|

امام‌ جمعه شهر امید:

‌مراقبت کنیم محرم زمینه همدلی شود

حجت‌الاسلام منصف، امام جمعه شهر امید، در آغاز خطبه‌های دوم نماز، با ذکر این جمله که امروز پیش از بیان خطبه، ضرورت دارد این تریبون صدای مردم و در اختیار صاحبان اصلی آن باشد تا بدون لکنت و ترس حرفشان را بزنند، از یکی از نمازگزاران معترض، برای حضور در پشت تریبون نماز جمعه و بیان صحبت دعوت کرد.

حجت‌الاسلام منصف، امام جمعه شهر امید، در آغاز خطبه‌های دوم نماز، با ذکر این جمله که امروز پیش از بیان خطبه، ضرورت دارد این تریبون صدای مردم و در اختیار صاحبان اصلی آن باشد تا بدون لکنت و ترس حرفشان را بزنند، از یکی از نمازگزاران معترض، برای حضور در پشت تریبون نماز جمعه و بیان صحبت دعوت کرد. وی همچنین خطاب به صداوسیمای شهر امید تصریح کرد: همچنان‌که مراسم نماز و خطبه‌ها پوشش داده می‌شود، بیانات این شهروند محترم نیز بدون اعمالِ تعدیل پخش شود.‌‌حسین شریعتی که با صلوات مکرر حاضران در طول صحبت تشویق می‌شد، در بخشی از سخنان خود گفت: به‌عنوان یک فرزند جانباز دفاع مقدس و کسی که همیشه دلسوز و پای کار این انقلاب بوده‌ام، عرض می‌کنم وضعیت امروز کشور شایسته این مردم نیست. از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهیم بعد از گذشت یک‌ سال وزرا و مقاماتی که خودشان را به خواب زده‌اند یا به جای پرداختن به اولویت‌های ضروری و کار واقعی همچنان مشغول مصاحبه و دادن وعده‌های بی‌پشتوانه هستند، برکنار کنند. کشور با شعار اداره نمی‌شود. آقای رئیس‌جمهور مردم امید داشتند و دارند که کاری بشود، اگر این امیدشان پاسخ نگیرد، هشدار می‌دهم موج سرخوردگی می‌رسد. آقای وزیر شهرسازی را که از آرامش در بازار مسکن می‌گویند بیاورید تا واقعیت را نشانشان دهیم، پس چه شد قرار بود قیمت کالاها به قیمت سال گذشته باشد؟ توقع نداشتیم سرمایه‌های کوچکمان در بورس یک‌شبه برگردد، اما یک‌ سال گذشته و هر روز این سرمایه‌ها کم و کمتر می‌شود. مردم زیر بار فشار گرانی کمر خم کرده‌اند، مسئولان در انجام وظایف و تکالیف قانونی‌شان اهمال می‌کنند و بعد همه در کشور بسیج شده‌اند تا مراقب اجرای قانون حجاب باشند. کسی منکر اجرای قانون نیست، اما قرار بود تولید کارخانه‌ها بیشتر شود، نه اینکه دوقطبی‌ها و تنش‌های جدید در جامعه تولید شوند.

تصور می‌کردیم در این شرایط که بار اصلی تحمل سختی‌های اقتصادی بر دوش مردم است، فضای کشور حداقل آرام و بی‌حاشیه و بدون التهاب خواهد بود. آقای رئیس‌جمهور ضمن اینکه حضور همیشگی‌تان در میان مردم قابل تقدیر است، به‌عنوان یکی از همین مردم و دوستدارتان عرض می‌کنم این در میانِ مردم بودنتان باید به دردِ مردم بخورد. لطفا همچنان‌که یک بار عمل کردید رودربایستی را کنار بگذارید، از وزرا و نیروهای کاربلد و دلسوز استفاده کنید. دوره مسئولیت زود می‌گذرد و اگر دیر شود، جبران خسارت سخت خواهد بود.‌حجت‌الاسلام منصف پس از پایان این سخنان گفت: از بیان مؤدبانه و دلسوزانه دغدغه‌های برادر عزیزم سپاسگزارم، امیدوارم مسئولان محترم توجه کنند، اینکه بین دغدغه‌ها و مشکلات مردم و ذهنیت مسئولان از یک طرف و از طرف دیگر بین حرف و عمل مسئولان فاصله بیفتد، همان نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب هم تذکر دادند و باید چاره‌اندیشی جدی کرد. بی‌توجهی بنده و امثال بنده به موضوعات اساسی و اولویت‌های کشور و پرداختن به موضوعات دیگر همان چیزی است که باعث می‌شود مردم احساس بی‌پناهی کنند.‌از همه دلسوزان و علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی می‌خواهم و تذکر می‌دهم که نگذارند عده‌ای اندک و تندرو زمینه تبدیل شهروندان به رعایا را فراهم کنند.‌لازم است سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع امامان جمعه کشور نصب‌العین همه مقامات و مسئولان باشد. از مردم هم می‌خواهم هرجا برخلاف این توصیه‌ها عمل کردیم بدون اغماض و ترس و لکنت تذکر جدی بدهند.‌امام جمعه شهر امید در پایان خطبه‌های نماز، با اشاره به آغاز ماه محرم و لزوم یادآوری همیشگیِ هدف اصلی و پیامِ قیام عاشورا گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) یعنی اول پیرو آزادگی بودن، عزادارِ سرور آزادگان جهان بودن یعنی برای زنده‌ماندن و زندگی این دنیا، تن به هر ذلت ندادن. و در آخر مراقبت کنیم ایام محرم به زمینه همدلی و وحدت تبدیل شود.‌از خداوند بزرگ توفیقمان در خدمتگزاری به این مردم صبور و نجیب و همچنین خدمتگزاری واقعی به آزادی، حقیقت و عدالت را خواستارم. خودم و شما را به مدارا، رحم و مروت و انصاف با یکدیگر توصیه می‌کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها