مکمل‌ها شده است، اما اخیرا محققان شواهد محکمی‌ درباره کاربرد موضعی کیوتن یافته‌اند.این تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از کیوتن در محصولات مراقبت پوستی به صورت قابل توجهی عملکرد سلول‌های جوان سازی پوست را بهبود می‌بخشد.

پوست، بیرونی ترین لایه بدن است و به صورت مداوم در معرض اشعه خورشید است. حدود 80% درصد پوست و حدود یک سوم کل پروتئین‌های بدن، از کلاژن تشکیل شده است.کیوتن با کمک به تولید هرچه بیشتر کلاژن، باعث افزایش بازسازی سلولی شده و با جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین، باعث یکنواختی رنگ پوست می‌شود.

دقیقا به دلیل همین ویژگی مهم کیوتن است که از آن در دستمال‌های مرطوب استفاده می‌شود. در واقع برندهای معتبر آرایشی و بهداشتی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر قرار است دستمال مرطوب خاصیت تمیزکنندگی داشته باشد بهتر است مواد مفید دیگری در آن وجود داشته باشد تا هنگام تماس مستقیم با پوست این مواد مفید را وارد بدن کرده و به جوانسازی کمک کند.

نکته مهم اما اینجاست که دستمال مرطوب‌های دارای کیوتن را نباید برای کودکان زیر سه سال استفاده کرد. به غیر از این مورد، استفاده از این ماده برای همین سنین مجاز است

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها