|

دبیر ستاد علم و فناوری:

اعتراض داوطلبان کنکور بررسی می‌شود

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی اعتراض داوطلبان کنکور در جلسه فردا (سه‌شنبه،۲۰ شهریور) این شورا خبر داد.

اعتراض داوطلبان کنکور بررسی می‌شود

به گزارش شبکه شرق، طبق اعلام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراض داوطلبان کنکور در جلسه فردای این شورا بررسی می‌شود.

ایمان افتخاری، درباره آثار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه سنجش و پذیرش دانشجو و تدابیر شورا در پی اعتراضات برخی داوطلبان، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب چند هدف اصلی را پیگیری می‌کرده است که مهمترین آنها، برگشتن مرجعیت کتب درسی، تقویت نقش معلم در مدرسه و برقراری بهتری عدالت آموزشی و سهم عادلانه دهک های اقتصادی در پذیرش در دانشگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: آثار مصوبه را از طریق ابزارهای مختلف رصد کرده‌ایم و اطلاعات مختلف از سازمان سنجش، پیمایش و غیره به دست آورده‌ایم. تلقی ما این است که حرکت خوبی آغاز شده است و امیدواریم این حرکت پایدار باشد، به‌زودی گزارشی درباره روند اجرای این مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و داوطلبان ارائه خواهیم داد.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اعتراض برخی داوطلبان گفت: جلسات متعدد با معترضان برگزار و اعتراض‌ها دسته‌بندی شده است. بخشی‌ از اعتراض‌ها جای پیگیری دارد از مهمترین این اعتراض‌ها مربوط به همترازی و مقایسه ترازها با سال‌های مختلف است. این تکلیف شورای عالی بر عهده سازمان ملی سنجش بود و بخشی دیگر درباره دانشجویان مشغول به تحصیل است که در آزمون شرکت کرده‌اند و باعث دشواری بیشتر پذیرش داوطلبان جدید شده است.

افتخاری اعلام کرد:‌ فردا جلسه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نهادهای مسئول برگزار خواهد شد، امیدواریم در این جلسه به تصمیم‌گیری برسیم که نزدیکترین تصمیم به عدالت باشد و بر این اساس با همکاری دستکاه‌های اجرایی آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

منبع: هم میهن
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها