|

آشنایی با هم‌گروه‌های تیم ملی فوتسال در جام جهانی

تیم ملی فوتسال ایران، امروز به صورت رسمی در نهمین دوره حضور خود در جام جهانی فعالیت خود را آغاز می‌کند. شاگردان وحید شمسایی در گروه ششم با تیم‌های فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا هم‌گروه هستند و در پی این خواهند بود تا پنجمین صعود متوالی از گروه‌شان را جشن بگیرند.

تیم ملی فوتسال ایران، امروز به صورت رسمی در نهمین دوره حضور خود در جام جهانی فعالیت خود را آغاز می‌کند. شاگردان وحید شمسایی در گروه ششم با تیم‌های فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا هم‌گروه هستند و در پی این خواهند بود تا پنجمین صعود متوالی از گروه‌شان را جشن بگیرند.

ونزوئلا به دنبال دومین صعود در دومین حضور: یکی از چهار نماینده آمریکای جنوبی در جام جهانی ازبکستان، ونزوئلا‌ست. آنها برای دومین دوره متوالی طعم حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتسال جهان را تجربه می‌کنند. ونزوئلا برای راهیابی به این دوره از مسابقات، دست به کار بزرگی زد و برای اولین‌ بار رتبه سوم این مسابقات شد. آنها برای رسیدن به جمع چهار تیم پایانی کار دشواری پیش‌روی خود داشتند و به واسطه عملکرد بهتر در بازی رودررو نسبت به شیلی، مجوز صعود به نیمه‌نهایی را کسب کردند. ونزوئلا در جام جهانی 2021 موفق شد از گروه خود صعود کند. آنها در اولین گام با نتیجه 2 بر یک از سد لیتوانیِ میزبان گذشتند و در ادامه با یک گل کاستاریکا را شکست دادند. مصاف با قزاقستان نیز با حساب یک-یک خاتمه یافت. نماینده آمریکای جنوبی در دور یک‌هشتم نهایی در رقابتی جذاب با حساب 3 بر 2 مغلوب مراکش شد و به کار خود پایان داد. آنها حالا مهیای دومین حضور خود در جام جهانی و اولین مصاف با یک تیم آسیایی می‌شوند.

گواتمالا در رؤیای صعود از دور گروهی: گواتمالا در سال 2000 میزبان جام جهانی شد و برای اولین مرتبه طعم حضور در این مسابقات را چشید. آنها پس از یک دوره غیبت، از سال 2008 تا‌ به ‌امروز، همواره در تمام جام‌های جهانی جزء حاضران بوده‌اند، اما هیچ‌وقت موفق به صعود از گروه‌شان نشده‌اند. این تیم یکی از چهار نماینده کونکاکاف در جام دهم به حساب می‌آید. گواتمالا برخلاف دو هم‌گروهی دیگر ایران، سابقه مصاف با آسیایی‌ها را دارد. آنها در سال 2008 با نتیجه عجیب 10 بر یک از سد چین گذشتند، هشت سال بعد 4 بر 2 مغلوب ویتنام شدند و در جام قبلی با نتیجه نزدیک 5 بر 4 ازبکستان را شکست دادند.

فرانسه برای اولین‌ بار جهانی شد: افغانستان، نیوزیلند، تاجیکستان و‌ فرانسه، چهار تیمی هستند که اولین تجربه خود را در جام جهانی پشت سر خواهند گذاشت. سه‌رنگ‌ها، برخلاف فوتبال، در فوتسال پیشینه خاصی ندارند و فقط یک‌ بار در جام ملت‌های اروپا حضور داشتند که آن هم به حذف در دور گروهی منجر شد. حالا آنها موفق به انجام یک تاریخ‌سازی شده‌اند و با نمایشی شگفت‌انگیز در دور انتخابی، به یکی از هفت تیم اروپایی حاضر در جام جهانی تبدیل شده‌اند. باید دید وحید شمسایی و شاگردانش در این گروه مناسب چه عملکردی خواهند داشت. همان‌طور‌که می‌دانید، دو تیم نخست هر گروه به همراه چهار تیم برتر سوم به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند. ملی‌پوشان فوتسال ایران در دوره قبلی با هدایت محمد ناظم‌الشریعه تا یک‌چهارم نهایی پیشروی کردند ولی برابر قزاقستان شکست خوردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها