|

من و هنرهایم برای فروش

شاید اطراف بیشتر ما، جوان‌های بسیاری در حال شروع کاری نو‌پا هستند؛ از ساخت شمع و شکلات تا فروش لباس و زیور‌آلات که هر‌کدام در پیج‌‌های مجازی یا سایت‌های فروش در تلاش هستند تا جا‌پای خود را در بازار هدف‌شان محکم کنند.

من و هنرهایم برای فروش

شاید اطراف بیشتر ما، جوان‌های بسیاری در حال شروع کاری نو‌پا هستند؛ از ساخت شمع و شکلات تا فروش لباس و زیور‌آلات که هر‌کدام در پیج‌‌های مجازی یا سایت‌های فروش در تلاش هستند تا جا‌پای خود را در بازار هدف‌شان محکم کنند. اما با وجود تورم‌های افسار‌گسیخته، نیاز بیشتری به حمایت جمعی جامعه دارند که البته شاید خود ما هم یکی از همان‌ها بلاشیم. افرادی که در این شرایط سخت اقتصادی، با ایده‌های خود یک کسب‌و‌کار را راه انداختند و با هر زحمتی که هست، آن را حفظ کرده‌اند. در این ستون از روزنامه «شرق» با نام «اشتغال» قرار است از جوان‌های 18 تا 30ساله‌ای بنویسیم که با زحمت کارشان را شروع می‌کنند و حمایت‌کننده‌ای جز آدم‌های جامعه ندارند.

این شماره داستان دختری 20‌ساله است که با هم می‌خوانیم: «‌من زهرا عاشورزاده هستم. از کودکی به خیاطی و کارهای هنری علاقه داشتم. حتی رشته تحصیلی‌ام را طراحی دوخت انتخاب کردم. خلاصه از همان 14‌سالگی خیاطی را شروع کردم و در مدرسه هم خیاطی خواندم. همان موقع گلدوزی و مونجق‌دوزی را هم یاد گرفتم. همیشه دوست داشتم برندی به اسم خودم داشته باشم. الان چند ماهی می‌شود که کار با مکرومه را شروع کردم و به نظرم خیلی هنر جالبی است. در همین مدت سفارش می‌گیرم و به فکرم رسید برندی را که همیشه دوست داشتم، طراحی کنم. کارت ویزیتی با برند عطر یاس درست کردم و در اینستاگرام پیجی زدم. به نظرم آمد ترکیب قشنگی با خیاطی می‌شود و الان سفارش همه چیز برای سیسمونی، عروسی، تولد، تزیینی و چیزهای دیگر می‌گیرم. من یک‌سری فرشته می‌سازم و می‌فروشم؛ مثلا الان تعدادی از آنها را در یک شیرینی‌فروشی گذاشتم و آنجا فروش می‌رود. هراز‌گاهی هم سفارش خیاطی یا مکرومه باشد، قبول می‌کنم. حتی برخی از من خواستند تا به آنها مکرومه آموزش دهم. حتی این شیرینی‌فروشی به من گفته کیسه نان با طرح مکرومه برای آنها درست کنم. الان روز به روز مشتری‌های من در حال بیشتر‌شدن است و خیلی خوشحالم، ولی تعدادشان فعلا کم است. امیدوارم بازدید از پیجم‌ بیشتر شود. اگر دوست داشتید از پیج من در آدرس sismoni_83 یا با شماره تماس 09936774628 ثبت سفارش کنید‌».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها