|

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی:

شناسه‌دار کردن واحدهای گلخانه‌ای از اولویت‌های کاری معاونت‌ باغبانی

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت‌ تبیین مستند سازی فعالیت‌های کاشت و برداشت محصولات گلخانه‌ای در استان‌ها اشاره کرد و گفت: بناست همه واحدهای گلخانه‌ای کدشناسایی فنی دریافت و در آینده نزدیک قابلیت ردیابی تا مبادی تولید را داشته باشند

شناسه‌دار کردن واحدهای گلخانه‌ای از اولویت‌های کاری معاونت‌ باغبانی

به گزارش شرق، الهام فتاحی‌فر در نشست بررسی وضعیت روند ثبت اطلاعات واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی در سامانه سانکا اظهار کرد: در راستای توسعه گلخانه‌ها و افزایش تولیدات در کشور همچنین برنامه ریزی برای احصای مشکلات این بخش در فرآیند صدور پروانه واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی مسائل به صورت حضوری در استان‌ها پیگیری می‌شود. 

وی با بیان اینکه با حضور در استان‌ها مسائل و مشکلات از نزدیک رصد و احصا می‌شود افزود: این مهم با برنامه‌های مدون در دستور رفع و پیگیری قرار می‌گیرد. 

 

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: این اقدامات گامی است تا به هدف گذاری در برنامه هفتم توسعه در حوزه تولیدات محصولات گلخانه‌ای دست یابیم. 

وی بر ضرورت‌ تبیین مستند سازی فعالیت‌های کاشت و برداشت محصولات گلخانه‌ای در استان‌ها اشاره کرد و گفت: بناست همه واحدهای گلخانه‌ای کدشناسایی فنی دریافت و در آینده نزدیک قابلیت ردیابی تا مبادی تولید را داشته باشند. 

فتاحی‌فر تصریح کرد: یکی از اهداف آتی این مهم نیز ارائه خدمات هدفمند در بخش واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی است که بر اساس مستندات و رتبه بندی تولیدکننده صورت گیرد. 

وی در پایان تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای تولیدات گلخانه‌ای از نظر کمی و کیفی است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها