|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان خبر داد:

استان اصفهان رتبه اول نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و برق تجدیدپذیر در کشوررا کسب کرد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت:استان اصفهان دارای رتبه اول نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و برق تجدیدپذیر در کشوراست و ۷۸ درصد مشترکین برق استان نیز زیر الگوی مصرف قراردارند.

استان اصفهان رتبه اول نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و برق تجدیدپذیر در کشوررا کسب کرد

محمد مرادی ،مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان درنشست خبری بااصحاب رسانه و خبرنگاران استان اصفهان گفت :این شرکت  با پوشش ۲۳ شهرستان در سطح استان اصفهان بزرگترین شرکت توزیع برق مرکزی کشور و سومین شرکت توزیع بزرگ کشور از میان ۳۹ شرکت محسوب می‌شود و به حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک سرویس خدمات برق ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اظهار کرد: در فصل گرما ۷۸ درصد مشترکین برق استان زیر الگوی مصرف و در سایر فصول ۷۰ درصد الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

مرادی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان اصفهان رتبه اول کشور در بخش پنل های خورشیدی را به خود اختصاص داده است، افزود: در راستای توانمندسازی خانوارها برای تولید برق خانگی و درآمد پایدار، خرید تضمینی وجود دارد که یک کنتور برای تولید و یک کنتور برای مصرف برق به آن‌ها تعلق می‌گیرد که ۳۶ مگاوات برق در مجموعه خورشیدی خانگی استان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان افزود:دوره مدیریت مصرف باراز از ۱۲ خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور  آغاز شده و در استان اصفهان نیز بصورت مشترک و همزمان انجام می شود.

مرادی عنوان کرد: شرکت توزیع برق استان اصفهان دارای رتبه اول نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و برق تجدیدپذیر در کشور است که در راستای توانمندسازی خانوارها برای تولید برق خانگی و درآمد پایدار، خرید تضمینی وجود دارد که یک کنتور برای تولید و یک کنتور برای مصرف برق به آن‌ها تعلق می‌گیرد که ۳۶ مگاوات برق در مجموعه خورشیدی خانگی استان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت:در استان اصفهان در بخش صنعت ۸۰ منطقه صنعتی وجود دارد که برای پایداری شبکه برق این نواحی و صنایع استان باید روز تعطیل خودرا را به جای جمعه در طول هفته تقسیم کنند.

وی خاطرنشان کرد:همچنین بخش صنایع در سطح‌های دو مگاوات و زیر دو مگاوات قرار می‌گیرند که در بخش هشدار موظف به کاهش ۳۵ درصدی برق هستند و در سطح اضطرار موظف به کاهش ۵۵ درصدی برق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ۲۶ هزار مشترک در استان اصفهان داریم که اگر مدیریت بار از ساعت ۱۳ تا ۱۸ را رعایت کنند هزینه کل برق مشترک رایگان محاسبه می‌شود.

وی گفت: بخش اداری در زمان فعالیت اداری باید ۴۰ درصد و در زمان غیر اداری ۷۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند. ضمن آنکه ادارات سالیانه ملزم به تامین 5درصد انرژی برق خود از طریق منابع تجدیدپذیر هستند و خوشبختانه این پتانسیل در استان اصفهان فراهم است.

مرادی با اشاره به اینکه بخش خانگی مهمترین حوزه در مصرف برق محسوب می‌شود، افزود: اگر هر مشترک در این بخش میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش بدهد با ورود به اپلیکیشن”با انرژی” می‌توانند از تخفیف قبوض بهره‌مند شوند همچنین  جوایز ارزنده هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی به اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: تأمین برق متقاضیان جدید، پروژه تبدیل سیم‌های مسی هوایی به شبکه خود نگهدار، هوشمندسازی مشترکان با هدف رؤیت پذیری و کنترل پذیری، بهینه سازی شبکه‌های روستاهای سطح استان با عنوان پروژه بهارستان، اجرای پروژه‌های رفع افت ولتاژ و بهینه سازی شبکه، راه اندازی ابر ششم فهام کشور و راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک و پشت بامی، تعویض بیش از ۷۰۰ دستگاه برق گیر، ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌سازی برای برق‌رسانی به شبکه‌های صنعتی به تعداد ۱۶۵۳ مشترک در داخل شهرک‌های صنعتی،  تعویض بیش از ۹۵ هزار چراغ روشنایی از اقدامات شرکت توزیع برق استان اصفهان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها