|

العالم فی 60 ثانیة

از رشد 33 درصدی سرمایه گذاری خارجی در امارات تا جایزه بن سلمان در چین

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الامارات الیوم ، روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی عراق، العربی الجدید وعکاظ عربستان.

از رشد 33 درصدی سرمایه گذاری خارجی در امارات  تا جایزه بن سلمان در چین
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: رشد 33 درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در امارات

بر اساس گزارش کنفرانس تجارت سازمان ملل، امارات متحده عربی با ثبت 1323 پروژه جدید، با رشد حدود 33 درصدی نسبت به سال قبل، رتبه دوم جهانی را در تعداد پروژه های جدید سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2023 به خود اختصاص داد. 

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی در سال 2023، 30 میلیارد و 688 میلیون دلار (حدود 112.6 میلیارد درهم) پروژه های سرمایه گذاری مستقیم خارجی به داخل کشور وارد کرد که این رقم در مقایسه با 22 میلیارد و 737 میلیون دلار (حدود 83.5 میلیارد درهم) بود. 

این گزارش حاکی از آن است که امارات همچنان جایگاه خود را به عنوان بزرگترین مقصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در خاورمیانه و غرب آسیا حفظ کرده و در رتبه یازدهم جهان قرار دارد.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): احیای یک میلیون هکتار از اراضی صحرایی عراق برای کشاورزی

وزارت کشاورزی عراق از موفقیت در احیا و اصلاح حدود یک میلیون هکتار از اراضی صحرایی و بیابانی این کشور خبر داد و اعلام کرد حدود هفت میلیون هکتار از اراضی عراق در سال جاری به طرح کشت گندم و مقادیر زیادی نیز به کشت برنج اختصاص داده شده است.

محمد الخزاعی سخنگوی وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی بیابانی عراق با بهره‌گیری از دستگاه‌های آبیاری و آب‌های زیرزمینی زیر کشت گندم رفته است.

وی افزود: اراضی کشاورزی برای کشت گندم با اتکا به آب رودخانه ۳۷۵ هزار هکتار تخمین زده می‌شود، در حالی که زمین‌های کشاورزی وابسته به آب باران که به اراضی دیم یا نیمه دیم مشهور هستند حدود 625 هزار تخمین زده می‌شود.

 

 

العربی الجدید: سفر وزیر خارجه آلمان به منطقه 

 همزمان با ادامه جنگ در غزه و نگرانی‌ها از گسترده‌تر شدن درگیری‌ها در منطقه، مقامات برلین روز جمعه اعلام کردند آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان هفته آینده به خاورمیانه سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: آنالنا بربوک روز دوشنبه بلافاصله پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به اسرائیل سفر خواهد کرد و به محض ورود در کنفرانس امنیتی هرتزلیا سخنرانی خواهد کرد.

بربوک همچنین قرار است روز سه شنبه در رام الله در کرانه باختری با محمد مصطفی نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کند.

او همچنین در چارچوب این سفر در قدس با وزیر خارجه اسرائیل و در بیروت با مقامات لبنانی از جمله وزیر مهاجرت این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

 

روسیا الیوم: رایزنی روسیه با 4 کشور عربی برای لغو روادید

الیکسی کیلموف، رئیس اداره کنسولی وزارت خارجه روسیه از مذاکرات این کشور با برخی کشورها برای لغو روادید متقابل خبر داد.

وی گفت که در حال حاضر و بر اساس توافقنامه های دوجانبه، شهروندان بیش از 65 کشور می‌توانند بدون روادید وارد روسیه شوند.

کیلموف افزود که روسیه هم اکنون با ۹ کشور دیگر برای لغو روادید متقابل مذاکره می‌کند.

مسکو با زیمباوه، بحرین و کویت برای لغو روادید مذاکره می‌کند و پیشنهاد لغو کامل روادید‌های گردشگری با عمان، عربستان و مالزی را مطرح کرده است.وزارت توسعه اقتصادی روسیه نیز از مذاکرات این کشور با میانمار برای لغو روادید خبر داد.

 

 

عکاظ عربستان: جایزه بن سلمان برای همکاری فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب پکن 2024 

جایزه محمد بن سلمان برای همکاری فرهنگی بین پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری خلق چین در فعالیت های نمایشگاه بین المللی کتاب پکن 2024 شرکت می کند.

بازدیدکنندگان غرفه از جامعه فرهنگی چین با برنامه‌های مختلف جایزه ارتباط برقرار کردند، این جایزه به دو دسته اهدا می‌شوند: دسته نخبگان فرهنگی، دسته جوانان .

 به منظور ایجاد فرصت برای بسیاری از رویدادهای مختلف فرهنگی چین، سمپوزیوم فرهنگی آشنایی با این جایزه در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود . 

قابل ذکر است که این جایزه در تاریخ 26 مارس 2024 توسط وزیر فرهنگ عربستان در شعبه کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز در دانشگاه پکن افتتاح و دریافت آثار نامزدها آغاز شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها