|
نویسنده: فاطمه شفیعی

11 تیرماه و همزمان با روز مباهله :

سومین کنگره بین المللی نهج البلاغه راه نجات در اصفهان آغاز به کار می کند.

کنگره بین المللی نهج البلاغه راه نجات با موضوع نهج البلاغه و زیست شرافتمندانه ۱۱ تیر ماه و همزمان با روز مباهله در سالن اجلاس اصفهان برگزار می‌شود.

سومین کنگره بین المللی نهج البلاغه راه نجات در اصفهان آغاز به کار می کند.

حجه السلام احمد سالک، رئیس کنگره بین المللی نهج البلاغه راه نجات گفت : کنگره بین المللی نهج البلاغه راه نجات با موضوع نهج البلاغه و زیست شرافتمندانه ۱۱ تیر ماه و همزمان با روز مباهله در سالن اجلاس اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب نهج‌البلاغه افزود: این کتاب معروف به اَخ القرآن یعنی برادر قرآن است و کلام امیر المومنین را با بسیاری از علما و دانشمندان نمی‌توان مقایسه کرد.

حجه السلام سالک افزود:موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان از سال ۱۳۹۳ تا کنون فعالیت‌های گسترده ای را در همه‌ی ابعاد دنبال نموده و دو کنگره نهج‌البلاغه را نیز برگزار کرده وامسال شاهد سومین کنگره می‌باشیم. وی افزود:در خصوص آشنا کردن جوانان و دانش‌آموزان با بحث های تربیتی و دقیق نهج البلاغه،آموزش دبیران و آموزگاران آموزش خانواده ها ،قرار گاه نهج البلاغه در آموزش و پرورش مشغول فعالیت میباشد.

حجه السلام والمسلمین ،مسعود راپیدشیر دبیر علمی کنگره نیزگفت:با توجه به محوریت کنگره شش زیست بوم اقتصادی،سیاسی،اجتماعی، فرهنگی و تربیتی ،حقوق مدنی ، روانشناختی و مقاومت طراحی شده است .

وی افزود: ۴۵۰ مقاله به دبیر خانه ارسال شده که این مقاله ها به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است و اکثر مقاله ها توسط خانمها ارسال شده که این مساله بیانگر گستردگی فضای نهج البلاغه و وارد شدن آن به فضای خانه و خانواده ها می باشد.

حجه السلام والمسلمین راپیدشیر بیان کرد: ۳۱۶ مقاله از اصفهان،۲۲ مقاله از تهران و ۱۶ مقاله هم از خارج از کشور دریافت شده و ۳۴ عضو هیئت علمی از کشورهای مختلف جهان و کشورمان در این کنگره مشغول فعالیت هستند.

حجه الاسلام علی اصغر بیگی، دبیر اجرائی سومین کنگره نهج البلاغه هم گفت:نهج‌البلاغه راه نجات و بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی است و این کنگره ه با عنوان راه نجات نامگذاری شده اند.وی افزود : نهج البلاغه کتاب ثانی بشریت است و بعد از قرآن کتابی به رتبه ی آن نمیرسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها