|

یک‌سوم لاتین‌تبارهای آمریکا از بایدن یا ترامپ حمایت می‌کنند

موضع تعیین‌کننده لاتین‌تبارها در انتخابات ۲۰۲۴

نتایج یک نظرسنجی ملی در آمریکا نشان می‌دهد ۳۳ درصد از لاتین‌تبارها از بایدن یا ترامپ حمایت می‌کنند، ۱۶ درصد بلاتکلیف هستند و ۱۳ درصد به رابرت اف. کندی جونیور رأی می‌دهند. دموکرات‌ها، چهره‌های مستقل و جمهوری‌خواهان پیش از آغاز انتخابات ۲۰۲۴ در یک مورد اشتراک دارند؛ همگی به دنبال جلب رأی لاتین‌تبارها هستند.

موضع تعیین‌کننده لاتین‌تبارها  در  انتخابات ۲۰۲۴

نتایج یک نظرسنجی ملی در آمریکا نشان می‌دهد ۳۳ درصد از لاتین‌تبارها از بایدن یا ترامپ حمایت می‌کنند، ۱۶ درصد بلاتکلیف هستند و ۱۳ درصد به رابرت اف. کندی جونیور رأی می‌دهند. دموکرات‌ها، چهره‌های مستقل و جمهوری‌خواهان پیش از آغاز انتخابات ۲۰۲۴ در یک مورد اشتراک دارند؛ همگی به دنبال جلب رأی لاتین‌تبارها هستند.

جیمی فلورز، مدیر اسپانیایی‌زبان ارتباطات و اطلاع‌رسانی کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌گوید: «رأی لاتین‌تبارها در سال ۲۰۲۴ بیش از همیشه حائز اهمیت است‌». بر اساس آمار، اسپانیایی‌زبان‌ها یا آمریکایی‌های لاتین حدود ۱۹.۱ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. تعداد لاتین‌تبارها در حال حاضر از سیاه‌پوستان آمریکایی -‌به‌عنوان بزرگ‌ترین گروه اقلیت در آمریکا- بیشتر است.

رافائل کولازو، مدیر صندوق اقدام یونیدوس‌آس، به اپک‌تایمز گفت: «رأی لاتین‌تبارها در تعیین برنده کاخ سفید و اکثریت کنگره حائز اهمیت خواهد بود‌‌». لاتین‌تبارها در ماه می به‌طور رسمی از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، حمایت کردند. چپ‌گراها و راست‌گراها می‌گویند لاتین‌تبارها در انتخابات گذشته نادیده گرفته شدند، اما در سال ۲۰۲۴، همه به دنبال جلب رأی لاتین‌تبارها هستند. به گفته ناظرانی که با اپک‌تایمز صحبت کرده‌اند، لاتین‌تبارها دوست دارند به نامزدهایی رأی بدهند که نشان می‌دهند آنها می‌توانند زندگی متفاوتی داشته باشند.

گزارش مؤسسه تحقیقاتی پیو در ماه آوریل نشان می‌دهد‌ لاتین‌تبارها ۱۳ درصد از رأی‌دهندگان واجد شرایط انتخابات ۲۰۲۴ را شامل می‌شوند. تعداد آنها در مقایسه با آمار چهار‌درصدی سال ۱۹۹۶ افزایش یافته است.

به گزارش پیو، ۶۱ درصد از لاتین‌تبارها دموکرات هستند یا به حزب دموکرات تمایل دارند. در مقابل، ۸۳ درصد از رأی‌دهندگان سیاه‌پوست -‌۱۱ درصد از رأی‌دهندگان واجد شرایط انتخابات ۲۰۲۴- دموکرات هستند یا به دموکرات‌ها گرایش دارند.

ارزیابی ۲۰۲۱ پیو از انتخابات اخیر نشان داد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ۳۸ درصد از آرای لاتین‌تبارها را در سال ۲۰۲۰ از آن خود کرده بود. او در سال ۲۰۱۶ فقط ۲۸ درصد از آرای آنها را به دست آورد.

بر اساس نظرسنجی تایمز/ کالج سینا که در ماه می‌ منتشر شد، لاتین‌تبارها در انتخابات سال ۲۰۲۴ متفق‌القول نیستند. در سطح ملی، ۳۳ درصد از آنها از یکی از نامزدهای دو حزب اصلی حمایت می‌کنند، ۱۶ درصد بلاتکلیف هستند و ۱۳ درصد به رابرت اف. کندی جونیور رأی می‌دهند. رأی لاتین‌تبارها در ایالت‌‌‌‌های آریزونا و نوادا تعیین‌کننده است. براساس آمار فعلی، یک‌سوم از جمعیت این‌ دو ایالت لاتین‌تبار هستند.

دموکرات‌ها در رقابت‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ در آریزونا‌ که از قدیم پایگاه جمهوری‌خواهان بوده، پیروزی‌های بزرگی به دست آوردند. امانوئل لیل‌ سانتیلان، مدیر رسانه‌ای و ارتباطات ملی سازمان مترقی سوموس ووتانتس، به اپک‌تایمز گفت که رأی لاتین‌تبارها در این پیروزی‌ها تعیین‌کننده بوده است. نظرسنجی تایمز/ کالج سینا نشان داد که لاتین‌تبارهای نوادا با اختلاف ۱۰‌درصدی، ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا‌ را به جو بایدن ترجیح می‌دهند. وضعیت آریزونا برعکس است. آقای کندی در هر دو ایالت بیش از ۱۳ درصد رأی دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند ‌اقتصاد مسئله اصلی رأی‌دهندگان لاتین‌تبار در سال ۲۰۲۴ است. رأی‌دهندگان اسپانیایی‌زبان ‌مانند اکثر آمریکایی‌ها نگران افزایش مخارج زندگی هستند. لیل‌سانتیلان می‌گوید لاتین‌تبارها به شاخص داوجونز اهمیتی نمی‌دهند و فقط نگران مسائل مالی شخصی خود هستند. قیمت مسکن، خودرو، غذا، انرژی و مراقبت از کودکان در یک دهه گذشته به شکل درخور توجهی افزایش یافته است. بر اساس داده‌های اداره آمار کار آمریکا، شاخص قیمت مصرف‌کننده در حد فاصل آوریل ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۴، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

ری مانسرا، معاون تشکل شهروندان متحد آمریکای لاتین در منطقه جنوب غرب گفت: «دغدغه‌های اقتصادی لاتین‌تبارها به میز آشپزخانه محدود می‌شود؛ مالکیت خانه، مواد غذایی و سوخت. لاتین‌تبارهای سالخورده نیز نگران دسترسی به مزایای اجتماعی مانند مدیکید (برنامه بهداشتی آمریکا برای خانواده‌ها و افراد کم‌درآمد) و مدیکر (طرح ملی بیمه اجتماعی آمریکا) هستند. جوان‌ترها نیز دغدغه شغلی دارند.

تشکل شهروندان متحد آمریکای لاتین، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان حقوق مدنی لاتین‌تبارهای آمریکا محسوب می‌شود. این تشکل در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ از نامزد خاصی حمایت نکرده است، اما به نظر می‌رسد ‌به دموکرات‌ها گرایش دارد. دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۴ برای تهییج رأی‌دهندگان خود، روی دسترسی به امکانات سقط جنین مانور داده‌اند. جمهوری‌خواهان نیز بر مهاجرت تمرکز دارند. فلورز‌ که با کارزار انتخاباتی ترامپ همکاری دارد، گفت: «لاتین‌تبارهای ساکن ایالت‌های مرزی با بحران‌ها و فجایع مربوط به سیاست مرزهای باز دولت بایدن دست به گریبان هستند‌». او افزود که مهاجران غیرقانونی برای پیدا‌کردن شغل در رقابت هستند، از منابع عمومی استفاده می‌کنند و مرتکب جنایاتی می‌شوند که جامعه لاتین‌تبارها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مونه بکس، مدیر راهبردی ابتکار رایگان آریزونا که روی توسعه لاتین‌تبارها از دیدگاه راست میانه تمرکز دارد، به اپک‌تایمز گفت: «رأی‌دهندگان لاتین‌تبار خواهان اصلاح قوانین مرزی و مهاجرتی هستند تا قوانین برای مهاجران قانونی شفاف‌تر شود‌». به گفته کولازو، تجربه و نظرسنجی یونیدوس‌آس نشان می‌دهد مهاجرت برای لاتین‌تبارها امر پیچیده‌ای است.

او گفت: «بسیاری از خانواده‌های لاتین‌تبار شامل مهاجران غیرقانونی و شهروندان هستند. این خانواده‌ها مصداق کسانی هستند که ساکنان قدیمی غیرقانونی خوانده می‌شوند و به اقتصاد محلی کمک می‌کنند. آنها با پناه‌جویان قانونی هم‌ذات‌پنداری می‌کنند، اما خواستار یک «روند نظام‌مند» هستند‌». کولازو افزود: «با‌این‌حال، این‌طور نیست که لاتین‌تبارها نسبت به تعداد بالای گذرگاه‌های مرزی بی‌تفاوت باشند یا از سیاست مرزهای باز حمایت کنند‌».

در مورد سقط جنین باید گفت‌ فرهنگ مذهبی نقش مهمی در دیدگاه لاتین‌تبارها به این موضوع دارد. لاتین‌تبارهای مذهبی اغلب کاتولیک هستند. مانسرا گفت رأی‌دهندگان سالخورده معمولا باورهای کاتولیک دارند و با افزایش دسترسی به امکانات سقط جنین مخالف هستند. فلورز نیز گفت ‌باورهای مذهبی، دموکرات‌ها را از به‌کارگیری سقط جنین برای تهییج لاتین‌تبارها منع می‌کند. کولازو گفت که خانم‌های جوان لاتین‌تبار و شمار فزاینده‌ای از عزیزان آنها به دلیل منافع اقتصادی و شخصی خود از افزایش دسترسی به امکانات سقط جنین حمایت می‌کنند.

خانم بکس با اشاره به گفت‌و‌گوهای خود با رأی‌دهندگان گفت‌ سقط جنین جزء اولویت‌های رأی‌دهندگان لاتین‌تبار آریزونا نیست. لیل سانتیلان‌ که در نوادا فعالیت دارد، با او مخالف است. او گفت‌ اقدام دولت بایدن برای افزایش دسترسی به امکانات سقط جنین، برگ برنده دموکرات‌ها محسوب می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها