|

سهرابیان:

حواشی المپیک جای توجیه ندارد

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: حواشی ایجاد‌شده در المپیک جای توجیه ندارد و با تشکیل کارگروه به این موضوع می‌پردازیم. نشست خبری رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد.

حواشی المپیک جای توجیه ندارد

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: حواشی ایجاد‌شده در المپیک جای توجیه ندارد و با تشکیل کارگروه به این موضوع می‌پردازیم. نشست خبری رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. علیرضا سهرابیان در این نشست بیان کرد: مطالب نوشته‌شده نشان می‌دهد انتظار از قایقرانی بالا بود. قایقرانی جزء رشته‌هایی است که بیننده پیدا کرده‌ و امیدوارم ادوار آینده باعث افتخارآفرینی باشیم. سهرابیان درباره حواشی که بر نتایج المپیک سایه انداخت و در مورد اینکه بهتر نبود فضا مدیریت می‌شد؟ گفت: درست است و جای توجیه ندارد. به آن پرداختیم و با تشکیل کارگروه قرار است صحبت شود. گفته بودیم از فضای مجازی خارج شوند و البته فقط برای قایقرانی نبود. این موضوع قبل از مسابقه رخ داد، اما سعی کردیم با آرامش کار را مدیریت کنیم. تمام تصمیم‌گیری‌ها در لحظه درست نیست، اما سعی کردیم در زمان مسابقه ورزشکار را از استرس خارج کنیم. او افزود: لباس کاروان حاشیه زیادی به وجود آورد و به ورزشکاری که فضای مجازی باز داشت، توهین شد و باعث آزرده‌شدن او شد. سهرابیان در پاسخ به این پرسش که چرا ورزشکار باید تبلیغ لباس را کند و اسپانسر کاری انجام نداد؟ گفت: در این مورد بخش فرهنگی کمیته ملی المپیک باید صحبت کند. قرار بر این شد کارگروهی پیگیر این کار شود. انتظارات از اسپانسر لباس‌ها متفاوت‌تر بود و چیز متفاوتی به دست عزیزان رسید. اینکه من قبل از مسابقه بخواهم با ورزشکار برخورد کنم، چالش بدتری می‌شد و حتی خود شما رسانه‌ها نیز انتقاد می‌کردید که باید بعد از مسابقه‌ ورود می‌کردم. وی در پاسخ به این پرسش که خاطرات نه‌چندان خوبی با دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در قایقرانی داشته است، تصریح کرد: آقای دنیامالی از دوستان قدیمی من و همشهری و هم‌زبان من است. نمی‌دانم خاطرات بد از کجا نشئت می‌گیرد. هیچ مشکلی بین من و آقای دنیا‌مالی نیست.‌ برادر من بوده و هست. تازه چنین موضعی را شنیده‌ام.

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که پیشرفت جایگاهی نداشتند، گفت: هیچ کجا ندیدید فردی از قایقرانی درباره کسب مدال در المپیک صحبتی انجام داده باشد. در قایقرانی دنبال افزایش کسب سهمیه المپیک بودیم و توانستیم پنج سهمیه بگیریم و در سه رشته نماینده داشتیم. در رشته‌ای مانند قایقرانی دنبال مدال نبودیم، بلکه ابتدا گرفتن سهمیه حسن محسوب می‌شود. درست است مدال نشان‌دهنده این است که چقدر رشد داشته‌ایم اما در رشته ما که مدال نداشتیم باید ببینیم نسبت به رکوردهای قبلی چقدر رشد داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اینکه چه دستاوردی در المپیک داشتید تا برای بازی‌های آسیایی ناگویا استفاده کنید؟ گفت: حضور در المپیک ناچیز نبود. هر پنج ورزشکار ما پنج پاروی استاندارد برایشان خریداری شد. قایق‌هایی که می‌خواستند از ماه‌ها قبل تهیه کردیم؛ این بر‌خلاف المپیک توکیو بود. به درخواست فرزام با معتبرترین مربی که مشاور فدراسیون جهانی است، صحبت کردیم تا سرمربی تیم ملی یونان از ایتالیا که سه فینالیست در المپیک پاریس داشت، مشاوره مستقیم بدهد. او گفت که ایران را توانمند می‌بیند و می‌خواهد کمک کند. در صدمین سال تأسیس فدراسیون جهانی آب‌های آرام در پاریس صحبت کردیم. با فدراسیون مجارستان که قطب قایقرانی است، صحبت کردیم تا یک مربی به ما معرفی کنند. با ایتالیا هم صحبت کردیم تا اردوهای مقطعی قبل از مسابقات بزرگ به صورت مشترک داشته باشیم. این برنامه را قبل از المپیک هم داشتیم؛ اگرچه هزینه بر عهده خودمان بود. با شرکت‌های مختلف برای تجهیزات صحبت کردیم. سهرابیان درباره مصاحبه‌هایی که خودش هم حاشیه‌ساز شد، مانند‌ «در‌رفتن پاروی چینی‌ها» و فراتر از انتظار بودن عملکرد دختران رویینگ گفت: متأسفانه بخش‌‌ مهمی از صحبت من کات شده است. صحبتی که از طرف من نوشته شده، با فیلم متفاوت است. من گفتم فراتر از انتظار ظاهر شدند چون پیست استاندارد نداریم و علاقه‌مندان محیط زیست در بوشهر اجازه ندادند این پیست ساخته شود و هیچ‌کسی حریف این فعالان محیط زیست نشد. دختران و پسران را پشت سدها فرستادیم و شاید کمتر کسی ماه به ماه به آنجا سر می‌زند. آنها در پیست غیراستاندارد آزادی تمرین می‌کنند. با این شرایط به نظرم فراتر از شرایطی که داشتند ظاهر شدند. در مصاحبه بخش اول این صحبت‌ها قطع شد و باعث حاشیه شد. اگر موضوع لباس‌ها نبود، ما هم مانند رشته‌های دیگر همچون شنا و دوومیدانی کمتر مورد نقد سازنده قرار می‌گرفتیم. او درباره بازگشت بهمن نصیری‌ گفت: بهمن نصیری جلساتی داشت و امیدوارم در سنگین‌وزن او را ببینیم. اگر این ماده در بازی‌های آسیایی اضافه شود، ما محمودپور را هم داریم. در بخش بانوان نیز نازنین ملایی را داریم که می‌تواند خود را نشان دهد. منتظر مدال بهمن نصیری باشید. نازنین ملایی هم حرف خودش هم این بوده و بعد از بازگشت از سفر یک‌هفته‌ای، تمرینات خود را شروع می‌کند. وقتی می‌گوید با قدرت برای المپیک لس‌آنجلس آماده می‌شود نشان‌دهنده شناخت او از قدرت و توانایی‌اش است و منتظر نازنین ملایی جدید باشید. سهرابیان درخصوص پیش‌بینی و برنامه‌های فدراسیون برای بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی گفت: هیچ مربی و ورزشکاری دوست ندارد توریست باشد ‌یا بدون مدال بازگردد. در رقابت‌های قاره‌ای نفرات با درخواست مربی اعزام می‌شوند و نفراتی را می‌بریم که یک نفر بدون مدال نباشد. پیش‌بینی برای اینکه چه کسی مدال می‌گیرد سخت است. برای مثال برای بازی‌های آسیایی پیش‌بینی مدال دو‌رقمی داشتم اما هفت نفر چهارم شدند که با صدم ثانیه‌ها به مدال می‌رسیدند. چیزی که روی کاغذ می‌نویسیم در عمل متفاوت است. بقیه هم در حال تمرین و کارکردن هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها