|

کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا:

پیش‌بینی می‌شود احتمالا ۵ لیست از طیف‌های مختلف اصولگرایی بیرون بیاید

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره رقابت انتخاباتی میان اصولگرایان گفت: رقابت در جریان اصولگرایی وجود دارد و احتمال اینکه 5 لیست از طیف‌های مختلف اصولگرایی خارج شود، پیش‌بینی می‌شود. ائتلاف و وحدت دو مقوله‌ای هستند که هر کدام اختلافاتی دارند و یکی مجموعه نزدیک پایداری با عناوین مختلف است. این‌ها ممکن است در اصول با هم وحدت داشته باشند اما در کسب قدرت با هم رقابت دارند و نتیجه این رقابت چند لیست از دل اصولگرایان است. بعید می‌دانم مردم تهران به یک لیست رأی دهند. تجربه نشان داده کسانیکه رأی می‌دهند، لیست‌های مختلف را بررسی می‌کنند. به این خاطر شکسته شدن آرا بعید نیست.

پیش‌بینی می‌شود احتمالا ۵ لیست از طیف‌های مختلف اصولگرایی بیرون بیاید

به گزارش شبکه شرق، با به حاشیه رفتن اصلاح طلبان و میانه رو‌ها در انتخابات، دعوای سیاسی به میان اصولگرایان رفت و حالا شاهد رقابت میان کسانی هستیم که زمانی جبهه‌ای متحد، مقابل اصلاح طلبان بودند. شورای وحدت، شریان، ائتلاف و... بخشی از این تضاد‌ها هستند که نمی‌توان به آن‌ها نوظهور گفت زیرا وجود چنین تضا‌هایی از سال‌های قبل هم احساس می‌شد اما اکنون شاهد بروز آن‌ها هستیم.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره رقابت انتخاباتی میان اصولگرایان گفت: رقابت در جریان اصولگرایی وجود دارد و احتمال اینکه 5 لیست از طیف‌های مختلف اصولگرایی خارج شود، پیش‌بینی می‌شود. ائتلاف و وحدت دو مقوله‌ای هستند که هر کدام اختلافاتی دارند و یکی مجموعه نزدیک پایداری با عناوین مختلف است. این‌ها ممکن است در اصول با هم وحدت داشته باشند اما در کسب قدرت با هم رقابت دارند و نتیجه این رقابت چند لیست از دل اصولگرایان است. بعید می‌دانم مردم تهران به یک لیست رأی دهند. تجربه نشان داده کسانیکه رأی می‌دهند، لیست‌های مختلف را بررسی می‌کنند. به این خاطر شکسته شدن آرا بعید نیست.

وی در ادامه درباره تفاوت‌های سیاسی میان جریانات اصولگرا بیان کرد: مشی سیاسی جریانات اصولگرایان متفاوت است. برخی دنبال حکومت اسلامی‌اند؛ قالیباف دنبال جمهوریت است. این جریانات در مبانی مشی سیاسی متفاوت هستند اما اینکه همه این‌ها در مسیر حاکمیت انقلاب بر کشور همفکر هستند. جریانات سیاسی در یک خطای محاسباتی قرار دارند و هر کسی فکر می‌کند که بتواند رأی اکثریت را بیاورد در حالیکه پیروزی ملت زمانیست که مشارکت حداکثری اتفاق بیوفتد و ملت به جای جریانات سیاسی پیروز باشند. من این توصیه را به جریانات سیاسی دارم که به جای کسب قدرت به کسب اعتماد مردم فکر کنند.

او افزود: من در جریان‌های اصولگرایان، رقابت را اصل می‌دانم وگرنه اختلاف و تضادی در آن‌ها وجود ندارد و همه از یک سرچشمه منشأ می‌گیرند. در مشی سیاسی و کسب قدرت با هم رقابت می‌کنند و بعید می‌دانم که به عنوان جریان‌های سیاسی متفاوت در افکار عمومی شکل بگیرند.

کنعانی مقدم درباره رقابت نهایی میان دو طیف شورای وحدت و طرفداران رئیسی در جبهه اصولگرایی گفت: در حال حاضر لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت و بعد شریان و پایداری مطرح هستند. در مجموعه‌هایی که فعلا فعال هستند، در راسشان شورای وحدت و شورای ائتلاف هستند. جریان شریان بیشتر دنبال مدافعان رئیسی و دولت است. شریان وزنی ندارد اما با توجه به اینکه بخشی از دولت از آن‌ها طرفداری می‌کند، در نتیجه انتخابات شورای وحدت و ائتلاف تأثیر می‌گذارند.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها