|

آخرین جزئیات ترور اسماعیل هنیه؛ سپاه پاسداران اطلاعیه داد و وزیر اطلاعات از نقش آمریکا گفت

شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود ۷کیلوگرمی

دیروز در تشریح جزئیات حمله تروریستی اسرائیل به محل اقامت شهید اسماعیل هنیه در تهران، سپاه پاسداران سومین اطلاعیه خود را منتشر کرد و وزیر اطلاعات هم از حمایت آمریکا در اجرای این عملیات گفت. محمد صدر هم درباره هدف اسرائیل برای ایجاد جنگ میان ایران و آمریکا هشدار داد.

شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود ۷کیلوگرمی

دیروز در تشریح جزئیات حمله تروریستی اسرائیل به محل اقامت شهید اسماعیل هنیه در تهران، سپاه پاسداران سومین اطلاعیه خود را منتشر کرد و وزیر اطلاعات هم از حمایت آمریکا در اجرای این عملیات گفت. محمد صدر هم درباره هدف اسرائیل برای ایجاد جنگ میان ایران و آمریکا  هشدار داد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری جدید، در ایران حضور داشت، بامداد روز ۱۰ مرداد به شهادت رسید. در همین راستا، دیروز سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۳ اعلام کرد: این اقدام با طراحی و اجرای رژیم صهیونیستی و حمایت دولت جنایتکار آمریکا انجام شده است. در این متن آمده است: «به دنبال اقدام تروریستی رژیم جنایتکارانه صهیونیستی که منجر به ‌شهادت شهید والامقام اسماعیل هنیه رئیس مجاهد و شجاع دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و همراه ایشان گردید، به اطلاع عموم ملت ایران می‌رساند:

۱. این اقدام با طراحی و اجرای رژیم صهیونیستی و حمایت دولت جنایتکار آمریکا انجام شده است.

۲. با توجه به تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل‌آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود هفت کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است. در پایان تأکید می‌شود‌ خونخواهی «شهید اسماعیل هنیه» قطعی و رژیم ماجراجو و تروریست صهیونی پاسخ این جنایت را که «مجازات سخت» است، در زمان، مکان و کیفیت مقتضی، قاطعانه  دریافت خواهد کرد».

ترور با چراغ سبز آمریکا

دیروز همچنین حجت‌الاسلام سید‌اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، در پیامی نوشت: «ترور ناجوانمردانه‌ رئیس دفتر سیاسی حماس؛ شهید والامقام حاج اسماعیل هنیه که توسط صهیونیست‌های غاصب، با چراغ سبز آمریکا به وقوع پیوست، بار دیگر ددمنشی رژیم صهیونیستی را به منصه ظهور گذاشت». وی افزود: «اگرچه مجاهدت در راه خدا و شهادت برای او که مدت کوتاهی پیش، چند تن از اعضای خانواده‌ خود را تقدیم راه پرفروغ مقاومت اسلامی نموده بود، افتخاری جاودانه محسوب می‌گردد، لکن این ثلمه ناگوار، جبهه‌ عظیم مقاومت اسلامی را به سوگ نشاند و به‌طور قطع شاهد بر پیروزی طوفان ‌الاقصی و نشانه‌ فروپاشی این رژیم می‌باشد». وزیر اطلاعات در این پیام عنوان کرد: «با اندوه فراوان، شهادت مظلومانه‌ رهبر شجاع حماس را که درس‌های ماندگاری از خویش به‌ یادگار گذاشت، صمیمانه به محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌‌العالی)، بیت شریف آن شهید الی‌الله، آحاد ملت قهرمان فلسطین و جبهه همیشه سرافراز مقاومت به‌ویژه فرماندهان و اعضای جان‌برکف حماس و یکایک آزادی‌خواهان جهان صمیمانه تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه رب‌الشهدا، صبر و سلامتی سایر بازماندگان را مسئلت می‌نمایم».

هشدار محمد صدر درباره نقشه نتانیاهو علیه ایران

در این بین دیروز محمد صدر درباره نوع پاسخ ایران به اسرائیل گفت: نتانیاهو دنبال این است که بین ایران و آمریکا یک جنگ ایجاد شود و ایران را به جنگ آمریکا بکشاند. ما باید مراقب باشیم اقدامات‌مان به نفع دشمنان نشود. محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره تأثیر پاسخ ایران به اسرائیل بر وضعیت منطقه گفت: در آغاز جنایتی را که اسرائیل مرتکب شد، محکوم می‌کنیم. طبیعتا با بررسی‌هایی که جمهوری اسلامی انجام خواهد داد، حتما پاسخ مناسبی در این زمینه به اسرائیل خواهد داد. باید توجه کنیم که در شرایط حساس فعلی و شکل‌گیری دولت، نباید در پاسخ‌گویی عجله کرد. این پاسخ باید زمینه‌هایش آماده شود و شورای عالی امنیت ملی بررسی‌های خود را انجام دهد. نیروهای سیاسی، ‌نظامی و امنیتی با ریاست رئیس‌جمهور باید به یک تصمیم مفید برسند. بنا بر گزارش انتخاب، وی درباره لزوم توجه به نوع پاسخ به اسرائیل بیان کرد: من معتقد نیستم که حتما باید امروز و فردا پاسخ داده شود، در واقعا حتما باید از تمام جهات این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. آن چیزی را که دفعه قبل توصیه کردم، توصیه می‌کنم که ما باید به شکلی عمل کنیم که ضمن پاسخ قاطع به اسرائیل، در عین حال مراقب باشیم در دام اسرائیل نیفتیم. نتانیاهو دنبال این است که بین ایران و آمریکا یک جنگ ایجاد شود و ایران را به جنگ آمریکا بکشاند. ما باید مراقب باشیم اقدامات‌مان به نفع دشمنان نشود. صدر درباره راهکار دولت برای عبور از تنش‌های فعلی و پرداختن به تنش‌زدایی با جهان گفت: تماس با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی و عربی و همان‌طور برخی کشورهایی که مردم آنها علیه جنایت‌های اسرائیل موضع‌گیری کردند، شروع شود. اقدامات دیپلمات در این زمینه می‌تواند دست دولت برای گفت‌وگوهای مفصل‌تر با غرب را هم باز کند. اسرائیل باید به‌عنوان یک دولت تروریستی شناخته شود و این اقدام یک پیروزی بزرگ است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها