|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان عنوان کرد:

نفت کوره پالایشگاه اصفهان یورو ۵ می‌شود

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه درحال حاضر مدیریت ۵۰ جایگاه سوخت در استان اصفهان برعهده پالایشگاه اصفهان، گفت: هدف‌گذاری ما این است که محصولات باکیفیت ارائه دهیم و از سال آینده نفت کوره ما یورو پنج خواهد بود.

نفت کوره پالایشگاه اصفهان یورو ۵ می‌شود

 به گزارش واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، دکترمحسن قدیری، با بیان اینکه ما از سال ۱۴۰۵ صادرات محور خواهیم بود، اظهار کرد: هدف‌گذاری ما برای استفاده از خطوط ریل است تا روزانه ازتردد ۲ هزار تانکر در استان کاهش پیدا یابد؛در این زمینه خط ‌آهن پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵ با هزینه بالغ بر ۶ همت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در پالایشگاه اصفهان سه کولینگ هیبریدی که در دنیا بی‌نظیر است برای کاهش مصرف آب در حال طراحی و نصب هستیم که هر کولینگ ۱۲۰ مترمکعب در ساعت مصرف آب پالایشگاه اصفهان را کاهش می‌دهد.

قدیری با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید یک هزار مگاوات انرژی پاک و خورشیدی در دستور کار پالایشگاه است، عنوان کرد: این پروژه برق خورشیدی تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ۳۳۰ مگاوات برق تحویل شرکت برق استان اصفهان خواهیم داد که سه برابر مصرف خود پالایشگاه است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی ها برای این است که دورریز آب ما صفر شود، گفت: تمام کوره‌های ما به‌صورت برخط توسط اداره محیط ‌زیست بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: دو دستگاه پا یش هوا از گمرک در حال ترخیص است که به ‌روزترین دستگاه‌ها در جهان است و یک دستگاه در خود پالایشگاه نصب و مانیتورهای آن در سراسر استان نصب می‌شود، هر لحظه‌ای که آلایندگی داشته باشیم، حاضر به پاسخگویی هستیم.

قدیری درباره حجم فعالیت های انجام شده این شرکت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ زندانی توسط کمک های پالایشگاه اصفهان آزاد شدند که امسال هم همین نیت را داریم، همچنین کارهای برجامانده زیادی در شاهین‌شهر در حال اتمام با کمک پالایشگاه است.

وی با بیان اینکه ۱۱۵۰هکتار درخت در سال گذشته درشهرک انرژی کاشته شد و امسال سرمایه‌گذاری برای کاشت دو هزار هکتار است، ادامه داد: امسال هدف‌گذاری ساخت ۱۰ مدرسه در استان را داریم که به نام شهدای پالایشگاه نام‌گذاری خواهد شد و ما درحفاظت از منابع طبیعی هر کمکی که استان نیاز داشته باشد در خدمت آن‌ها هستیم.

مدیرعامل هلدینگ پتوپالایش اصفهان، با بیان اینکه درتمام دنیا نیروگاه هابه سمت سیکل‌ ترکیبی حرکت کرده اند عنوان کرد: با حرکت به سمت نیروگاه‌های تجدید پذیر نیاز ما به نیروگاه شهید منتظری مرتفع میشود.

گفتنی است، به همت پالایشگاه اصفهان اولین دوره آموزشی قوانین، مقررات و ضوابط محیط‌زیست با حضور مدیران ادارات حفاظت محیط‌زیست کلیه شهرستان‌های استان اصفهان، مدیران استاندارد، مدیران HSE صنایع در خردادماه در پالایشگاه اصفهان برگزار شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها