|

شرایط و ویژگی‌های خاص دانشگاه آیدین ترکیه

دانشگاه آیدین ترکیه یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور ترکیه محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال 2007 در شهر استانبول، تاسیس شده است. دانشگاه آیدین شامل 14 دانشکده است.

شرایط و ویژگی‌های خاص دانشگاه آیدین ترکیه

 

مزیت تحصیل در دانشگاه آیدین

  • نزدیکی به ایران : می‌توانید با تحصیل در این دانشگاه ، هم در یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه تحصیل کنید و هم در فاصله 3 ساعت و 30 دقیقه نسبت به کشور خودمان قرار بگیرید.
  • مورد تایید وزارت بهداشت: شاید مهمترین ویژگی دانشگاه آیدین، این است که شما می‌توانید در این دانشگاه در رشته‌های مهمی مثل پزشکی ، دندانپزشکی و فیزیوتراپی تحصیل کنید و بدون مشکل در ایران شروع به کار کنید. در حال حاضر این دانشگاه معتبر ، مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم هست.
  • امکان تحصیل بدون آزمون ورودی: شما می‌تونید بدون نگرانی از بابت نمره آزمون ورودی که معمولاً دانشجویان یک هزینه اضافه‌تر برای آمادگی برای آزمون‌ها پرداخت می‌کنند را ندارید و می‌توانید به راحتی در دانشگاه آیدین استانبول تحصیل کنید.
  • بدون شرط سن و شرط معدل: یکی از مشکلات دانشجویان برای اپلای این است که فکر می‌کنند که یا از سنشان گذشته و یا به دلیل معدل پایین امکان تحصیل در ترکیه در دانشگاه‌های معتبر را ندارند. دانشگاه آیدین این مشکل را حل کرده و شما می‌توانید بدون نگرانی از بابت شرط سن و شرط معدل در یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید.

مدارک مورد نیاز دانشگاه آیدین

مدارکی که برای ثبت نام باید به مرکز آموزشی آیدین ارائه دهید، عبارتند از؛

1. پر کردن فرم درخواست ثبت نام و ارسال آن

2. اصل مدرک دیپلم شما در حوزه تحصیلی خود

3. ارائه ریز نمرات به‌صورت اصل و کپی و ترجمه آن به زبان ترکی

4. تاییدیه دیپلم معادل‌سازی شده توسط سفارت ترکیه در ایران

5. ۲ قطعه عکس

6. پرداخت هزینه ثبت نام و شهریه دانشگاه آیدین استانبول و ارائه رسید آن

7. ارائه گذرنامه و کپی از صفحات آن

شهریه دانشگاه آیدین استانبول

در جدول زیر ، بخشی از شهریه دانشگاه‌ آیدین اشاره شده است.

میزان شهریه (دلار)

نام رشته

۲۲.۰۰۰ دلار

پزشکی

۲۰.۰۰۰ دلار

دندانپزشکی

۵.۰۰۰ دلار

حقوق

۶.۰۰۰ دلار

مهندسی عمران

۶.۰۰۰ دلار

مهندسی رایانه

۶.۰۰۰ دلار

مهندسی برق

۶.۰۰۰ دلار

مهندسی نرم‌افزار

۵.۰۰۰ دلار

مدیریت کسب و کار

۶.۰۰۰ دلار

مهندسی صنایع

۵.۰۰۰ دلار

علوم سیاسی

بورسیه اختصاصی 100 درصد !

شما می‌توانید از یک فرصت فوق‌العاده استفاده کنید. قطعاً روند گرفتن پذیرش می‌تواند همراه با چالش‌هایی باشد. این چالش‌ها گاهی باعث استرس و اشتباه در انجام مراحل ثبت‌نام می‌شود. با این حال داشتن یک همراه می‌تواند کمک کند که شما کمترین خطا و ریسک رو انجام دهید. موسسه مهاجرت تحصیلی اوگو آکادمی به واسطه تعامل نزدیک به 10 ساله خود با بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه، شرایطی را فراهم کرده که شما می‌توانید بدون مشکل و بدون دغدغه در این دانشگاه تحصیل کنید و میزان هزینه‌های خود را به شدت کاهش دهید. پیشنهاد می‌کنیم که از این فرصت استفاده کنید و بدون مشکل در بهترین رشته‌های مد نظر بدون آزمون ورودی و با کمترین هزینه ممکن تحصیل کنید.

 

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

این دانشگاه شامل سه خوابگاه است:

خوابگاه مرکزی:

در محوطه اصلی دانشگاه آیدین است و بزرگترین خوابگاه این دانشگاه به حساب میاد. دارای اتاق های یک نفره، دو نفره و حتی سه نفره است

خوابگاه بین المللی :

این خوابگاه به طور خاص برای دانشجویان بین المللی وجود داره و این خوابگاه ها هم دارای اتاق های یک نفره و دو نفره است. همچنین این خوابگاه دارای امکانات ویژه‌ای مثل کافه و رستوران هم هست.

خوابگاه فلوریا:

این خوابگاه هم در منطقه فلوریا واقع شده است.شامل اتاق های دو نفره و سه نفره است و از امکانات خاص این خوابگاه به استخر و سونا باید اشاره کرد.

در مجموع هزینه خوابگاه دانشگاه آیدین ترکیه بین 200 الی 500 دلار است.

خلاصه مطلب

قبل از هر موضوع دیگری، به شما تبریک می‌گوییم که تا اینجا همراه بودید. این موضوع نشان می‌دهد که چقدر مصمم هستید. دانشگاه آیدین می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد. این دانشگاه جز دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه به حساب می‌آید و هم اینکه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم هست و شما می‌‎توانید بدون نیاز به کنکور و آزمون و شرط سن و معدل در این دانشگاه تحصیل کنید. در این مسیر اوگو آکادمی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای پذیرش قطعی و بورسیه 100 درصد باشد. قطعاً بحث هزینه‌ها برای همه‌ی ما مهم است. پس باید مسیری را انتخاب کنیم که کمترین ریسک و بهترین نتیجه را بدهد. در هر حال امیدواریم هر انتخابی دارید بهترین نتیجه را بگیرید و خودتان راضی و خشنود باشید.

 

پرسش و پاسخ

۱. آیا مدرک دریافتی از دانشگاه آیدین مورد پذیرش وزارت علوم و بهداشت ایران است؟

بله، همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، مدرک دریافتی شما از این دانشگاه نزد وزارت علوم و بهداشت ایران و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی از اعتبار کافی برخوردار است.

۲. آیا دانشگاه آیدین دولتی است؟

دانشگاه آیدین از جمله دانشگاه‌های غیرانتفاعی و خصوصی به شمار می‌رود که رنک مناسبی در سطوح بین‌المللی به خود اختصاص داده‌است.

۳. شهریه فیزیوتراپی دانشگاه آیدین استانبول چقدر است؟

شهریه این رشته در ترکیه به نسبت سایر رشته‌های پیراپزشکی از هزینه کمتری بهره‌مند است که دانشگاه آیدین هم از این قاعده مستثنی نیست. شهریه رشته پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه ۲۲.۰۰۰ دلار است. درحالیکه، شهریه فیزیوتراپی تنها ۵.۰۰۰ دلار است.

۴. آیا دانشگاه آیدین شرایط بورسیه دارد؟

بله یکی از امتیازاتی که این دانشگاه برای دانشجویان خود قائل می‌شود، بورسیه در انواع مختلف است که در این مطلب به هریک از آن‌ها به تفکیک اشاره کرده‌ایم.

۵. آیا دانشگاه آیدین خوابگاه دارد؟

بله، این دانشگاه خوابگاه اختصاصی برای دختران دارد اما برای پسران خوابگاه اختصاصی ندارد. با این‌وجود، شرایط مناسبی برای اسکان آن‌ها در خوابگاه‌های استانبول فراهم کرده‌است.

۶. آیا برای پذیرفته شدن در این دانشگاه نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا ترکی داریم؟

اینکه شما یکی از مدارک زبان ترکی یا انگلیسی را داشته باشید، امتیاز بزرگی در ثبت نام محسوب می‌شود اما می‌توانید بدون این مدارک هم اقدام به ثبت نام کنید و سپس مدرک زبان را دریافت کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها