|

در حال به روزرسانی؛

پیام رهبری در پی شهادت هنیه/ وزیر جنگ اسراییل: به دنبال جنگ با هیچ کس نیستیم/ بیانیه سپاه و حماس در مورد انتقام/ اعتصاب در فلسطین/ پزشکیان: اسراییل را پشیمان خواهیم کرد/ واکنش‌های داخلی و بین‌المللی به ترور هنیه/ هشدار دادستانی/ ۳ روز عزای عمومی در ایرا

«اسماعیل هنیه» در تهران ترور شد.

 پیام رهبری در پی شهادت هنیه/ وزیر جنگ اسراییل: به دنبال جنگ با هیچ کس نیستیم/ بیانیه سپاه  و حماس در مورد انتقام/ اعتصاب در فلسطین/ پزشکیان: اسراییل را پشیمان خواهیم کرد/ واکنش‌های داخلی و بین‌المللی به ترور هنیه/ هشدار دادستانی/ ۳ روز عزای عمومی در ایرا

به گزارش شبکه شرق، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس؛ فردا پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می‌شود.

 

تکذیب ادعای حمله اسراییل به دمشق

۱۵:۴۰- بنابر اعلام خبرنگار تسنیم در دمشق ادعای مطرح شده در برخی شبکه های اجتماعی و مجازی در مورد حمله رژیم اسراییل به منطقه زینبیه دمشق صحت ندارد.

 

تصویری از اسماعیل هنیه در جلسه امروز هیات دولت

5102594

 

اولین واکنش سپاه

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: «اسماعیل هنیه در تهران، به شهادت رسید.»

صبح امروز «چهارشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۳»، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای، از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران خبر داد و اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او، بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، به شهادت رسیدند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعیه‌ای، از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او بر اثر اصابت و هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دکتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او، بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، به شهادت رسیدند.»

متن اطلاعیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران، مورد اصابت قرار گرفته است که و در پی این حادثه، ایشان و یک نفر از محافظین او به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

 

 

تسنیم: اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد. شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید. بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و بزودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

 

دومین اطلاعیه سپاه

سپاه پاسداران: بی‌تردید جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت مواجه خواهد شد

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای شماره ۲ اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا

در بخشی از این بیانیه آمده: «بی تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های "شهید القدس" دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالیقدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می‌رساند، برنامه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی" اطلاع رسانی خواهد شد.»

 

پیام رهبری در پی شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

رهبری همچنین در پیامی متذکر شدند: رژیم صهیونی زمینه‌ مجازاتی سخت را برای خود فراهم ساخت.

 

تمام پروازها از اراضی اشغالی و به مقصد این منطقه لغو شد

 

۱۳:۱۸ - اسرائیل تاکنون به صورت رسمی به ترور «اسماعیل هنیه» اعتراف نکرده است، اما به نوشته وب‌سایت شبکه «العربیه»، دفتر رسانه‌ای اسرائیل، ساعاتی پیش، با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصویر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، اعلام کرد که «از شر او خلاص شدیم.» دفتر رسانه‌ای اسرائیل اما این پیام را دقایقی پس از انتشار حذف کرد.»/مهر

 

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسراییل مدعی شد این رژیم به دنبال جنگ با هیچ کسی نیست اما برای تمامی سناریوها آماده می‌شود./ ایسنا

 

پزشکیان: اسرائیل را اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهیم کرد

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پرقدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود.جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

 

 

هشدار دادستانی در پی شهادت هنیه

در پی انجام یک حمله تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش شد، دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌ای از فعالان رسانه‌ای و مجازی کشور خواست از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، پرهیز کنند.براساس این اطلاعیه به دستگاه‌های ذیربط دستور داده شده است ضمن رصد فضای مجازی، رسانه‌ها و یا افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی یا برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی شوند.در اطلاعیه دادستانی کل کشور تاکید شده است، افرادی که با اظهارات غیرمسئولانه با انتشار محتوای خلاف واقع، نشر اکاذیب و توهین اقدام به بر هم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون اقدام خواهد شد.

 

واکنش علی ربیعی به ترور

photo_2024-07-31_11-03-35

برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره ترور اسماعیل هنیه

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهید ⁧هنیه⁩ و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

 

 

واکنش‌های داخلی به ترور اسماعیل هنیه

«محسن رضایی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به ترور «اسماعیل هنیه»، با انتشار پیامی، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی که منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شد، تاکید کرد: «اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.» 

متن پیام «محسن رضایی» در پی شهادت «اسماعیل هنیه» به این شرح است: 

«شهادت انسان آزاده، مومن و رهبر سرافراز ملت فلسطین، اسماعیل هنیه را به همه آزادگان عالم به ویژه ملت قهرمان فلسطین تسلیت می‌گویم. این شهادت سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین‌المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است. 

چه احمق هستند آنها که فکر می‌کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آنها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست‌ناپذیر فلسطین جبران کند. اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.»

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهید اسماعیل هنیه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: رحمت خدا بر رهبر شجاع مقاومت فلسطینی، مجاهد نستوه و مربی حکیم، حافظ کرامت ملت مبارز فلسطین و پاسبان ارزش‌های اسلامی، شهید القدس حاج اسماعیل هنیه.

در بخشی از پیام حجت‌الاسلام سید حسن خمینی آماده است: خبر ترور برادر مجاهد شهید اسماعیل هنیه و یکی از محافظان ایشان در تهران، تکان‌دهنده بود. شکست‌های پی‌درپی دشمن صهیونیستی در ۳۰۰ روز اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، چهره خشن و پلشت این رژیم را که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست» است، بیش از قبل نشان داده است.

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیام تسلیت صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: این اقدام مذبوحانه مبتنی بر اهدافی شوم از جمله بحران آفرینی جدید در سطح منطقه و به چالش کشیدن مناسبات منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این مقطع زمانی به ویژه در آغاز به کار «دولت وفاق ملی» بوده است.

محمدجواد ظریف نوشت: در حالی‌که جهان در سکوت نظاره گر نسل کشی اسرائیل و اقدامات مکرر تروریستی و تجاوزگرانه آن رژیم است، نتانیاهو منطقه و جهان را به سوی پرتگاه فاجعه پیش می برد، درست در روز تحلیف رئیس جمهور پزشکیان، که مردم ایران، منطقه و جهان را به صلح و آرامش و همدلی فرا می‌خواند.

در بخشی از پیام سعید جلیلی در پی شهادت هنیه آمده است: بدون شک خون اسماعیل هنیه در امتداد شهدای بزرگ فلسطین از عزاالدین قسام، شیخ احمد یاسین و اسماعیل رنتیسی و فتحی شقاقی تا چهل هزار شهید ده ماه اخیر غزه، مهر پایانی است بر عمر رژیم جنایتکار، اشغالگر و جعلی رژیم صهیونیستی که با یاری خداوند رسوایی هرچه بیشتر و افول سریع‌تر قدرت‌های حامی او بویژه رژیم آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

در بخشی از پیام احمد وحیدی، وزیر کشور آمده است: اینجانب شهادت فرزند برومند راه مقاومت آقای اسماعیل هنیه را به ملت مظلوم فلسطین و تمامی حق طلبان و مظلومان جهان تسلیت می‌گویم و بی تردید رژیم صهیونیستی با این اقدامات تروریستی و جنایتکارانه، خود را به سقوط نهایی نزدیک‌تر نموده و هلاکت قطعی و نفرت عمومی جهانیان را علیه خود بیشتر می‌کند.

سید محمد خاتمی: از خداوند منان می خواهم که خون پاک این شهید همچون زندگی سرشار از مبارزه اش عاملی باشد در جهت رهائی هرچه زودتر مردم مظلوم فلسطین بخصوص مظلومان غزّه.

علی لاریجانی: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد. البته با اقدامات متقابل در این مسیر نیز نه تنها از این بن بست راهبردی – امنیتی خارج نمی‌شود بلکه در گرداب جدیدی گرفتار می‌گردد. 

سید عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: بدون تردید رژیم اشغالگر تاوان سختی پس خواهد داد.

حسن روحانی در پیامی نوشت:  رژیم غاصب دقیقاً در چنین مقاطعی چالش‌هایی را به وجود می‌آورد تا مانع گشایش‌هایی شود که می‌تواند مسیر پیشرفت ایران و تعاملات سازنده را فراهم کند راه مقابله با این توطئه، پرهیز از شعارهای ناصواب و باور به درایت ارکان نظام در هر نوع پاسخ و واکنش است

 

فراخوان اعتصاب و اعتراضات سراسری به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

در پی اعلام خبر ترور «اسماعیل هنیه» در تهران و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، فراخوان‌هایی برای اعتصاب عمومی در سراسر فلسطین صادر شده است.

 

 

گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم این کشور خواستند تا تظاهرات اعتراض‌آمیز و افزایش تنش با اسرائیل را در تمامی مناطق فلسطین در دستورکار خود قرار دهند. 

به نقل از شبکه خبری قدس، در پی شهادت «اسماعیل هنیه» رهبر دفتر سیاسی جنبش حماس، گروه‌های مقاومت از مردم فلسطین خواسته‌اند تا تظاهرات خشمگینانه و اعتراض آمیز خود و افزایش تنش با اسرائیل در تمامی مناطق فلسطین را بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» در دستورکار خود قرار دهند.

 

 

اسرائیل مسئولیت ترور اسماعیل هنیه را پذیرفت؟

به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل در واکنش به انتشار گزارش‌هایی در خصوص ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، به شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان» اعلام کرد که به گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های خارجی، هیچ واکنشی نخواهد داشت.

«عمیحای الیاهو» وزیر افراطی کابینه اسرائیل، در واکنش به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت که «این روشی درست برای پاکسازی دنیا است.»

او گفت: «مرگ هنیه، دنیا را اندکی بهبود می‌بخشد و دیگر توافق‌های سازش موهوم و ترحم به این افراد که باید بمیرند، در کار نخواهد بود.»

 

 

در پی ترور هنیه، نتانیاهو نشست امنیتی برگزار می‌کند

رادیو ارتش اسراییل گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ظهر امروز در پی اعلام خبر ترور اسماعیل هنیه نشست‌های امنیتی برگزار می‌کند.

صبح امروز نهاد رادیو و تلویزیون رژیم اسراییل گزارش داد، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از وزرای کابینه این رژیم خواسته درباره ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان ندهند.

 

 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «شهادت برادر مجاهد «اسماعیل هنیه» در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملت‌ها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: «بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم اسرائیل و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران اسرائیل سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: «شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.»

 

همچنین وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای یادآور شد: این اقدام تروریستی نه تنها نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، بلکه تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

 

بیانیه حماس درباره ترور «اسماعیل هنیه»

«حماس» بیانیه‌ای را در مورد شهادت «اسماعیل هنیه» و ترور رئیس دفتر سیاسی این گروه در تهران، منتشر کرد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام کرد و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

حماس در این بیانیه اعلام کرد که ««اسماعیل هنیه، رئیس جنبش حماس در یک حمله بزدلانه تروریستی، در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید ایران به شهادت رسید.»

«موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که «این ترور بزدلانه بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

 

 

واکنش آمریکا به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

کاخ سفید اعلام کرد که از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس مطلع شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، مطلع شده، اما فعلا از اظهارنظر بیشتر خودداری می‌کند.

 

پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع خواهد شد

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در تهران برگزار خواهد شد.‌‌‌‌‌‌‌این مراسم احتمالاً فردا برگزار می‌شود. همچنین گفته شده امروز چهارشنبه ساعت ۱۷ تجمعی در محکومیت این اقدام تجمعی در میدان فلسطین برگزار خواهد شد.

 

دولت جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را داغدار کرد. این ترور برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی اضافه کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز به‌کار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و مهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آئین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آن‌را نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در کره زمین از شرارت‌های این غده فاسد و اصلاح‌ناپذیر می‌داند.

دولت جمهوری اسلامی ایران با تسلیت شهادت مجاهد و رهبر بزرگ جبهه مقاومت جناب اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم غیور و مظلوم فلسطین و همه امت اسلامی و محور مقاومت، همه دولت‌های مستقل و شخصیت‌های آزاداندیش و شرافتمند را به مقابله با باند جنایتکار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی فرا می‌خواند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند.

 

 

واکنش‌های بین‌المللی به ترور اسماعیل هنیه چه بود؟

«لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را شدیداً محکوم می‌کند.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را «غمی بزرگ برای امت و در عین حال نویدی برای ازبین رفتن رژیم صهیونیستی» توصیف کرد.

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در خصوص ترور اسماعیل هنیه گفت: به شدت ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این اقدام یک حرکت خطرناک به شمار می‌رود.

به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران را «نفرت‌انگیز» خواند و آن را محکوم کرد.

«سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس، ضمن محکومیت شدید این عملیات مجرمانه، بار دیگر از جامعه بین المللی خواست این رژیم غاصب را بازدارد. رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان خواستار رحمت برای شهید فقید هنیه و عزم برای برادران و رفقای او در تداوم مسیر شهادت تا تحقق پیروزی برای قضیه عادلانه فلسطین شد.

عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه گفت: پدرم به آرزویش رسید. ما در انقلاب و مبارزه مستمر علیه دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبران به پایان نمی‌رسد.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یک «قتل سیاسی» کاملاً غیرقابل‌قبول است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در عین محکومیت شدید اقدام اسراییل علیه اسماعیل هنیه، از مردم فلسطین خواست تا در برابر صهیونیست‌ها وحدت و صبر داشته باشند.

عروس اسماعیل هنیه با انتشار یک ویدئو بعد از شهادت وی: ما با قلب‌هایی راضی از قضا و قدر الهی شهادت مردی را تسلیت می‌گوئیم که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. ایشان مانند یک پدر و نور چشم برای ما بودند. هنیه به فوج مجاهدین و صادقین و خون‌های پاک پیوست. وی یک فرمانده بزرگ و قهرمان بود. ما چیزی جز رضای خدا بر زبان نمی‌آوریم. خداوند به ما برای صبر در این مصیبت اجر دهد. این دنیا فانی است و دیدار ما ان شاء الله در بهشت خواهد بود. خداحافظ ای رهبر امت.

جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، یک جنایت تروریستی و نقض صریح قوانین بین‌الملل است.

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش اقدامی بزدلانه است و قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گردان‌های قسام در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کردند: عملیات جنایتکارانه ترور فرمانده هنیه در قلب پایتخت ایران یک واقعه خطرناک به شمار می‌رود که نبرد را وارد ابعاد جدیدی می‌کند.

این گردان‌ها تاکید کردند: ترور هنیه پیامدهای زیادی برای منطقه به دنبال خواهد داشت. دشمن صهیونیستی در محاسبات خود برای گسترش دایره جنگ و نقض حاکمیت کشورها اشتباه کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که «ترور ناجوان‌مردانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به‌شدت محکوم می‌کنم.»

وی تاکید کرد که «هدف از این ترور حقیرانه، تعطیلی و حذف قضیه فلسطین، مقاومت شکوهمند غزه و مبارزه عادلانه ملت فلسطین و تضعیف روحیه و ایجاد ترس و وحشت در میان آنان است.»

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی دست به یک جنایت دیگر از طریق اقدام تروریستی در تهران زد که در نهایت باعث شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شد. 

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دمشق این تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی و نقض خطرناک حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه اردن با شدیدترین عبارات اقدام تروریستی رژیم اسراییل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد. این وزارت‌خانه ترور را نقض قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی و جنایتی تنش‌زا خواند که باعث افزایش تنش و هرج و مرج در منطقه می‌شود. وزارت خارجه اردن تاکید کرد که جامعه بین‌الملل باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد و اقدامات فوری برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ممانعت از اقدامات غیرقانونی این رژیم انجام دهد.

مصر، عراق، عمان و پاکستان ترور هنیه را محکوم کردند.

الحشد الشعبی عراق در واکنش به حمله عصر سه‌شنبه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به پایگاه‌هایی در استان بابل، ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی تلاش‌ها برای اخراج نظامیان بیگانه از خاک عراق، همزمانی آن با ترور اسماعیل هنیه را نشان‌دهنده طرح دشمن برای گسترش جنگ دانست.

 

این خبر در حال به‌روزرسانی است...

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها