|

رکورد منفی تیم قلعه‌نویی در آزادی

شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی ازبکستان بودند که برخلاف انتظار هواداران، دو تیم مدعی در قاره کهن نتوانستند عملکرد فنی رضایت‌بخشی داشته باشند و نمایش چندان جذاب و دلچسبی از سوی دو تیم ارائه نشد؛

رکورد منفی تیم قلعه‌نویی  در آزادی

شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی ازبکستان بودند که برخلاف انتظار هواداران، دو تیم مدعی در قاره کهن نتوانستند عملکرد فنی رضایت‌بخشی داشته باشند و نمایش چندان جذاب و دلچسبی از سوی دو تیم ارائه نشد؛ به‌طوری‌که مجموع شوت‌های در چارچوب دو تیم در مسابقه عدد سه بود که این آمار به‌خوبی عملکرد فنی ضعیف دو تیم را نشان می‌دهد. به گزارش فوتبال 360، ملی‌پوشان 15 بار در موقعیت شوت‌زنی به سوی دروازه ازبکستان قرار گرفتند که تنها یک شوت شاگردان امیر قلعه‌نویی در چارچوب بود که این شوت را سامان قدوس روانه دروازه حریف کرد و یک ضربه دیگر هم به تیرک دروازه ازبک‌ها برخورد کرد که شوت مهدی طارمی بود و به جز این دو موقعیت، دیگر ضربات بازیکنان تیم ملی کیفیت لازم را نداشت تا در آخرین بازی دور دوم انتخابی جام جهانی 2026، ملی‌پوشان بدون گل زده و با کسب حداقل امتیاز کار خود را به پایان ببرند.

پایان رکورد 560‌روزه!

تیم ملی ایران آخرین‌بار در دیدار پایانی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 برابر آمریکا موفق به گل‌زنی نشده بود و بعد از آن در 22 بازی اخیر، ملی‌پوشان موفق شده بودند 62 بار برابر حریفان خود گل بزنند تا میانگین 2.81 گل زده در هر مسابقه در کارنامه تیم ملی ایران به‌ ثبت برسد. باوجوداین، حالا بعد از 560 روز و 22 مسابقه، ملی‌پوشان بار دیگر در گل‌زنی ناکام بودند تا یک رکورد ویژه از بین برود. نکته مهم دیگر اینکه یک شوت در چارچوب، ضعیف‌ترین آمار شوت در چارچوب تیم ملی در دوران جدید سرمربیگری امیر قلعه‌نویی بود!

(2+1) تساوی بدون گل با قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی بعد از پایان جام جهانی 2022 بود که پذیرفت روی نیمکت تیم ملی ایران در قامت جانشین کارلوس کی‌روش حضور پیدا کند و در 22 بازی اخیر، تیم ملی با هدایت قلعه‌نویی موفق به‌ ثبت 62 گل شده بود تا حالا برای نخستین‌بار در دوران جدید سرمربیگری‌اش در تیم ملی، قلعه‌نویی نظاره‌گر ناکامی شاگردانش در گل‌زنی باشد. نکته مهم اینکه در دوره پیشین سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی هم دو بار شاگردان او در مسابقات رسمی و دوستانه موفق به گل‌زنی نشده بودند. قلعه‌نویی در دوره قبلی سرمربیگری‌اش در تیم ملی که حدود 11 ماه به طول انجامید، 18 بار هدایت تیم ملی را برعهده داشت که 12 برد، پنج مساوی و یک شکست در کارنامه او به چشم می‌خورد. تیم ملی ایران با هدایت قلعه‌نویی در دیدار با عراق در مسابقات قهرمانی غرب آسیا و سپس دیدار با مکزیک در تقابلی دوستانه ناکام در گل‌زنی بود و حالا برای سومین‌بار در مجموع دوران سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، تیم تحت هدایت او ناکام در بازکردن دروازه حریف بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها