|

ادعای نتانیاهو درباره حزب‌الله

نخست‌وزیر اسرائیل طی پیامی ویدئویی از دفترش ادعا کرد که در جریان حملات هوایی اسرائیل، دو جانشین سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم پس از او‌ هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند و زنده نیستند. نتانیاهو در این ویدئو ادعا کرده که «ما توانایی‌های حزب‌الله را تضعیف کرده‌ایم.

ادعای نتانیاهو  درباره حزب‌الله

نخست‌وزیر اسرائیل طی پیامی ویدئویی از دفترش ادعا کرد که در جریان حملات هوایی اسرائیل، دو جانشین سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم پس از او‌ هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند و زنده نیستند. نتانیاهو در این ویدئو ادعا کرده که «ما توانایی‌های حزب‌الله را تضعیف کرده‌ایم. ما جانشین نصرالله و جایگزین جانشین نصرالله را از بین برده‌ایم». او در این پیام به نام این دو فرد اشاره نکرد و هنوز مشخص نیست که نتانیاهو در گفته‌های خود درباره «جایگزینِ جانشین» به چه کسی اشاره می‌کند. یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز در اظهاراتی گفته است هاشم صفی‌الدین، فردی که انتظار می‌رود جانشین نصرالله شود، احتمالا زنده نیست و در حملات اسرائیل به بیروت جان خود را از دست داده است.

دانیل هگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با بیان اینکه اسرائیل می‌داند هاشم صفی‌الدین هنگام بمباران مقر اطلاعاتی حزب‌الله توسط جنگنده‌های اسرائیلی، در آنجا حضور داشته است، افزود وضعیت او «در حال بررسی است و به محض اطلاع‌رسانی، آن را اعلام خواهیم کرد». به نوشته رویترز، هاشم صفی‌الدین از زمان این حمله هوایی در ملأ عام دیده نشده است. این حمله بخشی از تشدید حملات اسرائیل پس از یک سال درگیری‌های مرزی با حزب‌الله بوده است. در پی حمله هوایی اسرائیل به بیروت، سرنوشت جانشین احتمالی سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، نامشخص است. یک منبع امنیتی لبنان به سی‌ان‌ان گفت که حزب‌الله پس از این حمله ارتباط خود را با هاشم صفی‌الدین قطع کرده است. یک مقام اسرائیلی پیش‌تر به سی‌ان‌ان گفته بود این فرد هدف این حمله بوده است اما هنوز از سرنوشت دقیق او اطلاعی در دست نیست. صفی‌الدین پسرعموی مادری سیدحسن نصرالله است و گفته می‌شود که این دو نفر در اوایل دهه 1980 با هم در ایران تحصیل کردند. در همین حال، خدمات اورژانس اسرائیل خبر داد که دو شهروند بر اثر حملات راکتی از لبنان در شهر شمالی کریات شمونا کشته شدند. این نخستین تلفات غیرنظامی در اسرائیل از زمان آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به جنوب لبنان و ادامه حملات هوایی به نقاط مختلف لبنان برای ضربه‌زدن به مواضع، زیرساخت‌ها و مهمات گروه حزب‌الله است. کریات شمونا به دلیل نزدیکی به مرز لبنان، منطقه بسته نظامی اعلام شده و در روزهای اخیر به شکل مداوم هدف راکت‌های حزب‌الله بوده است. حزب‌الله در روزهای اخیر صدها راکت به شمال اسرائیل پرتاب کرده که باعث شد ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه حکم به تعطیلی مدارس در این مناطق برای ایمنی شهروندان خود دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها