|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان:

مصرف برق ۷۰ درصد از مشترکان خانگی در شهرستان اصفهان کمتر یا در حد الگوی مصرف است

دادخواه با بیان اینکه الگوی مصرف در شهرستان اصفهان ۳۰۰ کیلووات ساعت است، خاطرنشان کرد: مصرف برق ۷۰ درصد از مشترکان خانگی در شهرستان اصفهان کمتر یا در حد الگوی مصرف است و ۳۰ درصد مصرف بالا دارند .

مصرف برق ۷۰ درصد از مشترکان خانگی در شهرستان اصفهان کمتر یا در حد الگوی مصرف است

مهرداد دادخواه ،مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان 10 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه وخبرنگاران که با موضوع مدیریت بار تابستان سال جاری برگزار شد، با بیان اینکه هدف از اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات ۶ تا ۱۳ و کاهش ۷۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ است که در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، پس از اخطار منجر به قطعی برق خواهد شد، گفت: بر همین اساس هفته گذشته (هفته نخست تیرماه) برق ۱۲ اداره پرمصرف و بدمصرف در شهر اصفهان قطع شد.

وی افزود: امسال پیک بار مصرف را در روزهای پایانی خرداد ماه و هفته ابتدای تیرماه تجربه کردیم که میزان مصرف به ۷۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات در کشور رسید و در شهر اصفهان پیک بار در چهارم تیرماه ثبت شد که میزان مصرف به یک هزار و ۲۹۱ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان،مدیریت مصرف در بخش خانگی را از خطوط قرمز وزارت نیرو دانست و گفت: تلاش می‌کنیم که محدودیت‌ها و خاموشی‌ها در دوره پیک بار به بخش خانگی کشیده نشود همچنین وزارت نیرو در بخش مدیریت مصرف خانگی امسال طرح اصلاح تعرفه‌های خانگی و همچنین پاداش صرفه جویی را اجرا کرده است.

دادخواه با بیان اینکه الگوی مصرف در شهرستان اصفهان ۳۰۰ کیلووات ساعت است، خاطرنشان کرد: مصرف برق ۷۰ درصد از مشترکان خانگی در شهرستان اصفهان کمتر یا در حد الگوی مصرف است و ۳۰ درصد مصرف بالا دارند و تعدادی از مشترکان نیز بد مصرف هستند که چهار برابر الگوی مصرف استفاده می‌کنند.

وی افزود: ما بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک خانگی داریم که از این تعداد شمار مشترکان بد مصرف به سه هزار و ۸۰۰ مشترک می‌رسد که برای این چهار درصد مشترک بد مصرف محدودیت‌هایی اعمال شده و مصارف را کنترل خواهیم کرد.

دادخواه بیان کرد:  استان اصفهان در ایام پیک بار تا ۶ هزار مگاوات مصرف برق دارد و این در حالی است که ظرفیت تولید برق استان چهار هزار مگاوات در روز است و حتی در پیک بار باید از ظرفیت سایر نیروگاه‌های کشور در شبکه استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای عبور از ایام پیک مصرف تابستان امسال اقداماتی در چند فصل در دستور کار قرار دادیم، گفت: در بخش صنایع، گروه اول که کمتر از ۳۰ کیلووات و در حد انشعاب مصرف دارند طی این چهار ماه محدودیتی نخواهند داشت.

وی افزود: گروه دوم، صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی با مصارف در حد متوسط است که برای مدیریت آن، طبق قانون کار یک روز در هفته باید تعطیل باشد که این روز تعطیل به غیر از جمعه سبب کاهش مصرف در سطح کشور می‌شود.

دادخواه بیان کرد: گروه سوم صنایع با مصرف بالای ۲ مگاوات هستند که طبق تفاهم نامه می‌بایست بین ۳۵ تا ۵۵ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: در بخش مصارف کشاورزی نیز در پروانه‌هایی که شرکت آب منطقه‌ای صادر کرده، کشاورز طبق مجوز می‌تواند ۱۹ ساعت برق مصرف کند و پنج ساعت پیک بار استفاده نکند و این امر مصوبه شورای امنیت ملی دارد و مزیتی برای آن نیز در نظر گرفته شده که اگر برای ساعات پیک همکاری کنند هزینه ۱۹ ساعت مصرف برق رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: ۲۶ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید به مشترکان برق شهرستان در سال ۱۴۰۲ اضافه شد و برای این مهم ۵۹ کیلومتر شبکه و ۷۰ دستگاه‌پست برق در سطح اصفهان نصب شد.

دادخواه، اصلاح و بازسازی ۳۸۵ کیلومتر شبکه و ۲۵ دستگاه توزیع برق و همچنین رفع نقاط حادثه خیز شهری و روستایی، اصلاح ۱۶ شبکه توزیع برق و نصب ۶۵۰ دستگاه تابلوی هوشمند برای کنترل و مدیریت بار را از دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها