|

کشته و زخمی شدن ۲۵ نظامی آمریکایی در حمله به عین‌الاسد/ آمریکا: ایران مسئول حملات به عین‌الاسد است

منابع خبری، بامداد سه‌شنبه، از چند حمله به «عین‌الاسد» پایگاه نظامی آمریکا در واقع در غرب عراق خبر دادند.

کشته و زخمی شدن ۲۵ نظامی آمریکایی در حمله به عین‌الاسد/ آمریکا: ایران مسئول حملات به عین‌الاسد است

به گزارش شبکه شرق، وزیر دفاع آمریکا، ایران را مسئول حمله به «عین‌الاسد» پایگاه نظامی آمریکا در عراق دانست.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا و رئیس پنتاگون و «یوآو گالانت» وزیر دفاع اسرائیل، حمله به پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در عراق را که نیرو‌های آمریکایی در آن مستقر هستند، «تنشی خطرناک» خواندند و ایران و نیرو‌های مقاومت را مسئول آن دانستند. 

منابع خبری، دوشنبه شب «۱۵ مرداد ۱۴۰۳»، از وقوع انفجار در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد، واقع در غرب عراق خبر دادند. همانطور که یک مقام پنتاگون پیشتر به ریانووستی گفته بود، حداقل چند نظامی آمریکایی در حمله به این پایگاه در اواخر روز دوشنبه زخمی شدند.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی در وب‌سایت پنتاگون آمده است: «آستین و گالانت با یکدیگر توافق داشتند که حمله گروه‌های شبه‌نظامی که در هماهنگی با ایران عمل می‌کنند، به پرسنل نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق، تنشی خطرناک است. «در این بیانیه ادعا شده است که ایران، نقشی بی‌ثبات‌کننده در منطقه دارد.»

بر این اساس، موضوع گفتگوی آستین و گالانت «تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات» از سوی ایران، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های هماهنگ با ایران بود. 

آستین روز دوشنبه با گالانت نیز صحبت کرد و درباره اقداماتی برای «بازدارندگی و تنش زدایی گسترده‌تر در منطقه» بحث کرد.

الوعدالحق: ۲۵ نظامی آمریکا در حمله به عین‌الاسد کشته و زخمی شدند

دوشنبه شب، پایگاه عین‌الاسد آمریکا در غرب عراق، هدف حملات موشکی قرار گرفت.

پایگاه عین الاسد آمریکا در غرب عراق،  دوشنبه شب، هدف حمله موشکی گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

منابع خبری از وقوع ۲ انفجار در نزدیکی این‌ پایگاه خبر دادند و خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که ۲ موشک‌کاتیوشا به این پایگاه اصابت کرده و دست‌کم پنج نظامی مجروح شدند که حال بکی از آنها وخیم است.

این در حالی است که گروه «الوعدالحق» منتسب به گروه‌های مقاومت اعلام‌کرد در این حملات‌ موشکی، ۶ نظامی آمریکایی کشته و ۱۹ نفر زخمی شده‌اند.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که آمریکا از کشته شدن دو نظامی خود در این حملات خبر داده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن تایید مجروح شدن برخی از نظامیان این کشور در حمله موشکی شب گذشته به پایگاه عین‌الاسد، اعلام کرد در حال بررسی خسارات ناشی از این حمله است.

حمله به عین الاسد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها