|

فرصت وفاق ملی

سیاست ایران با شتاب خیره‌کننده‌ای در مسیر عقلانیت پیش می‌رود و در دل خاورمیانه پرتنش، به ثبت اتفاقی پرافتخار به نام وفاق ملی می‌رسد. وفاق ملی مهم‌ترین پیش‌شرط توسعه و تنها راه نجات ایران اسلامی است. همان ضرورتی که مردم شریف ایران از زبان دکتر مسعود پزشکیان شنیدند و به آن رأی دادند. اتحاد، انتخاب مردم است و تأیید سرنوشتی است که به رفاه آنان می‌انجامد.

محمد‌جعفر قائم‌پناه

 

سیاست ایران با شتاب خیره‌کننده‌ای در مسیر عقلانیت پیش می‌رود و در دل خاورمیانه پرتنش، به ثبت اتفاقی پرافتخار به نام وفاق ملی می‌رسد. وفاق ملی مهم‌ترین پیش‌شرط توسعه و تنها راه نجات ایران اسلامی است. همان ضرورتی که مردم شریف ایران از زبان دکتر مسعود پزشکیان شنیدند و به آن رأی دادند. اتحاد، انتخاب مردم است و تأیید سرنوشتی است که به رفاه آنان می‌انجامد.

وفاق ملی، مطالبه ملی مردم است که در ۱۵ تیر انتخاب کردند و با معرفی کابینه به مجلس متجلی شد. اما آنچه این وفاق ملی را تثبیت می‌کند، اراده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که با رأی اعتماد قاطع خود به همه وزرای پیشنهادی، مُهر وفاق ملی را با قدرت تمام بر صحیفه سیاست زده و باقیات صالحات بزرگ زیربنای توسعه را به نام خود سند بزنند. بر ‌اساس‌ این می‌توان هفته پیش‌رو را هفته وفاق ملی دانست.

نمایندگان ملت شریف ایران! اینک پروژه بزرگ وفاق ملی‌ روی میز شماست. منتخب ملت ایران بر اساس قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی وزرای پیشنهادی خود را طبق شعارهای پیش از انتخابات، از همه جناح‌ها بر اساس فرایند شایسته‌گزینی در برابر شما قرار داده است. آنان نمایندگان تمام مردم ایران هستند؛ از نسل نوجوان و جوان در شمال پایتخت تا آن پیرمردی که روی دوش فرزند شریف خود پای صندوق رأی رفت. کابینه معرفی‌شده،‌ نماینده زنان، مردان، شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشور هستند، نماینده همه اقوام و اقشار و ادیان. رأی به همه آنها، رأی به تمام ملت ایران است. رأی به وفاق و همدلی و انسجام برای آبادی ایران است. در کابینه معرفی‌شده، اصولگرا، اصلاح‌طلب و میانه‌رو فقط بر اساس شایسته‌سالاری و توان تخصصی و توافق جمعی حضور دارند. می‌خواهیم برای اولین بار، همه دلسوزان کشور در کنار یکدیگر و برای ایران گرد هم آیند.‌ آنها با رئیس‌جمهور ملت ایران پیمان خدمت بسته‌اند. می‌خواهند پشت سر طبیب جمهور ایران، یک‌صدا و یکدل برای درمان دردها و سامان امور تلاش کنند. نور امید به دل‌های ملت ایران بتابانند و جوانه توسعه را بارور کنند. هدف آنان، بازگشت عزت و‌ افتخار و شکوه به ایران اسلامی است. کرامت انسانی و رضایت مردم انگیزه مهمی برای دولتمردان کابینه پزشکیان است. استقرار حق و عدالت را برای همه ایرانیان می‌خواهند و به ‌همین‌ دلیل آبادانی و توسعه همه ایران در دستور کار دولتمردان است.

این یک آزمون بزرگ برای شما‌ست؛ آزمونی برای تحکیم وفاق و تثبیت وحدت. دکتر پزشکیان با عمل به حرفش مبنی بر ایجاد و تشکیل دولت وفاق کار خود را انجام داد و نوبت شماست که این کار بزرگ را با رأی قاطع به همه کابینه تکمیل کنید. اینک شمایید و مسئولیت بزرگی که موکلان شما بر دوش‌تان گذاشته‌اند. خودتان بهتر از هر‌کس می‌دانید که اعتماد ملت را چگونه به زیبایی پاسخ بدهید. کنش سیاسی شما، نسیم فرح‌بخش هم‌گرایی و وفاق را در گرمای طاقت‌فرسای تابستان در سراسر ایران می‌گستراند و آغازگر نوبهار سیاست ایران در اوج جنگ و تنش‌های 

منطقه‌ای می‌شود.

مسئولیت شما عمیق و سنگین است. آزمونی مهم پیش‌رویتان قرار دارد. ما از یک‌ سو بر درک درست شما از وضعیت کشور آگاهیم و از سوی دیگر، اشتیاق شما برای خدمت به مردم و توسعه کشور را درک می‌کنیم. می‌دانیم آنچه در راهروهای مجلس و کمیسیون‌ها می‌گذرد، بی‌شک در راستای جلب رضایت مردم و برای عزت ایران اسلامی است. با همه اشراف به شرایط خاص کشور، از شما انتظار داریم رأی ۱۶میلیونی موکلان خود را تأیید کنید و همان‌طور که آنان ردای خدمت را بر دوش طبیب ایران انداخته‌اند، وزرای پیشنهادی دولت را با پشتوانه رأی حداکثری تأیید کنید تا در مسیر سخت ساختن کشور و امر شیرین خدمتگزاری به ملت ایران، دولت را دلگرم کنید. با رأی اعتماد قاطع خود به همه وزرا، دست به دست دولت دهید تا دوباره در کالبد ایران عزیزتر از جانم‌مان روح جدیدی بدمیم.

ایمان داریم برون‌داد جلسات پرشور بررسی گزینه‌های پیشنهادی کابینه و زحمات دلسوزانه و مشفقانه شما هرچه باشد، به سود مردم عزیز، نظام جمهوری اسلامی و کشور بزرگ ایران خواهد بود. امید داریم تمهید لازم برای تشکیل سریع‌تر دولت وفاق ملی تدبیر شود تا با حضور قدرتمند همه وزرا، یاریگر یار دیرین مجلس و کابینه او شوید. فراموش نکنیم که بر اساس فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی «توفیق دولت، توفیق همه کشور است».

قطع یقین با رأی اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی، شاهد هم‌افزایی و همکاری سطح بالای دولت چهاردهم و مجلس سیزدهم خواهیم بود و فصل نوینی از ارتباط مؤثر و سازنده قوا در نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه‌ریزی خواهیم کرد. دولت وفاق ملی، بدون همکاری مجلس معنی ندارد و امکان شکل‌گیری نخواهد داشت. بیایید هفته جاری را هفته وفاق بخوانیم و با این ایده نجات‌بخش که کیمیای سیاست است، کام ایرانیان را شاد کنیم و با کنارگذاشتن اختلافات و اتحاد پیش‌برنده، کام ایرانیان را از شهد هم‌گرایی و همدلی و وفاق شیرین کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها