|

نوربخش، رئیس کمیسیون تحول اتاق بازرگانی:

پیروزی جلیلی یعنی کاهش کیفیت اینترنت و افزایش محدودیت‌‌های اینترنتی در ایران/ جلیلی در مناظره‌ها از فیلترینگ دفاع کرد

رئیس کمیسیون تحول و نوآوری اتاق بازرگانی می‌گوید: پیروزی جلیلی یعنی پیچیده‌تر شدن محدودیت‌های آزاردهنده اینترنت در ایران.

پیروزی جلیلی یعنی کاهش کیفیت اینترنت و افزایش محدودیت‌‌های اینترنتی در ایران/ جلیلی در مناظره‌ها از فیلترینگ دفاع کرد

به گزارش شبکه شرق، رئیس کمیسیون تحول و نوآوری اتاق بازرگانی، درباره تأثیر پیروزی سعید جلیلی بر کیفیت اینترنت گفت: «سعید جلیلی به صورت مشخص ادامه وضعیت فعلی را دنبال می‌کنند. تغییر و بهبودی در اینترنت با ایشان رخ نخواهد داد. دفاعی که در مناظره‌ها می‌کردند، دفاع از محدودیت‌های آزاردهنده فعلی است.»

مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون تحول و نوآوری اتاق بازرگانی، درباره تأثیر پیروزی سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری بر کیفیت اینترنت و فیلترینگ در ایرن گفت: «آقای جلیلی به صورت مشخص ادامه وضعیت فعلی را دنبال می‌کنند. تغییر و بهبودی در اینترنت با ایشان رخ نخواهد داد. دفاعی که در مناظره‌ها می‌کردند دفاع از محدودیت‌های آزاردهنده فعلی است. طیفی که فعلا در رأس کار هستند و تداوم آن هم در کلام جلیلی وجود دارد، محدودیت‌های فعلی را روش درستی می‌دانند. فیلترینگی که برای محتوا پورن انجام می‌شود مورد اختلاف نیست؛ بلکه اختلاف بر سر تأثیر فیلترینگ بر اقتصاد است. حذف رقابت با قراردادن یک پیام‌رسان داخلی مسأله ماست. آنجایی که گوگل پلی را فیلتر می‌کنند و شرکت‌ها نمی‌توانند از برنامه‌های روز استفاده کنند، مسأله اینترنت است. آنجایی که فیلترشکن یک بازار بزرگتر از بازار اینترنت می‌شود، مشکل اینترنت است.»

او افزود: «طیفی که دنبال تداوم وضعیت موجود هستند، به سمت پیچیده‌تر کردن محدودیت‌های آزاردهنده  اینترنت هستند. طیف مقابل مانند آقای پزشکیان و پورمحمدی این احساس را به مردم نمی‌دهند و به منطقی کردن وضعیت فکر می‌کنند.»

نوربخش درباره توان رئیس جمهور در مقاومت برابر محدودیت‌ها گفت: «قطعاً یک نفر تعیین‌کننده نیست اما وزیر ارتباطات مورد انتخاب رئیس جمهور، مؤثر است. به نظر من رئیس جمهور به تنهایی تعیین‌کننده نیست اما می‌تواند در برابر جلوگیری از محدودیت‌ها مؤثر باشد. فقط کافیست که شعار‌های افراد توخالی نباشد و بعد از انتخابات هم متعهد باشند. به نظر من هر حرف منطقی به نتیجه می‌رسد. نمی‌توان با منطق مخالفت کرد. هزینه فیلرینگ در ایران یک دلیل است که این طرح شکست خورده است و سرمایه‌گذاری بیشتر، چیزی جز هدررفتن منابع کشور نیست.»

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها