|

خبر تازه درباره استان جدید ایران/ استان تهران غربی و جنوبی تشکیل می‌شود؟

فرماندار تهران درباره تشکیل یک استان جدید و استان تهران غربی و جنوبی توضیحاتی ارائه کرد.

خبر تازه درباره استان جدید ایران/ استان تهران غربی و جنوبی تشکیل می‌شود؟

به گزارش شبکه شرق، استاندار تهران گفت:  شکل‌گیری استان تهران غربی در حال بررسی و مطالعه است.

علیرضا فخاری، استاندار تهران درباره تشکیل استان‌های غربی و جنوبی تهران گفت: در تقسیمات کشوری، باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساختارها در کجا برای مردم اثربخش خواهد بود؛ شکل‌گیری استان غربی در حال بررسی و مطالعه است و در آینده مشخص خواهد شد؛

فخاری در ادامه گفت: استان دیگری که مد‌نظر بود از تهران جدا شود، بخش جنوبی است که درخصوص آنجا نیز مطالعات در حال انجام است. هر زمان که زمینه اجرایی آن فراهم شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استاندار تهران درباره اخراح اتباع تاکید کرد: اتباع، مهمانان موقت ما در کشور هستند. امروز شاهد هستیم از مجموعه یک میلیون و ۶۹۰ هزار اتباع مجاز در تهران، در بخش‌های مختلف اقتصادی و ... استفاده می‌شود. افراد غیرمجاز نیز مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و حتما ردمرز خواهند شد.اتباع غیرمجاز، جایی برای ماندن نخواهند داشت.

استاندار تهران گفت: موقعیتی که براساس ژئوپلیتیکی داریم، یک موقعیت راهبردی است و باید این موقعیت را دریابیم و بدانیم که جمهوری اسلامی به عنوان شکاف بین شرق و غرب قطعا تحول‌زا است.

او ادامه داد: تحول اساسی برای تامین انرژی برق از سلول‌های خورشیدی بود که توانستیم بخش مهمی از آن را در دستور کار بگذاریم و برای ایجاد یک نیروگاه ۵۰۰ مگابایت برنامه‌ریزی شد. احیای ۲۶۲ واحد راکد تولیدی از دیگر اقدامات ما در این یک سال از دهه فجر گذشته بوده است و افزایش ظرفیت ۴۹۵ واحد نیمه فعال نیز در دستور کار قرار گرفت و نرخ بیکاری نیز کاهش پیدا کرد و این نشان از این دارد که بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری اعتماد داشته و در این بخش فعال شده است‌.

استاندار تهران تاکید کرد: استان تهران نسبت به آب و هوا، مهاجرپذیر است؛ با عوامل مختلف آلودگی هوا به عنوان منابع ثابت و متغیر مواجه هستیم ۴۱ درصد آلایندگی هوا ثابت است و بخش متغیر حدود ۵۹ درصد است که شامل وسایل نقلیه است. ما به هیج وجه، اصرار به تعطیلی مدارس در آلودگی هوا نداریم اما مجبور می‌شویم گاهی اوقات بحث آموزشی را به صورت غیرحضوری دنبال کنیم؛ این کار باعث کاهش ۱۲۰ هزار سفر روزانه در سطح تهران می‌شود. آنچه که مهم است، تعادل‌بخشی به این موضوعات است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های‌اش درباره وظایف دستگاه‌ها برای مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت در انتخابات، یک اصل است و قانون وظایف سازمان‌ها را تعریف کرده است؛ باید سازمان‌ها از محل خدمت به مردم سطح مشارکت را بالا ببرند که البته این به قبل از انتخابات بازمی‌گردد و در زمان برگزاری انتخابات، هر کدام به سهم خود عمل خواهند کرد.

استاندار تهران درباره آمادگی تهران برای راهپیمایی ۲۲ بهمن ادامه داد: یکی از روزهای مقدس برای ما ۲۲ بهمن است که یادآور خاطر پیروزی ملت برزگ ایران در برابر طاغوت است؛ تمهیدات لازم برای چگونگی برگزاری این روز در دستورکار است. تامین لازم برای حفظ امنیت و آرامش مردم در دستورکار قرار گرفته است و ظرفیت‌های لازم برای ایجاد آرامش در ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن، به دنبال خواهد شد. هماهنگی لازم بین دستگاه‌هایی که تامین‌کننده امنیت هستند، برقرار است.

استاندار تهران تاکید کرد: با شکل‌گیری سازمان مهاجرت، سازوکار جدیدی برای جذب و بکارگیری اتباع در دستورکار قرار گرفته است؛ در آینده بسیار نزدیک، ساماندهی اتباع، به عنوان یک ضرورت در دستورکار ما است.

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها