|

دروس، شماره۳۴ دو روایت از یک گالری

رونمایی از کتاب «گالری گلستان»

کتاب «گالری گلستان» از نشر گهگاه، هم‌زمان با آیین گشایش نمایشگاه «دروس، شماره ۳۴» که نگاهی به ۳۵ سال فعالیت گالری گلستان است، جمعه‌ ۱۲ مرداد‌ماه ساعت ۱۷‌‌ در گالری آرتیبیشن رونمایی می‌شود.

رونمایی از کتاب «گالری گلستان»

کتاب «گالری گلستان» از نشر گهگاه، هم‌زمان با آیین گشایش نمایشگاه «دروس، شماره ۳۴» که نگاهی به ۳۵ سال فعالیت گالری گلستان است، جمعه‌ ۱۲ مرداد‌ماه ساعت ۱۷‌‌ در گالری آرتیبیشن رونمایی می‌شود.

آیین رونمایی کتاب «گالری گلستان» و گشایش نمایشگاه «دروس، شماره ۳۴»، با تمرکز بر ۳۵ سال فعالیت حرفه‌ای لیلی گلستان به ‌عنوان گالری‌دار و به بهانه 80سالگی وی برپا خواهد شد.

لیلی گلستان در عرصه گالری‌داری و حوزه هنر تجسمی تأثیر مهم و نقش عمده‌ای داشته است.

کتاب «گالری گلستان» و توضیح نمایشگاه پیش‌‌رو نیز با نوشته‌ا‌ی خواندنی از عباس کیارستمی آغاز می‌شود؛ روایتی از پیشنهاد لیلی گلستان در سال‌های دور به او. کیارستمی در این متن نوشته: «یادتان هست لیلی گلستان پیش از اینکه گالری‌دار باشد، کتابدار بود. همان روزها بود که عکس‌های مرا دید و پیشنهاد چاپ، تکثیر و نمایش آنها را داد، بی‌آنکه گالری داشته باشد. به نظرم همین پیشنهاد را عینا به مشتریان کتاب‌فروشی‌اش داد و به آنها هم توصیه کرد از این پس به جای خرید کتاب، مشتری آثار هنری‌اش باشند. 18 19 سال پیش عکس‌های من برای اولین بار روی دیوار گالری گلستان بالا رفت و امروز که من برای خودم یک عکاس حرفه‌ای شده‌ام باید این را مدیون او بدانم و خوب و بد عکس‌هایم را به گردن او بیندازم‌».

پس از این یادداشت، لیلی گلستان در گفت‌و‌گویی بلند با آرش تنهایی از کودکی، خانواده و تحصیل در ایران و فرانسه تا سال‌های کار در تلویزیون ملی، ترجمه کتاب‌ها، کار در دفتر مخصوص و درنهایت تأسیس کتاب‌فروشی و گالری گلستان می‌گوید.

بخش بعدی کتاب، سال‌شمار تمام هنرمندانی است که در گالری گلستان نمایشگاه برگزار کرده‌اند. این سال‌شمار در کنار گزیده‌ای از آثار بیش از صد هنرمند این گالری و یادداشت‌هایی درباره آنها آمده است.

کتاب «گالری گلستان» در قطع رحلی و تمام‌رنگی در ۳۶۰ صفحه با جلد سخت، طراحی و چاپ شده است.

آیین گشایش نمایشگاه «دروس، شماره ۳۴» و رونمایی کتاب «گالری گلستان» به بهانه 80سالگی لیلی گلستان روز جمعه‌ ۱۲ مرداد ساعت ۱۷‌ تا ۲۱‌ در گالری آرتیبیشن برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه تا روز یکشنبه‌ ۲۱ مرداد‌‌ ادامه دارد و هر روز از ساعت ۱۱‌ تا ۲۰‌ و جمعه‌ها ۱۷‌ تا ۲۱‌ میزبان مخاطبان است.

نشانی گالری آرتیبیشن: تهران، بالاتر از پل پارک‌وی، بعد از خیابان فرشته، روبه‌روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸‌.

نشانی ورودی دوم گالری آرتیبیشن در صورت نیاز به استفاده از جای پارک: خیابان ولیعصر، خیابان میرشریفی، خیابان سالار، پلاک ۲۳.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها