|

تغییر نام فرعی‌های خیابان گاندی

اخیرا شهرداری ابتکاری به خرج داده و کوچه‌های دارای شماره‌های منظم و مرتب خیابان گاندی را تغییر داده است؛

تغییر نام فرعی‌های خیابان گاندی

اخیرا شهرداری ابتکاری به خرج داده و کوچه‌های دارای شماره‌های منظم و مرتب خیابان گاندی را تغییر داده است؛ حال آنکه مراجعان درمانگاه‌ها، مطب پزشکان و سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و تعداد زیادی بانک و دفاتر اسناد رسمی واقع در خیابان گاندی و کوچه‌های اطراف آن که نه فقط از تهران که از شهرستان‌ها و حتی کشورهای دیگر است، محل مورد نظر خود را با نظم موجود و ترتیب شماره‌بندی خیابان به راحتی می‌یافتند و این امر در راهنمایی افراد ناآشنا به محل مورد نظر خود و جلوگیری از افزایش بی‌جهت بار ترافیک و راه‌بندان خیابان (برای سؤال از نام فرعی مورد نظر خود) بسیار مؤثر بود. تغییر نام خیابان‌ها و کوچه‌های خیابان گاندی، موجب سختی بسیار زیاد دائمی در یافتن نشانی‌ها و سرگردانی افراد و تشدید ترافیک در این خیابان و کوچه‌های منشعب از آن خواهد شد.

این در حالی است که خیابان گاندی جنوبی پیش از انقلاب ساخته شده و دارای بیش از سه کیلومتر طول و 25 خیابان فرعی و کوچه‌هایی با شماره‌های فرد و زوج، مرتب شده بود. این خیابان که زمانی بیشتر مسکونی و دارای ویلاهای دوطبقه بود، امروزه درمانگاه‌های مختلف، مطب پزشکان و سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و بانک‌های پرشماری را در خود جای داده است. خیابان گاندی نسبت به تعداد ساکنان و تنوع فعالیت‌های تجاری و اداری و وجود فروشگاه‌های پارچه و طلا و مانند آنها، خیابان باریکی محسوب می‌شود و تردد روزانه سنگین خودروها در آن دیده می‌شود و ایجاد هرگونه اختلال جدید در آن، موجب افزایش تصاعدی سنگینی ترافیک خواهد شد. ضمن آنکه بسیاری از شرکت‌ها، دفاتر و درمانگاه‌ها و... با شماره فرعی کوچه‌هایی که در آن قرار دارند شناخته می‌شدند و تغییر یک‌شبه نام فرعی‌ها در سالی که با نام «مشارکت مردم در تولید» مزین شده، موجب اختلال اشتغال و نارضایتی مردم خواهد شد.

پرسش اینجاست که آیا شهرداری می‌تواند بدون بررسی و تحقیقات لازم مبنی بر موقعیت‌سنجی‌های هر محله‌ای و بررسی آسیب‌های احتمالی از تغییر نام ناگهانی به حقوق گروه کثیری از مردم و اشخاص حقوقی لطمه وارد و خسارات مادی و معنوی بسیاری را به آنها تحمیل کند؟ آیا در این پیشنهاد ناسنجیده و اقدام به اجرای آن، هزینه گزاف تحمیلی ناشی از تغییر نشانی اعلامی در اسناد رسمی، سربرگ‌ها و نسخه‌های پزشکان و بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی و ایضاً هزینه تحمیلی به شهرداری برای تغییر پلاک‌ها و همچنین به اداره پست برای مرجوع‌کردن مرسوله‌های پستی و ابلاغ اوراق قضائی و اداری و...، پیش‌بینی و ارزیابی شده است؟ آیا پاسداشت مقام بزرگانِ قابل احترام نمی‌تواند با ترتیبات بهتر و در مکانی ارزنده‌تر و مناسب‌تر و به نحوی بدیع و تأثیرگذارتر انجام شود؟

بنا به مراتب و با بیان و تقدیم این درخواست، موکدا تقاضای لغو دستور تغییر نام کوچه‌های خیابان گاندی جنوبی را تقدیم می‌کنیم و انتظار داریم مسئولان محترم شهرداری در جهت خدمت به مردم شریف ساکن و شاغل در این خیابان، تصمیم‌ها و اقدام‌هایی را معمول کنند که به جای ایجاد زحمت، مایه آرامش و بهبود وضعیت موجود باشند.

جمعی از اهالی و ساکنان منطقه

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها