|

آماده‌باش در تهران؛ سیل، طوفان و تندباد در راه است/ ویدئو

در پی هشدار نارنجی هواشناسی تهران، مرکز عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران از آماده‌باش تمام ارگان‌های امدادگر پایتخت برای بارندگی، سیل و طوفان خبر داد.

آماده‌باش در تهران؛ سیل، طوفان و تندباد در راه است/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، با ورود سامانه بارشی جدید، از فردا بارش‌ها با شدت بیشتری همراه است؛ بر اساس آخرین وضعیت جوی کشور، سازمان هواشناسی برای فردا «سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳» دو هشدار نارنجی صادر کرده است.

رئیس مرکز عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران از آماده‌باش تمام ارگان‌های امدادگر پایتخت برای بارندگی و سیل احتمالی خبر داد.

قود جانی، رئیس مرکز عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در گفتگوی زنده با شبکه خبر گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی با تاکید بر هشدار سطح نارنجی  صادرشده، از امروز  آغاز شده و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

او با اعلام هشدار درخصوص این سامانه بارشی به مردم استان به ویژه ساکنان نیمه شمالی و مناطق غربی مبنی بر احتمال جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها تاکید کرد: شهروندان عزیز از تردد و اتراق در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

رئیس مرکز عملیات سازمان پیشگیری و مدریت بحران تهران تردد در مسیر‌های کوهستانی را مخاطره آمیز اعلام کرد و گفت: ضروری است که رانندگان در تردد از این مسیر‌ها با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات و سقوط بهمن از قله‌ها، احتیاط لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز عملیات سازمان پیشگیری و مدریت بحران تهران در ادامه داد: احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد.

قود جانی به مهار سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع نیز اشاره کرد و گفت: پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها در دستور کار عوامل مرتبط باشد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آماده‌باش کامل قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها