|

کدام سران و مقامات کشورهای جهان به «مسعود پزشکیان» تبریک گفتند؟

روسای جمهور و مقامات کشور‌های جهان در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

کدام سران و مقامات کشورهای جهان به «مسعود پزشکیان» تبریک گفتند؟

به گزارش شبکه شرق، سران و مقامات جهان پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

روسای جمهور، سران و مقامات کشور‌های جهان پس از پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب او به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران، در پیام‌هایی جداگانه، این پیروزی را «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

«مسعود پزشکیان» در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز گذشته «جمعه، پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳» برگزار شد، با کسب اکثریت آرا، پیروز این انتخابات و نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

«مسعود پزشکیان» سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس)، یازدهم و دوازهم مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را در کارنامه سوابق خود دارد. او همچنین به عنوان وزیر بهداشت در دولت هشتم مسئولیت داشت و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد.

پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق‌تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

با اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایران، روسای جمهور و مقامات کشور‌های جهان، در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

پیام تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به پزشکیان

مقامات ارشد عربستان سعودی، انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را تبریک گفتند.

به نقل از المیادین، خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که مقامات این کشور، پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

پوتین پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

به نقل از راشاتودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیامی، پیروزی «مسعود پزشکیان» را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

در پیام پوتین که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده است: «صمیمانه‌ترین تبریکات مرا به مناسبت پیروزی‌تان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را پذیرا باشید. روابط روسیه-ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. اطمینان دارم که فعالیت شما به عنوان رئیس جمهور (ایران) به بهبود هرچه بیشتر روابط دوجانبه در تمام حوزه‌ها در جهت منافع مردم دوست روسیه و ایران و همچنین تقویت امنیت و ثبات منطقه کمک خواهد کرد. برای شما آرزوی موفقیت، سلامت و صحت دارم.»

رؤسای جمهور و مجلس پاکستان به پزشکیان تبریک گفتند

آصف علی‌زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان پیروزی دکتر «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، روابط دو کشور برادر قوی‌تر شود.

او طی پیامی خطاب به مسعود پزشکیان اعلام کرد: «از صمیم قلب انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک می‌گویم. جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط برادرانه برخوردارند و امیدواریم در دوره ریاست شما روابط ما بیش از پیش قوی‌تر شود.»

زرداری تاکید کرد که «نگاهی رو به جلو به همکاری با منتخب ملت ایران برای صلح و شکوفایی در منطقه دارد.»

سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان نیز طی پیامی با تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان، مظهر اعتماد قوی ملت ایران به او است. پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است که انتخاب وی بیانگر اعتماد قوی ملت ایران است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

تبریک ونزوئلا به مسعود پزشکیان و ملت ایران برای تعهد داشتن به دموکراسی

ونزوئلا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و اعلام کرد «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران از حمایت کامل «نیکولاس مادورو موروس»، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است.

«ایوان گیل» وزیر امورخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهعوری ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: «جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به جناب مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌نماید.»

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین در این بیانیه افزود: «ونزوئلا معتقد است که تصمیم اتخاذ شده توسط ملت ایران به شکوفایی هر چه بیشتر این کشور و تثبیت آن به عنوان یک قدرت نوظهور جهان جدید چند قطبی، به دلیل نقش برجسته‌ای که در تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، منجر خواهد شد. جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا و انقلاب بولیواری در جهت تعمیق روابط برادرانه بین ۲ ملت و اتحاد راهبردی جامع برای همکاری سودمند مشترک و همچنین در تلاش برای تثبیت جهان چند قطبی؛ لازم و ضروری برای ادامه شکست دادن اقدامات هژمونیک که چندجانبه گرایی و صلح را تهدید می‌کنند، برخوردار می‌باشد.»

علی‌اف با تبریک به پزشکیان او را به آذربایجان دعوت کرد

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان پیروزی او را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

او در پیام خود آورده است: «جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.»

علی‌اف افزود: «امروز توافقات حاصل شده در جهت توسعه آتی روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، پروژه‌های مشترک در حال اجرا در خدمت رفاه کشور‌های ما، توسعه پایدار و امنیت منطقه در کل است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک به تقویت بیشتر روابط دوستانه سنتی آذربایجان و ایران در جهت منافع ملت‌ها و کشور‌های خود و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند دست خواهیم یافت.»

او همچنین از رئیس‌جمهور منتخب ایران دعوت کرد تا برای تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به جمهوری آذربایجان سفر کند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب بهترین آرزو‌های خود را خدمت جنابعالی اعلام می‌کنم و آرزوی موفقیت در فعالیت‌های مسئولانه آینده را در راه سعادت ملت دوست و برادر ایران دارم.

تبریک عمار حکیم به رهبری، پزشکیان و ملت ایران

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این تجربه دموکراتیک را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

او در پیامی با اظهار امیدواری نسبت به این که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند، کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید توسط پزشکیان شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد: برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها