|

سوءقصد دوباره به ترامپ

پلیس فدرال آمریکا و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ می‌گویند این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری در ماجرای تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف او در ایالت فلوریدا آسیب ندیده است.

سوءقصد دوباره به ترامپ

پلیس فدرال آمریکا و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ می‌گویند این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری در ماجرای تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف او در ایالت فلوریدا آسیب ندیده است. اف‌بی‌‌آی می‌گوید این تلاشی برای ترور دونالد ترامپ بوده است. جزئیات درباره این حادثه هنوز به صورت دقیق مشخص نشده اما تنها مورد قطعی این است که این نامزد جمهوری‌خواه آسیبی ندیده و حال او خوب است.

مقام‌های آمریکایی در یک نشست خبری گفتند‌ فرد مسلح در بوته‌ای در نزدیکی محل حضور ترامپ یک تفنگ جاسازی‌شده قرار داده بود و این تفنگ اینک ضبط شده است. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند‌ در بعد‌ا‌زظهر روز یکشنبه به وقت محلی، یک تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف ترامپ در پالم‌بیچ گزارش شده بود. گفته می‌شود دو نفر در بیرون این محل گلوله‌هایی شلیک کرده‌اند اما کسی در این تیراندازی آسیب ندیده است. اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای گفته است‌ تیراندازی در نزدیکی محل حضور ترامپ «ظاهرا تلاش برای ترور او» بوده است.

بر‌ اساس گزارش آسوشیتدپرس، مأموران سرویس مخفی آمریکا پس از مشاهده فردی با سلاح گرم در نزدیکی باشگاه گلف به سمت او تیراندازی کرده‌اند و البته کسی در این حادثه آسیب ندیده است. پیش از آن ستاد انتخاباتی ترامپ هم تیراندازی را تأیید کرده و بدون اشاره به جزئیات گفته بود دونالد ترامپ در امان است. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند‌ فرد مهاجم حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر با ترامپ فاصله داشته است.

سرویس مخفی آمریکا گفته در‌ حال بررسی این حادثه است که کمی پیش از ساعت دو ظهر به وقت محلی رخ داده. همچنین ترامپ ایملی را به فهرست کسانی که به او کمک مالی می‌کنند ارسال کرده و نوشته است‌ در مجاورت او صدای تیراندازی شنیده شده اما او خوب است. کاخ سفید هم اعلام کرده‌ جو بایدن و کامالا هریس، هر‌ دو در جریان این حادثه قرار گرفته‌اند و از اینکه ترامپ در سلامت به سر می‌برد، خوشحال هستند.

شبکه سی‌بی‌اس گزارش کرده‌ مأموران مخفی به سوی این مرد تیراندازی کرده و در‌حالی‌که او قصد فرار از صحنه را داشته، بازداشت شده‌ است. سی‌ان‌ان نیز به نقل از ویلیام اسنایدر، کلانتر شهرستان مارتین در فلوریدا گزارش داده مظنون دستگیر شده است.

روزنامه واشنگتن‌پست هم نوشته‌ ترامپ در زمان وقوع این حادثه در زمین گلف بازی می‌کرده است. این رسانه به نقل از دو نفر که از اتفاقات رخ‌داده مطلع هستند، گزارش داده که مأموران پلیس مخفی بلافاصله ترامپ را به اتاقی در درون باشگاه برده‌اند.

هنوز جزئیات این حادثه مشخص نشده است. حدود دو ماه پیش دونالد ترامپ در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا هدف گلوله یک مهاجم قرار گرفت و گوش او دچار جراحت سطحی شد. در جریان آن تیراندازی، مهاجم و یک نفر دیگر کشته و دو نفر هم زخمی شدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها