|

آخرین وضعیت ابوالفضل قدیانی در گفت‌وگوی «شبکه شرق» با همسر و وکیل او؛

همسر قدیانی: پزشکی قانونی گفته ابوالفضل قدیانی مدام باید تحت نظر پزشک باشد، این در زندان ممکن است؟! / وکیل پرونده: دادیار ناظر بر زندان دستور ارجاع مجدد آقای قدیانی به پزشکی قانونی را صادر کرده است

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ایرانی در سن 79 سالگی 9 مهر در منزلش بازداشت شد، آن هم در شرایطی که پیشتر به واسطه اعلام نظر پزشکی قانونی و صدور حکم عدم تحمل قطعی کیفر، برای او از مجازات‌های جایگزین حبس همچون جزای نقدی استفاده شده بود.

همسر قدیانی: پزشکی قانونی گفته ابوالفضل قدیانی مدام باید تحت نظر پزشک باشد، این در زندان ممکن است؟! / وکیل پرونده: دادیار ناظر بر زندان دستور ارجاع مجدد آقای قدیانی به پزشکی قانونی را صادر کرده است

همسر و وکیل ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی که اخیرا بازداشت شد، می‌گویند که پزشکی قانونی در نظریه جدید خود، اعلام کرده که آقای قدیانی باید به طور مداوم تحت نظر پزشک باشد ولی همزمان تاکید کرده که او تحمل زندان را خواهد داشت، به همین دلیل هم دادیار ناظر بر زندان، مجددا دستور ارجاع پرونده او به پزشکی قانونی را صادر کرده است.

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ایرانی در سن 79 سالگی 9 مهر در منزلش بازداشت شد، آن هم در شرایطی که پیشتر به واسطه اعلام نظر پزشکی قانونی و صدور حکم عدم تحمل قطعی کیفر، برای او از مجازات‌های جایگزین حبس همچون جزای نقدی استفاده شده بود. زهرا رحیمی، همسر ابوالفضل قدیانی، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به همین موضوع اظهار کرد: «پزشکی قانونی 2 مرتبه قبلا برای آقای قدیانی حکم عدم تحمل کیفر صادر کرد. این بار هم که من پیگیری کردم، در پزشکی قانونی به من گفتند که ما برای آقای قدیانی حکم قطعی عدم تحمل کیفر هم صادر کرده‌ایم. با وجود این مساله، این بار اما با پیگیری‌های صورت گرفته از دادسرا، به ما گفته شد که اگر  هم  حکم عدم تحمل کیفر دارد، ارتباطی به این پرونده ندارد و برای پرونده جدید، مجددا باید پزشکی قانونی درباره وضعیت سلامت آقای قدیانی اعلام نظر کند.»

او ادامه داد: «این در حالیست که در این مدت ۲ سال اخیر، دو یا ۳ مرتبه، آقای قدیانی را به اجرای احکام احضار کردند اما هربار که او مراجعه کرد، به آقای قدیانی گفته شد که باید به پزشکی قانونی مراجعه کنند و به هیچ وجه نگفتند که ایشان حکم عدم تحمل کیفر ندارد ولی اینبار بدون احضاریه و برخلاف قبل، آمدند و در خانه او را بازداشت کردند.»

همسر این فعال سیاسی با سابقه ایرانی با بیان اینکه «ما به طور جدی نگران وضعیت سلامت آقای قدیانی هستیم»، گفت: «اخیرا هم به آقای قدیانی گفته‌اند که پزشکی قانونی گفته که او به طور مداوم باید تحت نظر پزشک باشد و هر سه ماه یکبار هم پزشک متخصص او را ببیند و دچار هیچ گونه استرس و هیجانی هم نباید بشود. نمیدانم با چنین شرایطی که پزشکی قانونی گفته، چطور باید او در زندان باشد. چطور ممکن است فردی در زندان به طور مداوم تحت نظر پزشک باشد؟»

آقای قدیانی در گذشته حکم عدم تحمل کیفر داشت اما حالا به رغم افزایش سن، می‌گویند تحمل کیفر را دارد!

مصطفی نیلی، وکیل ابوالفضل قدیانی در گفت‌وگوی جداگانه با «شبکه شرق» با اشاره به وضعیت سلامت آقای قدیانی اظهار کرد: «نظریه جدید پزشکی قانونی می‌گوید که آقای قدیانی تحمل کیفر را دارد ولی به طور مرتب باید تحت نظر پزشک باشد، به داروهایش دسترسی کامل داشته باشد و توسط پزشک متخصص هم در مدت مشخص و ثابت، ویزیت شود. این درحالیست که پیش از این، 2 مرتبه برای آقای قدیانی توسط پزشکی قانونی حکم عدم تحمل کیفر صادر شده است. پرسش اینجاست در شرایطی که سن او افزایش یافته و وضعیت سلامتش بدتر شده، چطور ممکن است تحمل کیفر را داشته باشد؟»

او ادامه داد: «به دنبال همین تناقض و با توجه به وضعیت سلامت آقای قدیانی، ما درخواست ارجاع مجدد او و پرونده‌اش به پزشکی قانونی را کردیم. دادیار ناظر بر زندان هم حسب همین درخواست، دستور ارجاع پرونده به پزشکی قانونی را صادر کرده است. امیدواریم این بار توجه بیشتری به وضعیت سلامت و جسمانی آقای قدیانی صورت بگیرد.»

این وکیل دادگستری درباره وضعیت پرونده ابوالفضل قدیانی هم بیان کرد: «آقای قدیانی بابت اتهامات توهین به رهبر انقلاب و فعالیت تبلیغی علیه نظام مجموعا به 3 سال حبس محکوم شده که 2 سال آن قابل اجراست. محکومیت دیگری هم بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام دارد که ما هنوز نمی‌دانیم مدت زمان آن چقدر است. همه این‌ها در شرایطی است که آقای قدیانی مشخصا وضعیت سلامتشان به شکلی نیست که امکان تحمل کیفر در زندان را داشته باشند.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها