|

پیش‌بینی عجیب هواشناسی تهران؛ گرم‌ترین هفته سال در راه است/ ویدئو

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید و طوفان هشدار داد و اعلام کرد: در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات، گاهی رگبار باران با احتمال رگبار متوسط تا شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید دور ازانتظار نیست

پیش‌بینی عجیب هواشناسی تهران؛ گرم‌ترین هفته سال در راه است/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید، صدور هشدار زردرنگ و افزایش دما خبر داد و اعلام کرد: دمای امروز تهران، به ۳۴ درجه خواهد رسید.

​بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه «۱۰ و ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳»، آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی افزایش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده دور از انتظار نیست؛ روند افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گزارش سازمان هواشناسی امروز و فردا، در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد.

 

کارشناس سازمان هواشناسی نیز گفت: «تا چند روز آینده، بارندگی نخواهیم داشت؛ در بیشتر نقاط کشور، افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.»

امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی گفت: «امروز «چهارشنبه، نهم خرداد ماه ۱۴۰۳»، پوشش ابر در نواحی شمال غرب کشور مشاهده می‌شود و همین سبب مه صبحگاهی شده است. بارش تا چند روز آینده نخواهیم داشت و در بیشتر نقاط کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و در مناطق جنوبی کشور افزایش دما به ۴۸ درجه خواهد رسید. بارش‌ها عمدتا پراکنده و خفیف خواهد بود.»

پیش‌بینی‌های عجیب هواشناسی تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: «تا روز جمعه، روند افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، در تهران، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی استان وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و خیزش موقت گردوخاک و در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده مورد انتظار خواهد بود.»

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ، ضمن اشاره به وزش باد شدید در تهران آورده است: «در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات، گاهی رگبار باران با احتمال رگبار متوسط تا شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید دور ازانتظار نیست؛ بنابراین احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌شود.»

هشدار زردرنگ، به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

همچنین، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  افزایش دما در غالب نقاط کشور و وقوع رگبار در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه «۹ و ۱۰ خرداد ماه» جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور مستقر است و تنها ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر ، گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طی این دو روز در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل همچنین در استان خوزستان بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. در ضمن شمال خلیج فارس مواج خواهد شد. روزهای جمعه و شنبه «۱۰ و ۱۱ خرداد ماه»، در ناحیه زابل وزش باد افزایش می‌یابد و ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا «پنج‌شنبه، ۱۰ خرداد ماه»، صاف تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد جمعه «۱۱ خرداد ماه» ،صاف تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها