|

گزارش میدانی «شبکه شرق» از مسمویت دانش آموزانِ مدرسه «امت» تهرانپارس:

صدایی شبیه تیرهوایی با بوی کبریت/ گوشی‌ها را جمع کردند+ فیلم

مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان حالا به شرق تهران رسیده‌است. دانش‌آموزانِ دبیرستان دخترانه «امت» در منطقه ۴ شهرِ تهران، می‌گویند صدایی شبیه تیرهوایی از راهرو مدرسه شنیده‌اند و بعد از آن بویی را احساس کرده‌اند. تعداد زیادی، پس از استشمام گازی که بوی شبیه بویِ کبریت سوخته می‌داد، دچارِ تنگی نفس شدند. چند نفر از حال رفته‌اند و توسط نیرو‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

صدایی شبیه تیرهوایی با بوی کبریت/ گوشی‌ها را جمع کردند+ فیلم

به گزارش خبرنگار شبکه  شرق، داخل کوچه منتهی به دبیرستان دخترانه «امت» هیاهو است و خانواده‌ها پشت در مدرسه جمع شده‌اند. مدرسه در منطقه ۴ تهران و کمی بالا‌تر از فلکه دوم تهرانپارس است. چند دستگاه آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی جلوی در دبیرستان حضور دارند. زنی رهگذر، کنار مادران ایستاده و فریاد می‌زند: «دیگر چه بلایی باید سر بچه‌ها بیاورند تا بفهمید که بچه‌هایتان را در این شرایط به مدرسه نفرستید؟»

 

دانش‌آموزان ترسیده و با چشم‌های قرمز گوشه‌ای از حیاط مدرسه نشسته‌‌بودند. برخی سرفه‌های شدید می‌کردند و آنهایی که حالشان وخیم‌تر  است با اورژانس به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده ‌بودند.

بچه‌ها ترسیده‌اند و بسیاری از آنها با رنگ پریده و دست و پاهای لرزان گوشه‌های حیاط نشسته‌اند و از خانواده‌ها می‌خواهند، اجازه دهند تا با تلفن همراهشان تماس بگیرند. درِ اتاق مدیر مدرسه قفل است و آنجا تنها جایی است که بچه‌ها می‌توانند با خانواده‌هایشان تماس بگیرند.

 

صدایی شبیه تیرهوایی با بوی کبریت

یکی از دانش‌آموزان پایه هشتم می‌گوید: «بعد از اینکه بمب با صدایی شبیه تیر هوایی در مدرسه منفجر شد، بویی شبیه کبریت  وارد کلاس شد. حالمان خیلی بد شد و معلم کمکمان کرد به طبقه بالا برویم چون آنجا بو کمتر بود. اما بو آنجا هم رسید، بوی خیلی تندی بود و همه آمدیم در حیاط مدرسه. داخل حیاط مدرسه بودیم که یک دفعه حال همه بچه‌ها بد شد. یکی از بچه‌ها بیهوش شد. وقتی بو پیچید، همه بچه ها فهمیدند و از کلاس بیرون ریختند . خیلی بوی بد و تندی  بود. از کلاس ما که ۳۶ نفر داخل آن بود، حدود ۲۶ نفر حالشان بد شد و تعدادی از بچه‌ها را با آمبولانس بردند و به بعضی‌ها  زمان انتقال به اورژانس، اکسیژن وصل کرده بودند.»

 مادر این دانش آموز می‌گوید: «کل بچه‌ها را داخل حیاط نیاوردند. مدام می‌گفتند چیزی نیست و آن‌ها را بین حیاط و کلاس جابه‌جا کردند.»

 

خبری از مدیر نیست، کادر مدرسه: فیلم بازی نکنید

با گذشت زمان خانواده‌های بیشتری سراسیمه وارد مدرسه می‌شوند و مستاصل به دنبال بچه‌هایشان می‌گردند. معلمان و کادر مدرسه سعی می‌کنند تا خانواده‌ها را آرام کنند اما تلاش‌ها نتیجه‌ای ندارد. خبری از مدیر مدرسه نیست و بچه‌هایی که کمی حالشان بهتر است، معترضند که بعد از اینکه شلوغ شد، هیچ خبری از مدیر نیست.

در این وانفسا نه تنها مدیر مدرسه در صحنه حضور نداشت بلکه آنطور که دانش آموزان می‌گویند کادر مدرسه هم چندان توجهی به حال و روحیه بچه‌ها نداشتند و آنها را متهم کرده‌اند که تمام اینها فیلم و صحنه سازی است.

 

 کادر مدرسه از بالای پشت بام فیلم و عکس میگرفتند

یکی از بچه ها می گوید: وقتی به ناظم مدرسه گفتم که حالم بد شده است،  ناظم گفت:" چه کار کنم؟ به من چه مگر من دکترم؟ در این وضعیت فقط دنبال این بودند که گوشی های ما را جمع کنند که یک موقع فیلم نگیریم. خودمان دیدیدم که کادر مدرسه از بالای پشت بام  فیلم و عکس می گرفتند."

 

مدیر مدرسه: عامل مسمویت برف شادی است!

آنطور که از صحبت های دانش آموزان و برخی از والدین مشخص شده، مدیر مدرسه تمام تقصیر را به گردن دانش آموزی انداخته که برای همکلاسی اش تولد گرفته و با اسپری برف شادی زده است. کادر مدرسه مدام اصرار می‌کنند دلیل اصلی مسمویت، برف شادی است، اما هیچ کس باور نمی‌کند.

مادر یکی از بچه‌هایی که برای اطلاع از سلامتی فرزندش آمده‌است، می‌گوید: «بچه‌ها در ابتدا احساس کردند که بوی گاز می‌آید. مدیر مدرسه گفته چیزی نیست، برف شادی است. بچه‌ها را دوباره سر کلاس فرستادند. باز گفتند بوی گاز می‌آید و چند تایی حالشان بد شده و افتادند. بعد تمام این اتفاقات تازه به آتش نشانی و اورژانس زنگ زده‌اند. با این حال مدیر کماکان اصرار داشت که مسمویت ناشی از برف شادی است.»

یکی از دانش‌آموزانی که حالش کمی بهتر است در همین رابطه می‌گوید: «مدیر مدرسه به ما گفت چون یکی از کلاس‌ها تولد داشتند، بچه‌ها به خاطر برف شادی که استفاده شده، مسموم شدند. من نمی‌فهمم! پس چطور وقتی در تولد و خانه خودمان برف شادی استفاده می‌کنیم، این اتفاق نمی‌افتد؟ پس این همه بچه که در قم مسموم شدند، چه؟ »


چیزی شبیه بوی گاز

دانش‌آموز دیگری با تایید این موضوع ادامه می‌دهد: «بوی برف شادی نبود. شبیه بوی گاز بود. کل مدرسه را بوی نفت گرفته بود. بعد از چند دقیقه، دیدیم یک سری‌ها آمدند و دیدیم دارند آزمایش می‌کنند. دوباره یک سری از بچه‌ها حالشان بد شد و آن موقع دیگر گفتند، گاز زدند. این موضوع انگار برای مدیر اهمیت نداشت. گاز داشت ما را خفه می کرد، آن وقت می‌گویند، برف شادی است.»

دیگری در ادامه حرف‌های دوستانش می گوید: «به کادر مدرسه گفتیم شما به ما دروغ می‌‌گویید و برف شادی نبوده، اما آنها می‌خواستند بچه‌هایی که برف شادی داشتند را ببرند. دانش‌آموزان اما می‌گویند کادر مدرسه پیش از اینکه جویای حال دانش آموزان شوند و ببیند چند نفر از بچه‌ها دچار مسمومیت شده‌اند، تلفن‌های همراه بچه‌ها را گرفته‌اند تا عکس و فیلمی به بیرون درز نکند. البته چند تن از دانش‌آموزان مدعی شده‌اند که روز قبل هم بویی شبیه بوی گاز در مدرسه احساس کرده‌اند. این بو در یکی از کلاس‌های پایه هشتم بیشتر بود اما مدیر و کادر مدرسه هیچ توجهی به این موضوع نداشتند.»

 

روز قبل هم بوی گاز در مدرسه پیچیده بود

دانش‌آموزان از رفتار کادر مدرسه گله دارند و می‌گویند:«کادر مدرسه پیش از اینکه جویای حال ما باشند و ببیند چند نفر از بچه‌ها دچار مسمومیت شده‌اند، تلفن‌های همراه بچه‌ها را گرفته‌اند تا عکس و فیلمی به بیرون درز نکند. »چند تن از دانش‌آموزان مدعی شده‌اند که روز قبل هم بویی، شبیه بوی گاز در مدرسه احساس کرده‌اند. بو در یکی از کلاس‌های پایه هشتم بیشتر بود، اما مدیر و کادر مدرسه موضوع را جدی نگرفتند.  حتی وقتی یکی از بچه‌ها حالش بد شد، می گویند:« همه‌اش فیلم است.»

صدا‌ی فریاد پدران و مادرانِ نگران، از هر گوشه‌یِ مدرسه شنیده می‌شود و هر از گاهی صدای شکستن شیشه به گوش می‌رسد. با این حال هیچ خبری از مدیر مدرسه نیست تا کمی جو را آرام کند. کوچه کم کم خلوت می‌شود.
 
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها