|

راهنمای خرید بهترین راهبند

راهبند وسیله ای می باشد در ورودی پارکینگ که وظیفه کنترل ورود و خروج خودرو را بر عهده دارد. این ابزار در دو نوع دستی و اتوماتیک موجود می باشد .

راهنمای خرید بهترین راهبند

راهبند وسیله ای می باشد در ورودی پارکینگ که وظیفه کنترل ورود و خروج خودرو را بر عهده دارد. این ابزار در دو نوع دستی و اتوماتیک موجود می باشد . مدل اتوماتیک بر اساس هیدرولیک و الکترومکانیک است که هرکدام متناسب با شرایط ورودی کاربرد دارند.

راهبند الکترومکانیک : مناسب مکان هایی با تردد پایین است و نسبت به مدل هیدرولیک ارزان تر است.

هیدرولیک : از موتور الکتریکی ، پمپ روغن ، سیلندر و محفظه روغن تشکیل شده است. در مکان هایی با تردد بالا پاسخگو است و با کارکرد زیاد مشکل داغ شدن ندارد . همچنین قیمت بالاتری نسبت به الکترومکانیک دارد.

نکات قبل از خرید راهبند

امروزه با استقبال زیاد این سیستم ، راه بند های زیادی با کیفیت و قیمت های متنوعی در بازار می باشند که باید با توجه با شرایط ورودی انتخاب شود .

در مکان هایی با نور کم که امکان برخورد خودرو با راهبند وجود دارد بهتر است از مدل LED دار استفاده شود

مورد دیگر ابعاد ورودی است و بایستی متناسب با طول درب انتخاب کنید

توجه به برند محصول از مهمترین فاکتورها هنگام خرید است . برندهای مختلفی در بازار موجود است که از سابقه و خدمات پس از فروش بهره مند هستند و  بایستی به این موضوع توجه کرد و گول ظاهر محصول با برند جدید و بی کیفیت را نخورید بنابراین پیشنهاد می شود حتما به کیفیت و برند محصول توجه نمایید.

شما همراهان می توانید در صورت خرید و نصب راهبند ، کرکره برقی و انواع جک پارکینگی به فروشگاه کیانسل رجوع نمایید.

اجزای راهبند

مرکز کنترل : یکی از قسمت های مهم این محصول مرکز کنترل است که تمام دستورات از سمت مسئول را اجرا می کند. از جمله قابلیت های این سیستم ، بسته شدن اتوماتیک ، قابلیت اتصال به کامپیوتر، اتصال چشمی ، اتصال کلید دستی ، اتصال فلاشر می باشد. 

میله یا بوم : جنس این بدنه از آلیاژ آلومینوم بوده تا وزن زیادی بر روی بدنه وارد نکند و مانع تردد خودرو ها می شود. در انواع مختلف استوانه ای ، مکعب مستطیل است .

فنر تعادل : وظیفه اصلی این قطعه تعادل در کل راهبند است و با توجه به ابعاد راه بند و طول بازو ، فنر تعادل مناسب باید استفاده شود. معمولا دارای دو فنر است که مانع فشار بر روی موتور می شوند.

سیستم محرک : حرکت راهبند از طریق سیستم مدیریت انجام می شود که تنها با یک دکمه میله بالا و پایین شده و سرعت حرکت بالایی دارد.

کلید خلاص کن : هنگام قطعی برق استفاده شده و با چرخاندن قطعه بازو خلاص می شود و به صورت دستی حرکت می کند.

 

رااهبند

 

انواع راهبند اتوماتیک

راه بند در انواع مختلفی در بازار موجود است که بسته به نوع کاربری و شرایط ورودی انتخاب می شود. به طور مثال در مکان هایی با طول ورودی بلند راهبند بلند مناسب است و در ورودی های کوچک مدل کوتاهتر نصب می شود. همچنین در ساختمان هایی با ورودی های فوق عریض می بایست از دو بازو یکی در چپ و یکی در سمت راست استفاده کرد. مدلی دیگر از این وسیله وجود دارد که اتوماتیک نبوده و به جای میله زنجیر دارد. همچنین در انواع مختلف : راهبند ستونی ، مدل بازویی ، نیزه ای ، مدل کشویی ، نفررو و مدل بلوکر تولید می شوند.

راه بند ستونی

 در مکان هایی با امنیت بالا استفاده می شود و داخل زمین قرار می گیرد عملکرد آن به این صورت است که هنگام عبور و مرور خودرو این استوانه فولادی به سمت بالا و پایین حرکت می کند و تمام دستورات را از مدار فرمان که در اتاق کنترل قرار دارد دریافت و اجرا می کند.

یک راه بند ستونی از استوانه متحرک ، مدار فرمان ، سیستم محرک و محفظه قرارگیری قطعات تشکیل شده است . همچنین در مکان هایی که زیبایی فضا اهمیت دارد نیز استفاده از این مدل بسیار مناسب است.

از نکات مهم هنگام خرید این استوانه فولادی : برند محصول ، ارتفاع راهبند ، ظاهر ، مقاوم در برابر ضربه و شکست می باشد.

راهبند بازویی

 از پرکاربردترین مدل راهبند است که در دو مدل بازوی ساده و بازوی شکسته و با طول های 2 ، 3 ، 4 و 6 متری ارائه می شود.

مشخصات :

  • مناسب برای مکان هایی با تردد بالا مانند مجتمع های تجاری و اداری

  • قیمت مناسب

  • نصب آسان

  • عمر طولانی راه بند

  • با ارتفاع 1170میلی متر ، راننده خودرو دید مناسبی خواهد داشت

مزایای نصب راه بند

  • یکی از مهمترین مزایای استفاده از سیستم های حفاظتی ورودی ، امنیت آن می باشد چرا که تردد خودرو کنترل شده و از ورود افراد ناشناس بدون مجوز ورود ، جلوگیری می شود.

  • امروز با نصب راهبند برای ورود به مجتمع دیگر نیاز به باز کردن دستی ورودی نیست و به صورت خودکار باز می شود

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها