|

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور:

بحرین از طریق روسیه به ایران پیغام داد

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: بحرین برای عادی‌شدن روابط به ایران پیغام داده است.

بحرین از طریق روسیه به ایران پیغام داد

به گزارش شبکه شرق، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: بحرین از طریق روسیه، به ایران پیغام داده است تا روابط عادی شود.

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در گفتگویی اظهار کرد: بعضی‌ها بعد از توافق ایران و عربستان، کاسه داغ‌تر از آش شدند.

او گفت: سیدحسن نصرالله، اولین کسی بود که حمایت کرد و بعد برادران مقاومت از یمن حمایت کردند. می‌خواستند سیاست دولت که درست بود را زیر سوال ببرند ولی برادران مقاومت خودشان پاسخ دادند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: ولیعهد عربستان از طریق رئیس‌جمهور چین درخواست کرده بود که این رابطه را درست کنید. همین‌طور الان بحرین از طریق روسیه به ایران پیغام داده است تا روابط عادی شود.

جمشیدی گفت: ابراهیم رئیسی حتی حقوقش را هم نمی‌گرفت. در خبرها آمد که نصف حقوقش را برگردانده بود اما در کادر نهاد ریاست جمهوری هیچ کس حق ماموریت نمی‌گیرد؛ نه ما برای حتی یک سفر و نه بقیه حق ماموریت نگرفته‌اند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور  افزود: وقتی هم برخی حرفی می زدند، ایشان می‌گفت شرط سفر من این است اگر کسی نمی‌خواهد، نیاید؛ من از این پول‌ها نمی‌دهم؛ چرا دلاری که در کشور اینطور نوسان دارد، به عنوان حق مأموریت بدهیم؟ اگر کسی می‌خواهد، معادل ریالی به او پول بدهید؛ بعد هم آن را تبدیل به قانون کردند که حق مأموریت‌ها ریالی شود. 

جمشیدی بیان کرد: در این سه سال، یک دلار یا یک یورو برای سفرهای خارجی به کسی داده نشد برخی فکر می‌کنند سفرهای خارجی مزایای زیادی دارد؛ نه، اینطور نیست؛ اولا که ابراهیم رئیسی معتقد بود نباید حق مأموریت در این سطوح داده شود؛ بعدا هم که عده‌ای پیگیری کردند، گفتند قانونش را می‌گذاریم که طبق قانون معادل ریالی داده شود. 

او گفت: اینها جزو شاخص‌هایی است که مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی باید بدانند. ابراهیم رئیسی نکته‌ای که داشت، صمیمیت ایشان بود که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها