|

ونزوئلا و اعتراضات خیابانی

مادورو دسترسی به ایکس را مسدود کرد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

مادورو دسترسی به ایکس را مسدود کرد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 سری به المپیک پاریس و مسابقه دوی ۲۰۰ متر می‌زنیم. سپس به وین و جشن خیابانی هواداران تیلور سوئیفت می‌رویم. در آخر هم علت ممنوعیت ایکس در ونزوئلا را بررسی می کنیم.

 

المپیک پاریس؛ قهرمان آمریکا با کووید برنز گرفت!

نوح لایلز آمریکایی نامزد دریافت طلای دوی ۲۰۰ متر المپیک پاریس بود. پس از پایان مسابقه سوم شد و با ویلچر پیست مسابقات را ترک کرد. او نمی‌توانست به درستی نفس بکشد و سرپا باشد.

این آمریکایی فاش کرد روز سه‌شنبه تست کووید داده و مثبت شده است. اما ترجیح داده از مسابقات انصراف ندهد، شاید یک طلای دیگر برای آمریکا صید کند. اما طلایش برنز شد.

او با علائمی نظیر گلودرد و تب و لرز از خواب بیدار شده و خود را در اتاقی در دهکده قرنطینه کرده است. لایلز روز پنجشنبه طلا را به رقیب بوتسوانایی و نقره را به رقیب آمریکایی خود باخت.

 

لغو کنسرت سوئیفت؛ جشن خیابانی وینی‌ها

پس از لغو سه اجرای خواننده محبوب و مشهور آمریکایی، تیلور سوئیفت در وین پایتخت اتریش، هواداران او بی‌کار ننشستند و به خیابان‌های شهر آمدند و دور هم جمع شدند.

آنها ترانه‌های سوئیفت را یک صدا باهم تکرار کردند. دستبندهای هواداری این خواننده را به درختان آویختند و حتی برخی غذا و نوشیدنی رایگان توزیع کردند.

کشف یک عملیات تروریستی احتمالی در وین سه شب اجرای سوئیفت را لغو کرد. وین شهری است که به موسیقی کلاسیک شناخته می‌شود، اما واکنش وینی‌ها به موسیقی پاپ هم جالب است.

 

آفریقا؛ شیوع آبله میمونی در سراسر قاره

مرکز کنترل بیماری‌های واگیر در قاره آفریقا درباره گسترش نمونه‌های ابتلا به آبله میمونی هشدار می‌دهد. طی یک سال گذشته تعداد مبتلایان ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

کارشناسان از اعضای اتحادیه آفریقا درخواست کرده اند برای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری واکنش فعال داشته باشند و دست کم مرزهای خود را کنترل کنند.

۱۶ کشور عضو اتحادیه آفریقا بروز آبله میمونی را گزارش کرده اند. کنگو بیشترین مبتلا و بیشترین فوتی را دارد. ایجاد تاول‌های پوستی دردناک، تب و بدن درد از علائم این بیماری ویروسی است.

 

آمریکا؛ نخستین پاندا وارد کالیفرنیا شد

کالیفرنیایی‌ها برای ورود نخستین پاندا به ایالت خود جشن گرفته اند. فرماندار هم روز پاندا را در تقویم کالیفرنیایی‌ها قرار داده است. این پانداها قرار است تنش میان چین و آمریکا را کاهش دهند.

زوج پانداها از چین آمده اند و نامشان یون چوان و ژین بائو است. آنها به باغ‌وحشی در سن دیه‌گو می‌روند. مردم برای دیدن آنها صف کشیده اند و خیابان‌ها ترافیک شده است.

از دهه ۷۰ میلادی چینی‌ها با دیپلماسی پاندا بخشی از روابط سیاسی و غیر سیاسی خود را با ایالات متحده پیش برده اند. نخستین پانداها وارد واشنگتن شدند.

 

ونزوئلا؛ ممنوعیت ۱۰ روزه ایکس به دستور مادورو

رئیس‌جمهور ونزوئلا معتقد است ناآرامی‌‌ها و اعتراضات خیابانی کشورش زیر سر پلتفرم اجتماعی ایکس و ایلان ماسک است. او برای آرام کردن فضا به مدت ۱۰ روز ایکس را مسدود کرده است.

مادورو همچنین ماسک را به نفرت‌پراکنی در ایکس علیه ونزوئلا متهم می‌کند. ماسک در پستی در ایکس نوشته بود: شرم بر دیکتاتور مادورو!

انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا با نتیجه همیشگی پیروزی مادور به پایان رسید و خشم مخالفان را در پی داشت. آنها برای اعتراض به خیابان آمده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها